רשת לינקדאין מתחילה לפנות לנוער

רשת לינקדאין מתחילה לפנות לנוער

ברשת החברתית המקצועית פתחו שירות חדש שמאפשר לסטודנטים להתחיל לרקום לעצמם רשתות קשרים מקצועיות, אפילו לפני שהחליטו מה ילמדו לתואר ראשון

שיתוף
לינדקאין לנוער

לינדקאין לנוער

רשת לינקדאין הכריזה באוגוסט האחרון שצעירי ארצות הברית בני 14 עד 18 יורשו ליצור בה חשבונות ותהיה להם גישה ל-LinkedIn University Pages. האם מדובר בעוד פייסבוק, או הצעירים אכן ינצלו את השירות כדי לבנות לעצמם עתיד מקצועי?

הצעד המעניין של לינקדאין מהווה תפנית חשובה בהצבת הגבולות של כל המדיה החברתית. מאז שנת 2003 לינקדאין התאפיינה בכך שהיא רשת המיועדת למבוגרים בלבד וצמחה ל-240 מיליון משתמשים מקצועיים. בפתיחת השימוש בלינקדאין למנויים צעירים יש הגיון עסקי רב מבחינתם של בעלי החברה, שיכולים כעת לגייס דור שלם של משתמשים זמן רב לפני שהם הופכים לבעלי מקצוע ואנשים עובדים.

לינקדאין מסתמנת גם ככלי בגיוס ובהרשמה למכללות. על פי נתונים של החברה, המדיניות החדשה היא "אבן פינה באסטרטגיה שלנו שמטרתה לעזור לסטודנטים בכל אבן דרך, החל בקמפוס ועד להגשמה בקריירות מצליחות."

באתר Adecco מעלים את השאלה האם בצעד החדש של לינקדאין יש היגיון גם מההיבט של הצעירים. בלינקדאין אמנם אומרים שהם "מנסים לספק ערך ממשי למי שעומדים להפוך לסטודנטים," אך יש כאלה שעולות אצלם כמה תהיות. למשל, האם כדאי שבני ובנות 14 ישתמשו באותה לינקדאין שבה משתמשים אנשי מקצוע שטווים לעצמם רשתות של קשרים? גם אם הרעיון של עזרה לתלמידים בבניית קשרים מקצועיים הוא חיובי, לא בטוח שלינקדאין היא הבמה המתאימה לעשות זאת.

שאלות מסוג אחר הן, האם השינוי ופתיחת הרשת לילדים (כי אין מה לעשות, "סטודנטים לעתיד" זה שם נרדף לילדים), לא יגרמו ללינקדאין להפוך לעוד גרסה של פייסבוק? המודאגים פחות אומרים שלא, מכיוון שהצעירים כה בקיאים בהלכי הרשתות החברתיות, שהם פשוט יבינו בעזרת ההיגיון הבריא מה מתאים לעשות בכל רשת.

עוד פייסבוק או הכנה לחיים?

ב- Adecco מאמינים שבסופו של דבר ל- LinkedIn University אין הרבה חסרונות שאמורים להדאיג את הציבור ושהשירות החדש שהרשת מציעה יכול להיות בעל ערך רב לסטודנטים לעתיד. יש בו את ההבטחה לעזור לתלמידים להשתמש במדיום שהם מכירים כדי להתחיל להיות מעורבים במכללות שהם עשויים ללמוד בהן. הם יכולים להתחיל לבנות לעצמם רשתות קשרים מקצועיים הרבה יותר מהר מאשר היו בונים, אם בכלל, באמצעים המסורתיים.

המשתמשים יוכלו לבקר ב- University Page כדי לראות את בוגרי מחלקות הלימודים שמעניינות אותם עובדים בתחום ההשכלה במספרים גדולים ובאילו חברות יש לבוגרים אלה נוכחות בולטת. בדפי האוניברסיטאות תהיה גם כרטסת שבה ניתן יהיה לסקור מוסדות השכלה גבוהה ולראות אילו מנהלים למדו באיזו אוניברסיטה.

לינקדאין הפכה לכוח משפיע בעולם העסקים ונכון לעכשיו אין שום גורם שמאיים על מעמדה. בוגרים צעירים שעסוקים בהשכלתם ובקריירה שלהם יכולים להפיק תועלת מכך שיקפצו על העגלה. כל זה בתנאי שאת התמונות של הקעקועים החדשים שלהם ושל צלחות הג'אנק פוד שזללו בארוחת הערב הם ישמרו לפייסבוק, מקומן הטבעי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה