חשיבותה של אמירת תודה

חשיבותה של אמירת תודה

אמירת תודה היא חלק מנימוסים וטובה גם לנשמה. אם תחשבו עליה עוד קצת, תגלו שהיא מועילה גם לקריירה ולניהול עובדים

שיתוף
שיפור יחסים בין עובדים למנהלים

רנה שימאדה סיגל, מייסדת ונשיאה בחברת הייעוץ לתקשורת עסקית High Tech Connect, כותבת בטור ב-Inc. עד כמה נפוצים המקרים שבהם אנשים מבקשים ממנה עצה לקריירה, מקבלים אותה ואינם אומרים תודה. שתי המילים הפשוטות "תודה לך", כותבת סיגל, יכולות ליצור או לשבור קשרים עסקיים, הזדמנויות לעבודה, קריירה וכן גם יחסים בין עובדים למנהלים. מחוות קטנות יכולות להביא לתגובות משמעותיות כלפי האומר, בעיקר אמירת תודה.

כאשר מישהו מפנה זמן כדי לפגוש אתכם, לראיין אתכם ולדון איתכם בשאיפות הקריירה שלכם, מגיעה לו או לה תודה כנה על הזמן היקר שלהם. סיגל מספרת שהחברה שלה הציגה לאחרונה שני מועמדים לעבודה ללקוח עבור משרות של שירות לקוחות. הראיונות היו טובים אבל הלקוח אמר שמדדים מסוימים לא קיבלו מענה. כאשר נשאל למה התכוון, הוא אמר: "ציפיתי ממועמד מעוניין לשלוח הודעת תודה, לכל הפחות."

כאשר אתם מקבלים את המשרה, חשוב להגיד תודה באותה מידה שחשוב לומר תודה כאשר אתם מראיינים. כעובדים ניתנת לכם הזכות לקבל תשלום עבור העבודה הקשה והיכולות שלכם. לא קיבלתם זאת בחסד, הרווחתם זאת, אומרת סיגל. אולם, בכל יום יש אלפי אנשים אחרים שיכולים לעשות את אותה עבודה, והיו עובדים עבור תשלום נמוך יותר והיו אסירי תודה. עם זאת, כמה עובדים מודים לבוסים שלהם? גם אם רק התחלתם את הקריירה שלכם, זה לא אומר שאתם צריכים להפסיק להביע תודה. רוצים להפתיע את המנהל או המנהלת שלכם? הזמינו אותם לקפה או לארוחת צהריים ואמרו להם עד כמה אתם מעריכים את המשרה שלכם. הביטו בעיניהם והגידו, "תודה לך."

תודה היא כביש דו-סטרי

התודה, ממשיכה סיגל, היא כביש דו-סטרי. משוב חיובי גורם לעובדים לחוש שמכירים בהם ומעריכים אותם, אבל המשוב צריך להינתן בצורה מהדהדת. לא כולם מגיבים ל"עבודה טובה" הגנרית באותה צורה אם בכלל. מייקל אלוסו, יועץ להכשרה מקצועית ולאימון אומר, "אתם צריכים לתת משוב בדרך הנכונה על מנת להשיג תוצאה חיובית. דברו אמת, היו ספציפיים וחיוביים. אל תגזימו בשבחים ואל תוציאו אותם מההקשר."

סיגל מספקת דוגמה למשוב נכון: "במקום להודות לעובדת על עבודה בפרויקט האחרון, ציינו פרטים ספציפיים כמו עד כמה היטב היא ניהלה ספק חיצוני או התמודדה עם בעיות בתקציב. כאשר אתם דוברי אמת, ספציפיים, חיוביים ומציינים בפני העובדים את הפרטים, אתם מראים שבאמת שמתם לב לדברים ושאתם מתכוונים למה שאתם אומרים. תודות מהסוג הזה יוצרות נאמנות עובדים ועוזרות לכם לשמור על האנשים הטובים ביותר, וגם ממנפים כך את הקריירה שלכם. אמירת תודה טוב הלא רק לנשמה, אלא גם לקריירה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה