למדוד תפוקות ולא שעות

למדוד תפוקות ולא שעות

הדור הצעיר של העובדים מעדיף להיות מתוגמל לפי תפוקות. שעונים וכרטיסי נוכחות בדרך החוצה.

שיתוף
שעות נוספות
שעות נוספות

אם היה משהו שהכעיס במיוחד את המתמחים ברפואה וגרם להם לדחות על הסף את הצעת ההסכם בין ההסתדרות הרפואית למשרד האוצר, הוא הרצון לחייב אותם לחתום על שעון הנוכחות בכניסה וביציאה לעבודה.
במקצוע הרפואה ההצלחות אינן נמדדות על פי שעות העבודה הרשמיות אלא על פי מדדים שונים לחלוטין, אך זה רק צד אחד מהמשוואה. הצד השני הוא העובדה שמדובר בדור צעיר של רופאים שהם חלק מקבוצה חברתית רחבה יותר, הבזה למסגרות הזמן הנמדדות בשעוני נוכחות, וזה  היבט חשוב יותר.

המתמחים הצעירים, כמו חבריהם בדור ה-Y  , מעדיפים תעסוקה הנמדדת בחשבון אחרון על פי משימות ותפוקות , לא על פי שעות הנמדדות בשעון. בעיניהם, שעונים וכרטיסי נוכחות הם אביזרים ששייכים לסופה של המאה הקודמת ונועדו לאלו העובדים בפסי הייצור המייצרים מוצרים על פי דפוסים ותבניות קבועות מראש. נועדו לארגונים שאבד עליהם הכלח, בהם זכות העובד לקביעות והתמורה שהוא נותן בדמות שעות קבועות מסודרות, היא לב העניין.
עולם התעסוקה הנוכחי עובר מהפך, בין השאר בשל כניסת שכבת עובדים צעירה שהתנהלות על פי שעון עבודה זרה להם, וגם בשל מגוון שינויים אחרים. אשר לצעירים, מרביתם סבורים ובצדק כי הם מסוגלים לבצע חלק ניכר מהעבודה בפרקי זמן קצרים יותר מאשר הקצה להם המעסיק. בשל הרצון שלהם באוטונומיה רחבה, הם מסרבים לכבול עצמם למגבלות של זמן ומקום, הם מעדיפים להימדד לפי תפוקות ולא לפי משך הזמן בו השקיעו בפרויקט ורוצים לעבוד בכל מקום בו יוכלו להשלים אותו, ובכלל זה הבית הפרטי שלהם או בית הקפה השכונתי.

[adrotate banner="27"] יותר ויותר ארגונים החלו מפנימים את המגמה החדשה ולשלם עבור התפוקה, לא עבור הזמן. תשלום עבור תפוקה גם מחייב יצירת מדדים שונים לחלוטין המתאימים לכל תחום וענף בנפרד. כמה מוכן המעסיק לשלם עבור כתיבת תסריט, בימוי של הצגה, כתיבה של מאמר בעיתון, או עבור פיתוח אלגוריתם חדש, כתיבת תוכנה, ומתן שירות למספר קצוב של לקוחות.

סביבת העבודה החדשה תהיה מורכבת מלוחות תפוקה שיתאימו לכל ענף תחום ומגזר. אלו יהיו מונחים על שולחנם של העוסקים בניהול משאבי אנוש וייסעו להם לתכנן באופן שונה לחלוטין את גיוס העובדים. מנהל מחלקת השיווק לא יבקש עוד מספר קצוב של עובדים למחלקה שברשותו, אלא יציין מהם מספר הלקוחות הפוטנציאלים אליהם הוא מתכוון לפנות. מנגד מנהל משאבי האנוש לא  יטרח לגייס מספר קצוב של עובדים, אלא יתרגם את מספר התפוקות הרצוי לכמות העובדים אותם צריך לגייס. גם הדיונים על גובה השכר יתנהלו באופן שונה לחלוטין, כאשר המרכיב המרכזי שבהם יהיה היחס בין תפוקה לתגמול ולא בין שכר קבוע לשעות עבודה קבועות הנמדדות באמצעות שעון נוכחות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה