רוצים לגייס טאלנטים? השקיעו בעובדים הקיימים

רוצים לגייס טאלנטים? השקיעו בעובדים הקיימים

דן בובי, מנכ"ל חברת Calling Brands, סבור שעובדים מרוצים יהפכו לשגרירים הטובים ביותר עבור החברה | 5 שיטות לגיוס טאלנטים

שיתוף
גיוס עובדים

המדיה החברתית העניקה במהלך השנים האחרונות פומביות להתרחשויות רבות בארגון, הן מקצועיות והן פרסונליות, שעד כה הדהדו בין קירות המשרד בלבד. כיום האינטרנט מספק תמונת מצב עדכנית על התרבות הארגונית של החברה, והדבר משמש רבים בהחלטה אם כדאי להצטרף לשורותיה.

דן בובי, מנכ"ל חברת Calling Brands העוסקת בייעוץ למותגים, הציג בראיון למגזין הבריטי HR כמה דרכים ליצירת עניין בקרב טאלנטים על מנת להפוך אותם לעובדים בחברה. לדבריו, יש לראות בעובדי החברה הקיימים שגרירים של הארגון ולהבטיח את שביעות רצונם מהארגון, שכן התנהלות לא נכונה של ההנהלה עלולה להשיג תוצאה הפוכה ולהרחיק עובדים פוטנציאליים מוכשרים.

בובי מציג 5 דרכים לצורך גיוס טאלנטים:
1. העובדים העתידיים של החברה עשויים להיות המתחרים הנוכחיים שלה, ואולי אף לקוחותיה, ולפיכך התנהלות החברה לצורך יצירת מוטיבציה בקרב הגורמים הרלוונטיים לשמש כעובדים בחברה צריכה להיות נכונה ברמה הפנימית וברמה החיצונית. יש צורך בהגדרות ברורות של ההבנות בין העובד למעביד הן מבחינת התקדמותו המקצועית והן מבחינת תנאי שכר.

2. העובדים רואים כיום חשיבות רבה בכך שלחברה תהיה מטרה מוצהרת ויעדים ברורים. חברות עם מטרה מוגדרת נתפשות בקרב עובדיהן בצורה חיובית יותר לאין שיעור מאלו שעובדיהן מתקשים להבין מהי בדיוק המטרה שהן מקדמות.

3. אחד המאפיינים הבולטים של עובדי דור המילניום הנו טשטוש הגבול בין העבודה לבין חייהם האישיים. לפיכך על המעסיק להקפיד להתייחס לאנשים בחברה כאל בני אדם, ולא כעמיתים או כעובדים. הדבר יאפשר סביבה אנושית ונעימה יותר לעבודה, ומשם הדרך לעובדים שבעי רצון היא קצרה.

4. כדי למשוך כישרונות גדולים יש צורך לפעול לשימור הכישרונות הקיימים בחברה, תוך יצירת קשר אישי ובלתי אמצעי עמם. זאת, באמצעות שיתוף במידע אישי וכן בקיום שיחות החורגות מהאינטראקציה המקצועית והעסקית.

5. יש להיות נגישים למועמדים פוטנציאליים באמצעות הרשתות החברתיות, בהן לינקדין וטוויטר. הדבר יאפשר יצירת חיבור ומחויבות תוך תיקון קבלת רושם שגוי אודות החברה, במידה וקיים. מהלך זה אף יכול לייתר תשלום עמלות לחברות השמה, ובכך לקצץ בהוצאות החברה.

חשוב לזכור כי השקעה בעובדים הקיימים תיצור עובדים מרוצים, שישמשו כשגרירים הטובים ביותר עבור הארגון. כישלון ביצירת מצג חיובי אודות החברה עשוי לגרום לזליגת מוחות או להימנעותם מהצטרפות לחברה, והנהנים העיקריים מכך יהיו המתחרים שלכם. אל תתנו לזה לקרות. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה