כך יראה הארגון העתידי

כך יראה הארגון העתידי

בכנס חדשנות במשאבי אנוש תציג ריבי אספלר, מנהלת קווי מוצרים חדשים ב-Synerion, את מקומות העבודה העתידיים שלנו. יש למה לצפות

שיתוף
הארגון העתידי

הארגון העתידי

מה שבטוח, מקומות העבודה שלנו והעבודה עצמה יהיו שונים בעתיד. ריבי אספלר, מנהלת קווי מוצרים חדשים ב-Synerion תציג בכנס החדשנות במשאבי אנוש שיערך בחודש הבא כיצד תראה העבודה בארגון העתידי.  

בהרצאתה תדבר על שינויים שיתרחשו בשלושה נושאים מרכזיים:

1. פרדיגמות התנהגותיות שונות ממה שמקובל היום.

ריבי אספלר
ריבי אספלר
  • לכל ארגון יש שני ממשקים עיקריים – כלפי חוץ – לקוחותיו, שותפיו וספקיו, וכלפי פנים – המנהלים והעובדים. אם נבחן תקציבים של חברות, נראה שעד היום מידת ההתמקדות של אפליקציות אירגונית (Enterprise Applications) בממשק הפנימי היתה קטנה לאין שיעור בהשוואה להשקעה באיתור ובשימור הממשקים החיצוניים. אבל זה משתנה.  כבר היום קמות חברות (ומקבלות השקעות מאסיביות) שכל עיסוקן הוא רכישת ומתן כלי עבודה מתקדמים לממשק הפנימי (עובדים ומנהלים)
  • בעתיד הקרוב המגמה שלפיה העובד נחשב ללקוח (ולא רק נותן שירות לארגון), תלך ותתחזק. זוהי פרדיגמה התנהגותית הנובעת מחדירה מאסיבית של מכשירי מגע וצורת השימוש בהם (Apps Consumption) אל תוך העולם הארגוני. אם לסכם במשפט אחד, זוהי חדירה של תרבות הצריכה אל תוך ארגון העבודה (Consumerization).
  • המשמעות היא שהעובדים והמנהלים הארגוניים יצפו מאפליקציות ארגוניות להתנהג כפי שאפליקציות מסחריות מתנהגות. למשל: עבודה מכל מקום ובאמצעות כל מכשיר, ממשקי משתמש ידידותיים, תחלופת מידע בזמן אמת (Real Time Collaboration), שקיפות של מידע עשיר (Embedded Analytics) , תקשורת קלה בין עובדים ולחבריהם ומנהליהם  (Social Enterprise) ועוד .  
  • עוד שינוי מעניין הוא שינוי הכיוון של ההשפעה הארגונית. הצרכנים (העובדים) כקבוצה הם אלה שישפיעו, מלמטה למעלה (Bottom-Up). הסתיים העידן שבו אך ההשפעה מגיעה בעיקר מלמעלה למטה  (Top Down).

2. המכשירים והפלטפורמות בהן נעבוד.

  • מובייל, (קשור לסעיף הקודם).
  • אם כיום, מקלדות מהוות כלי עבודה חשוב, הרי שבשנים הקרובות מסכי מגע ישמשו יותר ויותר כתחליף להקלדה של מילים.
  • תהיה גרסת מוצר אחת שמתאימה לכל סוגי המכשירים ולחברות רבות (Vanilla Version).  לקוחות יעדיפו גירסת מוצר זולה לאין שיעור, המתעדכנת לעיתים קרובות מאוד (אפילו אחת ליום) על פני גירסת מוצר יקרה, שהותאמה להם במיוחד.
  • המשמעות מצד אחד היא פחות התאמה לכל ארגון ומצד שני, התאמה לכל ארגון באמצעות שינויים קונפיגורטיביים, שיתופעלו באמצעות טכנולוגיית ענן.

3. הצורה והדרך בה נעבוד.

  • אפליקציות בעלות ממשקי משתמש ידידותיים וכייפים לעובדים ולמנהלים (Workday)
  • יותר ויותר ארגונים יעודדו את העובדים להשתמש בציוד הדיגיטלי האישי שלהם בעבודה (Bring your own device) ויתאימו את הארגון לשם כך. דוגמא לחברה חדשנית שעיסוקה הוא זה, היא OKTA.
  •  זרימה של מידע בזמן אמת בין העובדים(Real Time Collaboration) . בהרצאתה תציג ריבי דוגמאות קונקרטיות על חברות אמריקאיות העושות שימוש במוטיב זה כגון  Yammer for the Enterprise, Dropbox for Teams, ASANA
  • חשיבות ניתוח המידע תהיה גדולה מאוד בעתיד. העובדים והמנהלים יוצפו בהרבה מאוד מידע, אשר יגיע ממקורות שונים ובצורות שונות (Structured and Unstructured) . הארגון המיטבי ירצה לתת מידע מנותח בזמן אמת עד לאחרון העובדים. לכן, האפליקציות ינתחו נתונים בזמן אמת (Embedded Analytics) ויציעו חידושים ופתרונות ידידותיים ומותאמים למצב. דוגמא לחברה חדשנית שעיסוקה הוא זה, היא Cloudera.

כאמור, בהרצאתה תציג ריבי דוגמאות מסכים של ארגונים בחו"ל שכבר עובדים בשיטות אלה ומייצגים את הארגון העתידי.

האם אפליקציות מתוחכמות וארגון עתידי לא עובד רק בחברות גדולות בעלות תקציבי ענק?

ריבי: "בהחלט לא. גם משרדים קטנים המעסיקים מעט עובדים, לא יוכלו להעסיק עובדים לטווח ארוך אם הם ידרשו מהם לעבוד עם תוכנות ישנות. העולם משתנה. מי שישתחרר מהאוניברסיטה בעוד כמה שנים כבר לא יכיר את העולם של פעם".

מה שכן צפוי הוא שינוי מבני בתמהיל מקצועות העתיד. למשל, אם פופולאריות של מוצרי מדף תיגדל, הרי אחוז העוסקים ב- Professional services יקטן או אם אפליקציות יהפכו להיות ידידותיות יותר למשתמשים, אז מקצועות ההדרכה יצטרכו לעבור שינוי אבל זה כבר נושא להרצאה אחרת….

 בואו להתחדש ולשמוע עוד על חדשנות במשאבי אנוש – בכנס ענק שיערך בחודש הבא! לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה