כשהאנשים והטכנולוגיה נפגשים

כשהאנשים והטכנולוגיה נפגשים

טלי שקד, מומחית למערכות מידע בעולם משאבי האנוש ויו"ר כנס HR-tech, תפתח את הכנס בשבוע הבא. לדבריה, הפערים שהיו בין אנשי משאבי אנוש לבין אנשי מערכות המידע הצטמצמו פלאים

שיתוף
אנשים וטכנולוגיות

אנשים וטכנולוגיות

טלי שקד, מנכ"ל חברת Blat-Lapidot HR cloud תישא דברי פתיחה כיושבת ראש ראש כנס הטכנולוגיות HR-Tech שיתקיים בשבוע הבא.  
טלי היא מומחית עולמית למערכות מידע בעולם משאבי האנוש, מלווה מנהלי משאבי אנוש בשיפור תהליכים והטמעה של מערכות HR, ומזה 20 שנה עוסקת ביעוץ לחברות, ארגונים ומנהלים על ייעול תהליכי משאבי אנוש.

צומת מערכות מידע ומשאבי אנוש

כיום היא בת 42, ובגיל 12 קיבלה את המחשב הראשון שלה וכבר עסקה בתכנות. את הבגרות עשתה במחשבים, ולצבא התגייסה למודיעין לתפקיד האחראי על מחשוב. היא למדה לתואר אקדמי במנהל עסקים והתמחות במשאבי אנוש, לדבריה מאחר שסקרן אותה הצומת והשילוב של התחום עם מערכות מידע. היה זה לפני 20 שנה, אז לדבריה הפער בין איש כוח האדם לבין איש מערכות המידע היה עצום. הם לא דיברו באותה שפה ולא ידעו לתקשר ביניהם. גם לאחר שעברו 10 שנים והגיעו מערכות ה-ERP, הפער בין שני העולמות היה גדול מאוד, כאשר באותן השנים הטמיעו טכנולוגיות חדשות בעיקר בתחום הכספים, הלוגיסטיקה ניהול המלאי וכדומה. לדבריה תמיד היה פער עצום בין אנשים שטיפלו באנשים לעומת אלה שטיפלו בטכנולוגיה, אך בשנים האחרונות הוא הצטמצם מאוד. אם עד אז את משאבי האנוש שמו בצד כי התחום עסק בניהול אנשים – היום אנו כבר צוחקים על זה.

חמש השנים האחרונות הביאו את המהפך הגדול. התחילו לדבר על כך שגורם משאבי האנוש בארגון הוא שותף לעולם העסקים, הוא אינו צריך יותר להתעסק עם הבק אופיס, אלא להיות ה-business leader.

טלי (רויטל) שקד
טלי שקד

עליו לקבל את הכלים הטכנולוגיים, לשלוף דו"חות ולאגד נתונים, ולעדכן את המנהלים בתחזיות כפי שהוא רואה אותן, וזוהי חלק מהובלה. עליו להגיע לישיבות הנהלה, ולומר שהחברה עומדת לחוות שינוי תעסוקתי גדול, יש צורך לגייס אנשים בני 45 ומעלה כי התחלופה כיום היא גדולה מדי. אנשי משאבי האנוש, אם כן, צריכים להוביל ולא להיות הזרוע הביצועית. הם אלה שיאירו את עיניו של המנכ"ל שחייבים להעמיק את ערך היצירתיות בארגון.

לדבריה של טלי מנקודת מבטה כאשת טכנולוגיה, על אף המגמות שמביאות המערכות הטכנולוגיות לעולם ה-HR, עדיין ניתן לראות בארגונים רבים שאנשי משאבי האנוש הם הגורם הביצועי בארגון, האחראי למשל על המשימה הטכנית של הזנת נתונים למערכות. זאת למרות שאנשי משאבי האנוש אינם צריכים עוד להוות את הזרוע הלוגיסטית בארגון, לא העוזרים של המנהלים או הגורם המלמד את המנהלים.
על המנהלים בארגון לקבל את הכלים הטכנולוגיים כדי ללמוד להיכנס לתפקיד באופן עצמאי עד כמה שניתן. מנהל משאבי האנוש, לעומת זאת, צריך להיות הגורם האסטרטגי בארגון, בעל הראייה המרחבית, שיעזר בטכנולוגיה הקיימת בארגון, שאוספת את כל המידע שניכר בדרכה, וכך יצביע על נתונים וידליק נורות אזהרה כגון: כמות המוצרים שמנהל בארגון מפתח הוא X , תמהיל כוח האדם הוא Y, אחוז תחלופת העובדים שלו עומד על 30 אחוזים, ניהול הידע הוא Z ועל כן הארגון מאבד 30 אחוזים מהידע שלו. מנהל משאבי האנוש גם יציג את הפתרון לכך, שהוא הצורך להקטין את אחוז התחלופה במחלקה, בזכות התמיכה הטכנולוגית הקיימת בארגון.

בארגונים בירוקרטיים שעדיין משתמשים בטפסים גם יכולה להיות הצלחה בהטמעת טכנולוגיה?

"בהחלט כן, על אף שכמובן התהליך יהיה ארוך יותר. התהליך יתמקד גם בתפיסה של מחלקת משאבי האנוש, ויכלול התמודדות עם ההתנגדויות באמצעות סיוע מאנשים שההתמחות שלהם היא לייעץ לשינוי. הם ילוו את האדם ברמה הפסיכולוגית, התעסוקתית והמקצועית כדי להוכיח לו שהשינוי הזה הוא לטובתו".

כיצד אנשי משאבי אנוש מקבלים את השינויים הטכנולוגיים לעומת אנשי מקצוע אחרים?

"בכל התחומים האחרים מקבלים את השינויים בקלות רבה יותר לעומת בתחום משאבי האנוש. פעם אמרו שאת עבודת אנשי המכירות יהיה קשה למחשב, והיום רואים שזה לא נכון. משאבי האנוש נשארו אחרונים – כי מי שהלך להתמחות בעולם הזה כביכול מסתדר פחות עם לוגיסטיקה ועם מספרים, ויותר מומחה בלקרוא בני אדם".

כיצד את רואה את עולם משאבי האנוש והטכנולוגיה בעוד כ-10 שנים?

"לדעתי בעוד 10 שנים כבר לא ידברו על טכנולוגיות משאבי אנוש, כי זה יהיה כבר ברור מאליו, בדומה למשל לעולם הנשים והגברים. בהתחלה היה חיל נשים בצבא והיום כבר אין, כי ההפרדה כבר לא באמת קיימת. לדעתי כל מנהל כל ינהל את המשאב האנושי שלו, ופונקציית משאבי האנוש תכוון אותו. העולם יצמח מאוד לכיוון של הבנת האנשים. לכל מנהל בכיר יהיה מעין צל – איש משאבי האנוש – והוא יהיה המנהל הפסיכולוגי שלו ושל העובדים. וכל זה בהנחה שהטכנולוגיה תהיה שקופה – המשכורות וכל הלוגיסטיקה התפעולית של ה-HR תכסך ותופק באופן אוטומטי".

כנס HR-Tech – בשבוע הבא! מהרו להרשם – לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה