"כדי להצליח במעבר לדיגיטל יש לעבור מתפיסות ניהול מסורתיות, לחדשות"

"כדי להצליח במעבר לדיגיטל יש לעבור מתפיסות ניהול מסורתיות, לחדשות"

שרון קדם-שני, Global Lead Pro: "מנהלים שמעורבים בפרוייקטי טרנספורמציה צריכים להיות אלה שיש להם יותר חוסן ויכולת להתמודד עם אי ודאות, קשיים ומשברים"

שיתוף
שרון קדם-שני

"מגמת הטרנספורמציה הדיגיטלית שניכרת בארגונים היא לא רק שינוי תהליכי העבודה בארגון לתהליכים אינטראקטיביים, היא למעשה שינוי כולל של התפיסה הניהולית והאופרטיבית, אומרת שרון קדם-שני, מנכלי"ת ומייסדת חברת GlobaLeadPro  המתמחה ביעוץ ושירותי ניהול מתקדם לארגונים, כולל יישום שיטות ניהול מתקדמות, בשיחה עם HRus לקראת יריד משאבי אנוש שיתקיים ב-24 ביוני במרכז הירידים בתל אביב.

"הדרך להצלחת התהליך הזה עוברת דרך השינוי מתפיסות ניהול מסורתיות, לשיטות ניהול חדשות, גמישות ופתוחות יותר המאפשרות גם שינוי תרבות ארגונית ושינוי חשיבה".

לקדם-שני ניסיון בן יותר משני עשורים בניהול ארגונים ופרויקטי ענק בענף ההייטק. כיום היא יועצת ומדריכה מובילה בנושאי תהליכי ניהול, וניהול פרויקטים בעולם החדש. בעלת תואר שני במנהל עסקים ויעוץ ארגוני.

ביריד משאבי אנוש שיתקיים ב-24 ביוני, במרכז הירידים בתל אביב, תישא קדם-שני הרצאה בנושא Let’s get digital!.

ההרצאה תעסוק בסוגייה, כיצד אפשר להכין את הארגון טוב יותר לטרנספורמציה הדיגיטלית. בין הסוגיות בהן היא תדון בהרצאתה: מהן התפיסות הניהוליות החדשות שאותן צריך להנחיל לארגון על מנת להצליח בטרנספורמציה, איך עושים את זה בפועל ועוד.

ביקשנו מקדם-שני לציין שלוש נקודות תורפה שיש כיום בארגונים בעת המעבר לדיגיטל.

כלומר, מה ארגונים נוטים לעשות לא נכון, ומה צריך לשפר כדי שהמעבר יהיה חלק וחסר תקלות.

"קודם כל בואו נשים את זה על השולחן. המעבר הזה הוא לא קל", אומרת קדם-שני. "יש אתגרים רבים במסע הזה ולרוב גם משברים בדרך.

"ארגונים צריכים קודם כל להבין את זה ולהתכונן לזה. המנהלים שמעורבים בפרוייקטי הטרנספורמציה צריכים להיות אלה שיש להם יותר חוסן ויכולת להתמודד עם אי ודאות, קשיים ומשברים ולדעת לפעול ולהמשיך קדימה.

"איוש מנהלים לא מנוסים ולא 'מחוסנים' מספיק, לתפקידי הובלה בטרנספורמציה, יהווה נקודת תורפה משמעותית. באותו הקשר, נקודת תורפה בולטת היא המוכנות. על הארגון להבין את המורכבות ולהתכונן היטב.

"יש לחקור את האפשרויות היטב (כולל בחירת ספקים, טכנולוגיות, גישות), לנתח היטב את המשמעויות, כולל תרחישים פחות אופטימיים ולוודא שהארגון מוכן להתמודד איתם – החל מנושאי כוח אדם וידע, וכלה בנושאי עלויות, תקציבים ולוחות זמנים.

"מבחינה חשיבה ותכנון – הרצון 'לסיים את הטרנספורמציה בפעם אחת' עלול להוות נקודת תורפה משמעותית.

"ברוב המקרים זו תהיה טעות לתכנן טרנספורמציה דיגיטלית כפרוייקט 'חד פעמי' ארוך. התכנון צריך להיות איטרטיבי עם הישגים יחסית מהירים ומתמשכים. זו כמעט סתירה פנימית מוחלטת, לנהל טרנספורמציה דיגיטלית בגישת waterfall.

"אחת המשמעויות שצריך להבין היא ההכרח לשנות את שיטות העבודה. התהליכים חייבים להיות זריזים יותר, יש לאפשר בתהליכים גמישות ויכולת התאמה מהירה.

"הכלים הטכנולוגים החדשים יכולים לעזור בזה בהרבה מובנים, אך בסופו של דבר, מעבר לשינוי הטכנולוגי נדרש שינוי תהליך ושינוי מחשבתי. לרוב אפילו שינוי מבנה ארגוני.

"בנוסף, ארגונים לא תמיד מטפלים במקביל ברבדים הרכים יותר של הארגון – תפיסות ניהוליות ופתיחות לשינוי, לדוגמה.

"פגשתי ארגונים שהנגישו מידע אנליטי איכותי באופן מדהים, אבל המנהלים הבכירים וגם דרגי הביניים לא היו פתוחים להשתמש בו עד שהתבצע סוג של קמפיין מסיבי בעניין".

תוכלו לפגוש את שרון קדם-שני ביריד משאבי האנוש שיתקיים ב-24 ביוני במרכז הירידים בתל אביב.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה