נעים להכיר: O.D.T. השתלבות במעברים

נעים להכיר: O.D.T. השתלבות במעברים

אם אתם מחפשים דרך מהנה ומיוחדת להעביר לעובדים הדרכה מקצועית עם משוב מיידי, או פשוט יום כיף - כדאי לכם להגיע לרמת מנשה המרהיבה

שיתוף

לא מזמן ביקרתי בקיבוץ רמות מנשה, הממוקם בלב רמת מנשה, ממש בקצה הצפוני של כביש 6 – מחלף עין תות. הוזמנתי על ידי ברנרד סידון-אלון, מנכ"ל "השתלבות במעברים", ליום חוויתי במתחם ה-O.D.T. של השתלבות במעברים. כשהגעתי חשבתי שמדובר בכלל בגן אירועים. המקום פסטורלי, נעים ורגוע. כולו מלא צמחיה ואווירה מיוחדת ונעימה, וממוקם בצמוד לחוות סוסים אותנטית באווירה כפרית.

את פניי קיבלה עדי ליפשיץ-הרץ, מנהלת ההדרכה של "ODT השתלבות במעברים", יועצת ארגונית ומנחת קבוצות בהכשרתה.

מה זה בעצם המקום הזה שאנחנו נמצאות בו עכשיו?

עדי ליפשיץ-הרץ: אנחנו נמצאות במרכז ה-O.D.T. של חברת "השתלבות במעברים". המרכז שלנו נבנה במיוחד כדי לתת מענה לצרכים השונים של ארגונים. המתקנים הייחודיים שאת רואה כאן מאפשרים למידה חווייתית בהתאם לתוכן הנבחר אותו רוצה הארגון לקדם ולפתח בקרב העובדים.

מה זה בכלל O.D.T?

O.D.T.הוא קיצור של Outdoor Training, מדובר בפעילות המתרחשת מחוץ לכיתה, בדרך כלל כוללת התנסות במשימה קבוצתית, עיבוד והפקת לקחים. אנו מרבים להשתמש במתודולוגיה זו, כיוון שאנו מאמינים שלמידה משמעותית מתרחשת על בסיס חוויה רגשית. במהלך הפעילות המשתתפים מתנסים במשימות מאתגרות מחשבתית הדורשות את הבנת המשימה, הגדרת מטרה, תכנון, חלוקת תפקידים, ניהול זמן, וביצוע באופן מיטבי.

אני רואה פה סוסים וחמורים! מה תפקידם?

סדנה ב-O.D.T. השתלבות במעברים

הסוסים והחמורים שייכים לחווה השכנה. מדובר בסוסים וחמורים מפורסמים! הם מופיעים באופרה הישראלית ובהפקות נוספות. מעבר לשעות הבמה שלהם, אנו נעזרים בהם בסדנאות מיוחדות שלנו למנהלים, כגון סדנת תקשורת בין אישית באמצעות תקשורת עם הסוס, או סדנת ניהול במתכונת הובלת בקר – בסדנה זו אנו מלמדים ניהול משאבים.

מה מיוחד דווקא בפעילות מסוג זה? למה לארגון לבחור דווקא פעילות מסוג זה, ולא במשהו אחר?

המיוחד בפעילות זו הוא שהמשתתף מקבל משוב אישי באופן ישיר ובלתי אמצעי ישירות מהמשימה, משוב אודות יכולותיו, כישוריו, נקודות החוזק שלו ונושאים לשיפור. גם ברמת הקבוצה מתקבל משוב מיידי לגבי נקודות החוזק והחולשה של הקבוצה. כלומר, פעילות במתכונת זו מאפשרת לחשוף את הפוטנציאל האמיתי של הפרט והקבוצה, אשר בדרך כלל חלקו חבוי ולא נגלה לעין ובדרך זו לאפשר להם לצפות מעצמם ליותר.

מי הצוות שמנחה את הפעילות שלכם?

הנחיית הפעילות נעשית ע"י מנחים מקצועיים, פסיכולוגים/ יועצים ארגוניים. מעבר להנחיית הפעילות בפועל, המנחים דנים בנושאים שעלו במשימה בהתייחס למנהיגות, מיומנויות ניהול, עבודת צוות תקשורת בין אישית, ניהול קונפליקטים ועוד. פעילות זו מאפשרת למידה מתוך החוויה וההתנסות, והמנחים מסייעים לקבוצה להפוך למידה זו שהיא רגשית ובעלת עוצמה לתובנות המותאמות לצרכי הארגון, והפנמת תובנות חיוניות לעבודה בארגון.

האם את יכולה לתת דוגמה לתכנים המועברים דרך הסדנאות שלכם?

בסדנאות שלנו מתקיימת נגיעה בנושאים כגון: תכנון וקבלת החלטות בתנאי אי וודאות ובסביבה לא מוכרת, התמודדות עם מצבי לחץ ופתרון קונפליקטים, ניהול משאבים כמו המשאב האנושי, זמן, ואמצעים. כמו כן מפתחים יכולות אישיות כגון פרואקטביות, פיתוח חשיבה יצירתית וחדשנית, חיזוק תחושת האחריות להצלחת הארגון, משמעת, העמקת ההבנה ש-win win הוא המפתח להצלחה, תקשורת בין אישית, טיפול בהתנגדויות, העמקת ההיכרות בין המשתתפים. כמובן שכל הסדנאות מלוות בהרבה כיף וצחוק ובאווירה פתוחה ומאפשרת.

אתמול לדוגמה העברתי סדנה בנושא שירות במשך 8 שעות, במהלך כל היום דנו במרכיבי השירות האיכותי וכיצד ניתן להנחילם בארגון.

אם היית צריכה לעשות "רשימת מכולת" של נושאים אותם אתם מעבירים במרכז, לאיזה נושאים היית מתייחסת?

ככלל מתקני ה-O.D.T מהווים עבורנו סוג של כיתה, תחליף חווייתי ללוח וגיר או מצגת. על כן ניתן להעביר כמעט כל נושא שנבחר. יחד עם זאת ישנם נושאים בהם אנו מבלים יותר זמן בפעילויות השונות ופחות בכיתה. ולהיפך, ישנם נושאים בהם אנו מבלים יותר בכיתה ופחות בפעילויות בשטח. באופן כללי, ב- O.D.T אנו מעבירים את הנושאים הבאים:

O.D.T. השתלבות במעברים
סדנה ב-O.D.T. השתלבות במעברים

o פיתוח המנהל כמנהיג – מניהול למנהיגות.
o המנהל כחונך וכמאמן – פיתוח תהליכי חניכה פנימיים.
o פיתוח עבודת צוות – לצוותים קיימים.
o סדנה לניהול משאבים.
o סדנת התנהלות חכמה בזמן.
o שיפור יכולת התקשורת האישית והיכולת הבין אישית לתקשר עם הסביבה ולקדם את רעיונותיך.
o פיתוח מוטיבציה ושימורה לאורך זמן.
o קבלת החלטות בתנאי אי ודאות.
o התמודדות עם מצבי לחץ ושחיקה – מנהלים.
o התמודדות עם לחצים בעבודה – עובדים.
o שיפור השרות והמכירות.
o משוב – חשיבות המשוב ומיומנויות בנתינת משוב.
o ימי כיף וגיבוש (בימים כאלה הדגש הינו על כיף וחוויה משותפת, ופחות על עיבוד התרגילים).

מי קהל היעד המתאים לפעילות אצלכם במרכז?

המרכז שלנו מותאם במיוחד על מנת לשמש שדה ניסויי למנהלים ועובדים, כדי להעצימם ולהחזירם לשגרה עם ידע ויכולות חדשות, עם תובנות המבוססות על חוויה, שישמשו אותם בעבודתם ובחייהם האישיים. מעבר לכך, הפעילות כאן מותאמת לכל קבוצה באשר היא. גודל הקבוצה גם הוא משתנה מקבוצה לקבוצה. כאשר יש קבוצה של מעל 20 משתתפים, אנו מפצלים אותה למספר קבוצות, ולעיתים משתמשים בפיצול ליצירת תחרות בין הקבוצות, מה שמוסיף ממד נוסף לפעילות. כעיקרון, מגוון הנושאים הרחב בהם אנו עוסקים, מאפשר לנו להגיע לאוכלוסיות שונות ומגוונות.

איך נראה בפועל יום פעילות אצלכם במרכז?

זאת שאלה טובה, היות וכל יום נראה שונה מקודמו. הפעילות אצלנו מותאמת אישית לצורכי הלקוח. ככלל בסדנה לימודית משך הפעילות נע בין חצי יום ועד יומיים ברצף, או תכנית תהליכית יותר. לעומת זאת ימי גיבוש אנו מקיימים במשך חצי יום או ערב ועד יום מלא.

הזכרת ימי גיבוש, מה באמת אתם מציעים לימי גיבוש לחברות?

פעילות ב-O.D.T. השתלבות במעברים
פעילות ב-O.D.T. השתלבות במעברים

אנו מציעים לארגונים הפקה מלאה של ימי גיבוש וכיף לעובדים, ימי חברה ועוד. בנוסף לפעילות האתגר, יש מגוון רחב ביותר של אפשרויות, כמו ימי גיבוש במתכונת מרוץ למיליון, במסגרתו ניתן לשלב מרוץ סוסים או ג'יפים בשטח המדהים של רמות מנשה.

כמו כן בימי הגיבוש שלנו ניתן לשלב בחלק מהזמן טיול רגלי חוויתי בטבע המקסים של רמת מנשה או מעגל מתופפים, סדנת בישול ורעיונות רבים אחרים. גם מבחינת משך הפעילות – באופן עקרוני משך הפעילות המומלץ ליום גיבוש נע בין 5 עד 8 שעות פעילות. יחד עם זאת כדי להתאים לאילוצים של הארגונים השונים, יש לנו תכנית גיבוש בת שלוש שעות, אותה ניתן לקיים גם בערב לאחר יום העבודה.

כפי שאת מבינה, הכל גמיש ומיועד להיות מותאם אישית לכל לקוח וצרכיו. כמו כן ניתן לשלב במהלך הפעילות כיבוד מסוגים שונים, החל מכיבוד קל ועד ארוחות מושקעות באולם המעוצב בסגנון המערב הפרוע. אנו עובדים עם מגוון רחב של ספקים וקשובים לרצונותיו של הלקוח גם בתחום הקולינרי.

לסיכום, מה המסר שהיית רוצה להעביר למנהלי משאבי האנוש?

אנו במרכז O.D.T. השתלבות במעברים, מאמינים מאוד במשאב האנושי, ובטוחים שעל ידי תשומת לב לפרטים הקטנים והתייחסות אישית וצוותית לעובדים בארגונים השונים, ניתן לשפר את תפוקת העובדים, את שביעות רצונם ואת תחושת השייכות שלהם לארגון.

המרכז שלנו מאפשר למידה והתפתחות דרך חוויה, ובימים טרופים אלה בהם כולנו עסוקים וטרודים כל כך במשימות היומיומיות – אתנחתא שכזאת המשלבת בתוכה תהליכי למידה של ממש, עם הרבה כיף, גיבוש ומצב רוח טוב – מהווה בהחלט כלי מצוין שכדאי להשתמש בו.

ליצירת קשר: adi@mavarim.co.il

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה