שיתוף

בכל קבוצה נראה שיש לפחות אדם אחד שפוגע במורל, מאט את הפרודוקטיביות ומעורר כעס בקרב חברי הצוות האחרים בשל היחס הגרוע שלו. אותו אדם מסרב בדרך כלל לשחק לפי הכללים או שההתנהגות שלו מטרידה. כמנהל, אתה יודע שאסור לך לאפשר למצב הזה להימשך.

להלן כמה טיפים להתמודדות עם עובדים קשים בחברה:

למדו את חזקותיהם

ישנם עובדים שנמנעים ככל האפשר מעבודה ו"מבזבזים" את הזמן על דברים אחרים כגון: גלישה באינטרנט, שליחת הודעות בטלפון, שיחות עם עמיתים לעבודה, ועוד. בעוד שעמיתיהם לחוצים מעומס עבודה, אותם עובדים "גרועים" מבזבזים זמן רב בעבודה בהתעסקות בענייניהם האישיים, דבר המייצר מורת רוח בקרב כל חברי הצוות.
לפעמים, הדבר קורה לא בגלל אופי גרוע או התנהגות אגוצנטרית, אלא בגלל שהעובד עצמו אומלל בעבודתו ואינו מוצא את מקומו. ייתכן והוא נמצא בתפקיד שאינו מתאים לו, או שהוא פשוט פחות טוב בעבודה בצוות ויעיל הרבה יותר בעבודה אישית.

חשוב לבחון את הדברים לעומקם, לבצע שיחות עם העובד הגרוע ולבדוק מהן הסיבות שהובילו אותו לכך שיזנח את עבודתו. חשוב לאמוד את חזקותיו של העובד ולנסות להתאים לו תפקיד שמתאים יותר לאופיו וכישוריו.
כאשר מתמקדים במציאת ההתאמה הנכונה בין נקודות החוזק של העובד לבין התפקיד שהוא מתבקשת לבצע, ההצלחה כמעט תמיד מובטחת. ההצלחה תהיה כפולה: הן עבור העובד והן עבור הארגון.

זהו את הבעיה

מה מגדיר עובד כ"קשה"? האם מדובר באדם שקצת לא מקובל בגישה שלו לעבודה אך ללא בעיות משמעת? או האם מדובר בעובד מתוסכל שמרעיל את הסביבה ופוגע בחברה?!.

כולנו יכולים לזהות התנהגויות ספציפיות שגורמות לנו לתייג עובדים, אך השאלות החשובות ביותר שיש לשאול הן: מהו גורם השורש של הפעולות של אותו עובד גרוע? מדוע הוא יעדיף לפגוע בעבודה שלו מאשר להתפרנס בבטחה? הגישה צריכה להיות שאין סיבה כי עובד יתעורר בבוקר ויחשוב כיצד לפגוע במקום העבודה שלו, וזוהי נקודת ההנחה שצריך לצאת ממנה.

למרות שלא נוכל "לתקן" עובדים כמו שמתקנים בעיה מכנית, אם אלו האנשים שהחלטנו לגייס והשקענו בהם – ככל הנראה יש סיבה טובה לכך. לכן, חשוב לנסות לזהות את הבעיה של העובד "הגרוע" ולנסות לטפל בה מהיסוד, אל מנת לשנות את דרכיו.

חוסר ידע

לעתים, עובדים הופכים להיות קשים "ומרעילים" כאשר הם מתוסכלים מחוסר ידע או כישורים. לדוגמה, עובד מבוגר שעבד בארגון למשך 30 שנה וחש בשנים האחרונות כי אינו עומד בקצב הטכנולוגיה המתקדמת שנעשה בה שימוש, יכול לחוש מתוסכל מכך שאינו מסוגל לעמוד בקצב. הוא יודע למשל, איך להרכיב מעגל חשמלי, אך אינו יודע להכין את השרטוט בתכנה החדשה שהוטמעה בארגון. לכן, חשוב לבדוק את רמת הידע של אותם עובדים מתוסכלים, ובמידה וחסר להם ידע או כישורים, מומלץ להכשיר ולפתח אותם כדי שיוכלו להביא את המקצועיות שלהם לידי ביטוי. כמובן, שחשוב ביותר לבחון האם זו הסיבה האמיתית לכך שהעובד פוגע במקום עבודתו, כיוון שאין טעם להכשיר עובד ובסופו של דבר לפטר אותו בשל התנהגותו השלילית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה