כשמספר העובדים בארגון עולה מחויבות העובדים יורדת

כשמספר העובדים בארגון עולה מחויבות העובדים יורדת

ממחקר חדש שבוצע על ידי חברת Mercer העולמית עולה כי ככל שהארגון גדול יותר כך מחויבות העובדים כלפי הארגון נמוכה יותר. למה זה קורה ואיך ניתן להתמודד אם זה?

שיתוף
גידול במספר עובדים

במהלך המיתון הכלכלי העובדים התקשו לשמור על רמת נאמנות ומחויבות לארגון היות שהם נאלצו לראות את עמיתיהם מפוטרים וכן להגיע כל בוקר לעבודה עם החשש שאולי גם הם יהיו הבאים בתור. היום, לקראת היציאה ההדרגתית, כאשר השוק מתאפיין במגמת גיוס חיובית ויותר אנשים נכנסים מאשר יוצאים משערי הארגון, ניתן היה לצפות לעליה ישירה בנאמנות, מחויבות, ביטחון ומוטיבציה של העובדים. אולם על פי מחקר חדש, נאמנות העובדים צנחה לממדים חדשים

על פי מחקר חדש שבוצע על ידי חברת הייעוץ והמחקר העולמית מרסר, אשר תוצאותיו פורסמו באתר BenefitsPro עולה כי מגמת הגיוס החיובית מגדילה את מצבת כוח האדם בארגון אך בד בבד, גידול זה מוביל לירידה במחויבות העובדים.

על פי המחקר, שהתבסס על סקר 2012 Attraction and Retention, 40% מהמעסיקים מגדילים את מצבת כוח האדם במהלך 2012 לעומת 27% בלבד בשנת 2010 ורק 16% מכלל המעסיקים מקצצים בכוח האדם השנה לעומת למעלה מ-25% בשנת 2010.

בעוד מרבית הארגונים שהשתתפו במחקר מתגברים את מצבת כוח האדם, 24% מדווחים על ירידה חדה במחויבות העובדים וזאת לעומת רק כ-13% בשנת 2010.

לורי גריפית, מנהלת עקרונות בחברת מרסר: "נאמנות העובדים לארגון נמצאת במגמת ירידה במהלך השנים האחרונות וזאת כתגובת שרשרת למשבר הכלכלי. פיטורי עובדים, הקפאת שכר, חיסכון במערכי הדרכה, הקפאת תהליכי קידום ופיתוח עובדים, כל אלו הביאו את העובדים למצב של חוסר ודאות. העובדים לא ידעו מה מצופה מהם וכיצד הם יתוגמלו. כיום, ארגונים עדיין חוסכים בשכר והטבות תוך שהם מנסים לגייס עובדים ולהניע אותם בדרכים לא כלכליות."

חוסר המחויבות בקרב העובדים בארגונים המתגברים את מצבת כוח האדם בשילוב עם ההתעוררת במשק והביקוש הגובר לעובדים מקצועיים, מהווים מקדמי סיכון לארגון המודרני אשר צריך להשקיע היום משאבים מיוחדים כדי לשמר את עובדיו הטובים. על פי סקר מרסר, 60% מקרב המעסיקים צופים מגמה חדה של עזיבה (turnover) בקרב העובדים במהלך 2012.

על פי מחקרי מרסר, מנהלי מערכות מידע, מתכנתים (research & development), מהנדסים מרקע מדעי ומנהלים בדרגות בכירות – הם בעלי הסיכוי הגבוה ביותר למצוא עבודה חדשה שכן יש כיום ביקוש בעיקר לעובדים ולמנהלים בתחומים אלו ולכן המעסיקים צריכים לחשוש במיוחד מפני עזיבת עובדים הנמנים בקבוצות אלו.

המאמצים שנעשים בקרב מעסיקים לשימור העובדים והמנהלים שלהם במהלך השנה האחרונה הם בעיקר:

שימוש במדיה החברתית להגברת המחויבות לארגון ולחיזוק ערך הצוותיות (בניית ופיתוח עבודת צוות באמצעות כלים יעודיים בעיקר תוך שימוש במדיה החברתית). בנוסף, מעבר למעבר החד לשימוש בתמריצים לא כלכליים כדי לשמר עובדים, 50% מקרב המעסיקים ציינו כי הם מתכננים להעלות את שכר הבסיס, 47% ציינו כי הם מתכוונים להגדיל את ההשקעה במסלולי קידום מקצועיים 46% מקרב המעסיקים עומדים להגדיל את ההשקעה במסלול פיתוח מנהלים.

מרבית המעסיקים עומדים להשקיע השנה יותר בתמרוצים לא כלכליים דוגמת: ביטוחי בריאות מקיפים מטיבים, מודל העסקה המאפשר איזון בין משפחה לעבודה, מודל לעבודה גמישה ועבודה מרחוק ו-performance management כדי לסייע לעובדים להתקדם מקצועית ולזכות בהערכה ובתגמול עבור ביצועים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה