"אם מישהו חושב שבמסגרת המצוקה שתהיה בחשמל בחורף הקרוב יהיה מי שיחלץ...

"אם מישהו חושב שבמסגרת המצוקה שתהיה בחשמל בחורף הקרוב יהיה מי שיחלץ אתכם – אתם טועים"

כך התבטא לפני כשבועיים יו"ר ועד עובדי חברת החשמל בדיון בוועדת הכספים. כ-8,000 תושבים התעוררו הבוקר ליום נוסף ללא חשמל

שיתוף
דיון בוועדת הכנסת | מקור: ערוץ הכנסת

גם הבוקר התעוררו 8,000 משפחות ליום נוסף ללא חשמל, לאחר ששלשום בבוקר נותקו מחשמל בתים רבים בכל רחבי הארץ בעקבות מזג האוויר הסוער, ונשמעו טענות לפיהן בעקבות סכסוך העבודה הקיים בין חברת החשמל לבין ועד העובדים הטיפול בהם התעכב מעל ומעבר לסביר.

ראשי עיריות כפר סבא ורעננה, שספגו את עיקר הנזק ועדיין רוב תושביהן מנותקים מחשמל – מה שגורם לבתי העסק הפועלים בעיר לנזק עצום – שיגרו מכתב בהול לרוה"מ בנימין נתניהו בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בעניין. "עשרות אלפי התושבים, המתדפקים על דלתנו, איבדו אמון בחברת החשמל (ואנו עמם)", נכתב. "כדי לשקמו חייבת להיות חקירה בלתי תלויה שתקבע את האחראים למחדל הכבד".

עלטה Photo by Chris Sharp"ברגע שהאירוע יסתיים, אנחנו מתכוונים לבדוק אותו ולתחקר את המקרה. נראה כיצד אפשר לשפר את המוכנות לאירועים כאלה בעתיד ולקצר את זמני השיקום וההתאוששות של רשת החשמל", אמר שר האנרגיה, יובל שטייניץ.

התושבים והעסקים שנאלצים להתמודד עם הניתוק הממושך מהחשמל מפנים אצבע מאשימה לעובדי חברת החשמל, והתבטאותו של יו"ר ועד העובדים, דוד (מיקו) צרפתי, בדיון שנערך לפני כשבועיים בוועדת הכלכלה של הכנסת בנוגע לרפורמה בחברת החשמל, אף מעלה את סף הזעם. "אם מישהו חושב שבמסגרת המצוקה שתהיה בחשמל בחורף הקרוב יהיה מי שיחלץ אתכם – אתם טועים… המצב של חברת החשמל משתפר? נדמה לכם! הוא הולך ונעשה יותר גרוע. מה אתם חושבים, שהעובדים ישלמו את המחיר? אתם תרגישו את זה בחודשיים הקרובים: לא יהיה מי שיטפל בכם. אל תבואו אלינו בטענות", אמר אז צרפתי בסערת רגשות. "טייקונים עושים מיליארדים. טייקונים מוכרים לטייקונים ומספרים שבגלל העובדים – המחיר עולה. אם מישהו חושב שהמנכ"ל יפטר עכשיו 1,500 עובדים ואני אשב בשקט – אתם טועים".

עם זאת, בשיחה עם חדשות 2 Online אמר אתמול צרפתי: "אנחנו בעבודה מלאה כבר מזמן. אף פעם לא היינו לא בעבודה מלאה. הטענות לפיהן אמרנו לעובדים לא לעבוד זה שטויות. אנחנו בתקופה של סכסוך עבודה. בשגרה יש לנו המון השגות על כל מיני דברים, אבל ברגע שיש מצב חירום – אנחנו שמים את הכל בצד. אחרי שעה שהבנו שיש מצב חירום – כבר נרתמנו לכל המשימות".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה