כיצד לוודא נתונים בקורות החיים

כיצד לוודא נתונים בקורות החיים

מעסיקים רבים כבר הבחינו, שלא תמיד מה שכתוב בקורות החיים הינו נכון ומדויק. ישנם מועמדים שירשו לעצמם "ללטש" מידע מסוים כגון שנות ניסיון, השכלה, המלצות כתובות ממעסיקים, ועוד

שיתוף
קורות חיים

קורות חיים

מחקרים אמריקאים גילו, כי בכל 4 מתוך 10 קורות חיים ניתן למצוא עובדות מהותיות שאינן תואמות למציאות. העיקרית בהן היא תרומתם של המועמדים במקום העבודה הקודם שלהם.

כיצד אם כך תוכל לאמת את הכתוב בקורות החיים, במהלך ראיון העבודה?

השתמש בשאלות פתוחות

עבור כל נתון "חשוד" בקורות החיים של המועמד, או עבור נתון משמעותי עבורך שאתה מעוניין לגבותו בהוכחות, שאל שאלות פתוחות. התחל בשאלות המבקשות מהמועמד לתאר את אותו הנתון.
אם לדוגמה המועמד כתב בקורות החיים שבחברה הקודמת בה הוא עבד, הוא הוביל פרויקטים גדולים שהכניסו לחברה כספים משמעותיים, בקש מהמועמד לתאר את הפרויקט. שאל אותו מה המוצר או התחום שפיתח בפרויקט, ונסה להעמיק ככל האפשר בשאלות הפתוחות. כיצד הוא חשב על הרעיון, מי סייע לו בפרויקט, האם עבד לבד או בצוות? כיצד הפרויקט השתלב בחברה ומה היה הערך הכספי שהוא יצר?. ככל שתשאל יותר שאלות פתוחות ותיכנס לעומק הנושא, כך תוכל לאמת כי הנתון בקורות החיים אמיתי ומדויק.

הכן תסריט שיחה

על מנת לאמת נתונים חשובים בקורות החיים וכדי לא לפספס אותם, הכן לעצמך תסריט שיחה מראש בטרם הראיון. שב מול קורות החיים של המועמד וסמן לעצמך אילו נתונים חיוניים עבורך לבדיקה. כתוב לעצמך מראש את אותן שאלות פתוחות שתרצה לשאול על מנת לגבות את הנתונים הללו, ורשום לעצמך אילו תשובות היית רוצה לקבל. כך אם המועמד לא ישיב על השאלות לעומק ולא יספק די מידע בנושא, תוכל לכוון אותו תוך כדי הראיון להעמיק בנושא.
השתמש שאלות פתוחות. התחל שאלות עם או "לתאר" או "איך" כדי לאפשר למישהו להסביר אותו או את עצמה. אתה רוצה לתת שיחה בארבע. "כן" או "לא" תגובות לתת לך קצת לעבוד איתו.

צור אווירה רגועה

אתם לא בחדר חקירות ומתח ייצור חוסר ביטחון אצל המועמד ועשוי לקלקל לו גם אם כל הנתונים שציין נכונים ומדויקים.
גם אם יש לך ספק בחלק מהנתונים, אל תשדר זאת למועמד. מבחינתו עליו להרגיש כי הראיון אותנטי ונעשה בצורה רגועה ונינוחה. אתה כבר תדע באמצעות השאלות והתשובות לזהות מה מתוך הכתוב בקורות החיים אכן אמיתי.

בקש הוכחות

מותר לך כמראיין לבקש הוכחות לנתונים שהמועמד כתב בקורות החיים. אם למשל הוא צרף המלצות כתובות, תוכל לבקש ממנו את פרטי הקשר של הממליצים על מנת לוודא איתם את הכתוב. אם המועמד ציין כי עבד בחברה כלשהי מספר שנים, תוכל לוודא עם מעסיקו הקודם שאכן מדובר במספר שנות העבודה שציין. כל דבר שכתוב בקורות החיים יכול להיבדק. מובן שאין צורך לבדוק את כל הנתונים אחד לאחד, אך במידה ויש לך ספקות לגביי נתון מסוים או יותר, תוכל לבקש לגבות את זה מול המעסיק הקודם. כמובן לא בצורה של תוכחה או ספק, אלא מתוך רצון לקבל המלצות ממעסיקים קודמים. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה