כיצד לחזור למועמדים באופן נכון

כיצד לחזור למועמדים באופן נכון

האם אתם חוזרים למועמדים באופן שמשרת אתכם? מסתבר שלא רק הפידבק עצמו חשוב, אלא גם איך שהוא כתוב. הכנו כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת נכון

שיתוף
דחיית מועמד לעבודה

רוב המועמדים מצפים למשוב ועדכון לגבי הסטטוס שלהם מהמגייס. סקר שערכה חברת ההשמה האמריקאית TEKsystems ב-2012 בקרב אנשי IT מצא כי 50% מצפים לעדכון כלשהו מהמגייס כבר לאחר שליחת קורות חיים (ואחוזים גבוהים יותר מצפים לעדכון בשלבים מתקדמים יותר).
ואכן, המסר מתחיל לחלחל, רוב הארגונים מבינים שבעידן כה תחרותי, ארגון לא יכול להרשות לעצמו שלא להשיב למועמדים. הבעיה היא שרבים מהם נעצרים שם.

מה המסר שמאחורי הפידבק?

מגייסים רבים, בעיקר של גיוסים מאסיביים, בוחרים במענה אוטומטי (טקסט הנשלח אוטומטית במייל או דרך האתר). היות ועדכון טלפוני של כל מועמד הנו קשה עד בלתי אפשרי, מענה כזה הנו הגיוני בהחלט. אולם כדאי להקדיש מחשבה גם לתוכן שלו: איך המענה מצייר את הארגון? איך הוא גורם למועמד להרגיש? איזו עמדה הוא מגבש עליכם כבר בשלב הזה שיכולה להשפיע על תהליך הגיוס?

אין ספק – זו חוליה קטנה יחסית בכל תהליך הגיוס הארוך, אך גם לה חשיבות רבה. התקשורת עם המועמדים מלמדת על אופן ההתנהלות של הארגון ברמת המקרו, וארגון שהמענה שלו נתפס כרובוטי מצטייר כקר ומנוכר.

אז על אילו עקרונות כדאי לשמור בתהליך?

תנו לאוטומטי טאץ' אישי

משתמשים במענה אוטומטי? דאגו לא להישמע כמו כל אחד. אם תשלבו במענה פנייה אישית, הכוללת התייחסות לכל מועמד על נסיבותיו – תצרו אצלו תחושה אמיתית שהתייחסו אליו וטיפלו בו וכך תשרתו גם את התדמית שלכם.

דברו אותנטי ובגובה העיניים

במקרים רבים, ניתן ורצוי לוותר על השפה הרשמית והגבוהה והפורמט של מכתב רשמי ולכתוב לעניין. הפנייה ל"אדון" או "גברת" היא קרה ומרוחקת – עדיף לבחור בפניית שלום ישירה לשם הפרטי. גם מהצד שלכם חשוב לציין את השם הפרטי, ולהעניק נימה אישית יותר.

הימנעו מקלישאות וחנופות

"תודה על פנייתך", "אנו שומרים לעצמנו את הזכות לפנות אליך שוב בעתיד" – נו, באמת. נכון ששמעתם את הנוסחים האלו מיליון פעם? גם המועמדים, והם לא מתרשמים מהם. אם המועמד לא התקבל – הסבירו לו את זה באופן פשוט, ישיר ומנומס.

שימוש בעקרונות חזרה למועמד

לשם המחשה, לקחנו מכתב תשובה אמיתי של קונצרן מזון גדול, המשתמש במענה אוטומטי למועמדים שלו:

פנייה למועמד לתפקיד

וכיצד עונה AllJobs למועמדים שלה? כדי שלא נהיה הסנדלר שהולך יחף, הלכתי ובדקתי את הפידבקים שלנו. למרבה ההפתעה הנעימה, מצאתי כי בכל הקשור לעדכון מועמדים שלא התקבלו – אנו מעדכנים את המועמדים טלפונית.

אז בדקתי את המענה האוטומטי אותו אנו מציעים למעסיקים לעדכון מועמדים שקורות החיים שלהם אינם מתאימים למשרה המוצעת – ועדכנתי אותו לנוסח חדש ומשופר, לפי הדגשים שנתנו. אהבתם?

פנייה אישית למועמד לתפקיד

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה