יש לך מנהל גרוע? אתה עשוי ללקות בהתקף לב

יש לך מנהל גרוע? אתה עשוי ללקות בהתקף לב

מחקר הראה כי מנהלים רעים ולא מתחשבים מגדילים את הסיכוי לאירוע לבבי אצל עובדיהם

שיתוף
השפעת מנהלים רעים

השפעתם של מנהלים רעים

מחקר שבדי שחקר את נושא השפעת המנהלים על בריאותם של עובדיהם מצא כי אנשים שחשים כי המנהלים שלהם שרירותיים, לא הוגנים, לא מתחשבים וחסרי כישורים ניהוליים, נמצאים בסיכון גבוה יותר ללקות באירוע לבבי כגון התקף לב.

הלחץ הנגרם לעובדים שלהם מנהלים רעים מציב אותם בסיכון לבעיות לב לאורך זמן. המחקר Issue of Occupational and Environmental Medicine פורסם בשבדיה לפני מספר שנים.

מדענים שבדים עקבו אחר בריאות הלב של יותר מ -3,000 גברים עובדים בין השנים 1992-1995. הרישומים הרפואיים שלהם תאמו לנתוני הרישום הארצי על אשפוזים בבתי החולים ומוות ממחלת לב איסכמית עד שנת 2003.

במהלך תקופת המעקב של כמעט עשור, התחרשו 74 מקרים של אירועי לב קטלניים ולא קטלניים כגון התקף לב, תעוקת לב לא יציבה או דום לב. ככל שהעובדים דרגו את המנהלים שלהם כפחות רעים, כך הסיכון שלהם לבעיות לב היה נמוך יותר.

הקשר בין הנהגת מנהלים לבין הסיכון לבעיות לב חמורות גדל בקרב העובדים. המחקר הראה כי הלחץ שנגרם על ידי המנהלים הרעים עלול להגדיל את הסיכון לבעיות לב אצל העובדים עם הזמן.

החוקרים הציעו כי חברות ינקטו בצעדים לשיפור כישורי הניהול הלקויים של המנהלים, כפי שדורגו על ידי הכפופים להם, כדי למנוע מחלות לב חמורות אצל העובדים.

מנהלים פעילים וטובים המספקים מבנה איכותי של תמיכה ומידע לעובדים, תורמים להנעתם ומוקירים אותם, מפחיתים את הלחץ אצל העובדים ומייצרים אצלם רוגע שחיוני לבריאות. תהליכים פיזיולוגיים נוצרים כתוצאה מלחצים נפשיים כידוע, והלב הוא אחד האברים המושפעים ביותר מלחץ נפשי.

כדי לדרג את מנהליהם במחקר, המשתתפים השתמשו במערכת דירוג עבור המנהלים הבכירים שלהם, ודירגו אותם על נושאים כגון: כמה טוב הם מנהלים תקשורת ומציעים משוב, עד כמה הם מוצלחים בניהול תהליכי שינוי, מהי יכולתם בהצבת מטרות, ועד כמה הם מאצילים סמכויות על העובדים. ציוני מנהיגות גבוהים נמצאו קשורים לסיכון נמוך יותר למחלות לב, על פי המחקר.

בסקר גאלופ שנערך לאחרונה בארה"ב נמצא, כי בוסים "מרעילים" (רעים) הם הגורם מספר אחד לאומללות במקום העבודה. כמחצית מהעובדים עזבו את מקום עבודתם כדי להתרחק ממנהל גרוע. כך ע"פ הסקר שנערך בשנת 2015. 41% מהעובדים האמריקאים דווחו בסקר כי הם "מוטרדים פסיכולוגית" בעבודה.

מנהל גרוע עשוי להגדיל את הסיכון לדיכאון קליני ואף להוביל להתנהגות בריונית אצל העובדים. כך נמצא במחקר חדש של אוניברסיטת מנצ'סטר.

הממצאים הראו כי עובדים של מנהלים בעלי תכונות נרקיסיסטיות ופסיכופתיות נוטים יותר להראות סימני דיכאון ולעסוק בבריונות ובהתנהגויות לא משתפות אחרות בעבודה.

התעללות במקום העבודה היא בהחלט לא נעימה עבור המטרה, אך היא גם יוצרת סביבת עבודה רעילה לכל המעורבים. כך מראה המחקר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה