יפה ויגודסקי מונתה ליו"ר שדולת הנשים בישראל

יפה ויגודסקי מונתה ליו"ר שדולת הנשים בישראל

ויגודיסקי תחליף את רינה בר-טל, שכיהנה כיושבת ראש השדולה ב-12 השנים האחרונות

שיתוף
שדולת הנשים בישראל

הנהלת שדולת הנשים בישראל בחרה יושבת ראש חדשה: יפה ויגודסקי. במסגרת נימוקי ההנהלה צוין כי לויגודסקי ניסיון רב בניהול מערכות ארגוניות גדולות במגזר הציבורי והממשלתי.

כיום משמשת ויגודסקי כיו"ר הקרן למען בעלי מקצועות שוחקים, דירקטורית יו"ר ועדת כוח אדם עליונה בדירקטוריון חברת החשמל, ויו"ר קרן אמ"י לקידום התרבות והאומנות בישראל.

בעבר שמשה כסמנכ"לית המכללה למנהל, ראש המנהל למדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, מנכ"לית הטלוויזיה בחינוכית וכיו"ר ועדת המדרוג.   

ויגודסקי תחליף בתפקידה את רינה בר-טל, שכיהנה כיושבת הראש של השדולה משנת 2000. בתקופת כהונתה של בר-טל, היתה השדולה לגוף שהוביל ויזם את הקמת נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה בשנת 2006.

שדולת הנשים הוקמה בשנת 1984 כגוף עצמאי הפועל לקידום מעמד האישה בכל תחומי החיים ובשנים האחרונות התמקדה בעיקר בעולם העבודה. היא פועלת באמצעות חקיקה, העלאת מודעות ציבורית, מחקר וחינוך, כאשר יזמה והקימה את הקורסים הראשונים לחינוך מגדרי.

השדולה מפעילה מערך משפטי המעניק סיוע משפטי לנשים ומייצג את הפונות בתיקים בעלי עניין ציבורי מיוחד. תחומי העיסוק העיקריים של השדולה הם: ביטחון סוציאלי לנשים, אכיפת הזכויות הקיימות כיום להגנה על נשים בשוק העבודה והרחבתן בחקיקה, בפרט סוגיית השכר השווה לעובדת ולעובד, מאבק בסילוק נשים מן המרחב הציבורי.

ויגודסקי אמרה לאחר בחירתה לתפקיד כי ישראל לא הגיעה לשוויון בין גברים לנשים והם עדיין נמדדים לפי מגדרם ולא על פי כישוריהם. "אני גאה לעמוד בראש ארגון הנשים המוביל והמשמעותי בישראל. שדולת הנשים בישראל תעשה הכל כדי שלא ישנו מקרים בהם המגדר יגבר על כישורי המועמד והמעומדת לתפקידים השונים. לשדולת הנשים מסע ארוך כדי לשנות את המצב הקיים. בכוונתנו לשנות את החברה הישראלית ולהפוך אותה לחברה שוויונית והוגנת יותר".

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. תחמנית קטנה שמפלסת את דרכה בכוחניות וחוסר הגינות. זהירות!.

השאר תגובה