עלייה דרמטית בשימוש בטכנולוגיית וידיאו לגיוס עובדים

עלייה דרמטית בשימוש בטכנולוגיית וידיאו לגיוס עובדים

סקר שנערך בקליפורניה מראה שבשנה שעברה חלה עלייה של כ-78% בשימוש בפלטפורמת ווידיאו לצורך גיוס עובדים, האם המגמה שך שימוש בוידאו לביצוע ראיון עבודה יעשה עלייה?

שיתוף
ראיון עבודה בוידאו

על פי סקר שנערך בקליפורניה ארה"ב (שתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש Global HR News), כ-63% מקרב החברות בארה"ב עשו שימוש בפלטפורמות וידיאו לצורך גיוס עובדים בשנת 2012 וזאת לעומת רק 14% בשנת 2011. בנוסף, 13% מקרב מנהלי משאבי אנוש שלא עשו שימוש בשנה האחרונה בפלטפורמת הווידיאו לצורך גיוס עובדים מצהירים כי הם צופים להתחיל לעשות שימוש בלפטפורמה זו במהלך שלושת השנים הבאות כך שבשנת 2015 מרבית הארגונים במשק (כ-85%) יעשו שימוש זה או אחר בווידיאו לצורך גיוס עובדים.

על פי הסקר העצמאי שבוצע על ידי OfficeTeam, חברת שיבוץ והשמת עובדים, ובו השתתפו למעלה מ-500 מנהלי משאבי אנוש בארגונים שונים במשק, על המועמדים להתחיל לשפר את הופעתם לקראת ראיונות וידיאו אשר יבוצעו (יותר ויותר) מהבית במקום ממשרדי החברה ו/או ממשרדי חברות ההשמה וכוח האדם אשר לוקחות חלק בתהליך הגיוס.

טכנולוגיית הווידיאו הינה כלי חסכוני (בעיקר בזמן), אמין ואפקטיבי בידי המגייסים, לפגוש את המועמדים, במפגש אותנטי עד כמה שניתן. אפליקציות וידיאו המאפשרות לעובדים להגיש מועמדות (קורות חיים בצורת סרטון) ו/או להתראיין דרך הווידיאו, מספקות כלי סינון מצוין באמצעותו מנהל הגיוס והמנהל המקצועי יכולים לנהל תהליכי סינון ראשוני, ראיונות עבודה עם דגש על ראיון אישיותי ומקצועי לכל דבר ועניין תוך חיסכון בזמן עבודה יקר שלהם.

לריאיונות וידיאו יש יתרונות רבים ומגוונים מעבר לחיסכון בזמן העבודה של המגייסים. זו פלטפורמה המאפשרת לארגון לבחון את מועמדותם של עובדים המתגוררים רחוק מהמשרד (כך שזה כמעט בלתי סביר לבקש מהם לנסוע או לטוס לצורך ריאיון ראשוני) וזה כמובן כלי אידיאלי לגיוס עובדים המתגוררים במדינה אחרת.

רוברט הוסקינגס, מנהל בכיר ב- OfficeTeam, מבקש  להעביר מסר הן לקהילת המגייסים והן למועמדים לפיו – ראיונות עבודה באמצעות פלטפורמת הווידיאו הן ראיונות עבודה לכל דבר ועניין ויש לגשת אליהם ברצינות ובכבוד ששמור למעמד של ריאיון עבודה רשמי. לדבריו "גם ריאיון שמתבצע מול מצלמה דורש מהצדדים להיערך בהתאם קרי להתלבש בצורה רשמית / ייצוגית, להתייצב בזמן עם החומרים הנכונים,  לשדר עסקים, להתכונן היטב להתמודד עם שאלות מורכבות…". לדברי הוסקינגס, מי שמתכונן נכון יכול להצליח ליצור רושם נהדר (הן כמגייס והן כמועמד) אולם מי שלא יתייצב מוכן ולא ידע לנצל את פלטפורמת הווידיאו כראוי – יפספס הזדמנויות פעם אחר פעם. 

טיפים לשימוש נכון בפלטפורמת הווידיאו לצורך ראיונות עבודה:

  • הכירו את טכנולוגיית הווידיאו כדי להגיע לניצול מרבי של הפלטפורמה במינומום  זמן. מי שלא בקיא במערכות הייעודיות עלול להיתקל בבעיות טכניות אשר יגזלו זמן ויפגמו בתהליך. צריך לדעת לנהל נכון ריאיון וידיאו, לתעד נכון חומרים, לגבות חומרים, לאבטח חומרים וכיו"ב.
  • תכננו את הריאיונות כפי שהייתם מתכננים ריאיון עבודה פרונטלי קרי: קביעת ראיונות מבעוד מועד ועמידה בלוחות זמנים. כמו כן, חשוב להקצות חדר שקט, עדיף מבודד, עם תאורה מתאימה. יש לדאוג שהאווירה בחדר תהיה 'סטרילית' ללא רעשים וללא הפרעות מיותרות.
  • יש להגיע לריאיונות וידיאו בהופעה הולמת (לבוש עסקי / רשמי, גילוח אצל גברים וכיו"ב) בדיוק כפי שהייתם מתייצבים לפגישה במשרד או לפגישה עסקית מחוצה לו.
  • התייחסו אל ריאיונות הווידיאו בדיוק כמו שאתם מתייחסים לריאיונות עבודה פרונטאליים במשרד.הן בהיבט של הקצאת זמן וחלוקת הזמן לריאיון, הן בהיבט של שאלות אישיותיות, הן בהיבט של סקירת קורות החיים ועד לשאלות מקצועיות קונקרטיות.

היתרון של פלטפורמת הווידיאו טמון בכך שזו למעשה מחליפה את המפגש הבינאישי הפיזי אך – היא איננה חייבת לשנות את כללי המשחק ובוודאי שאיננה צריכה לפגום בצורה זו או אחרת באיכות הריאיון.

שימוש בוידאו בתהליך הגיוס בישראל:

תחום השימוש בוידאו לצורך תהליך גיוס עובדים בארגונים בישראל כמעט ואינו קיים, אפילו האתרים השונים ומשרדי ההשמה המתקדמים עדיין לא הטמיעו כלי וידאו לשימוש בתהליך הגיוס, ויש שיגידו שרבים אפילו לא הפנימו את הצורך והחשיבות שבדבר. נכון ישנם מספר אתרים יעודיים לנושא וכן מרבית תוכנות הגיוס בשוק כבר כוללים כלים אלו או אחרים לשימוש בוידאו בתהליך גיוס העובדים, אך השימוש בו כמעט שאינו חדר לשוק הישראלי.

בעתיד דבר זה ככל הנראה ישתנה. דבר ראשון, למרות שישראל הינה מדינה קטנה, עדיין השימוש בוידאו יכול לשמש ולתת את כל היתרונות בפורטן, במיוחד עבור ארגונים שעובדים ביותר מאתר אחד. דבר שני בגלל שראיונות הוידאו הופכים פופולריים יותר ויותר בחו"ל סביר להניח כי לפחות בתחום היי-טק תיהיה חדירה מהשוק הבינלאומי עבור חברות בעלי מוקדי ניהול בחו"ל – אם מראיינים את העובד מהקצה השני של המדינה ואת ההודי מהקצה השני של העולם – למה לא את הישראלי.

ניתן ללמוד עוד על נושא כלים מתקדמים לגיוס עובדים וחדשנות בתהליכי משאבי אנוש בכנס משאבי האנוש השנתי בנושא חדשנות שיתקיים בעוד כחודש!

בכנס חדשנות שישה מושבים בנושאים שונים, כאשר לנושא חדשנות בגיוס וחדשנות טכנולוגית לניהול ההון האנושי הוקצו שני מושבים בהתאם.

למידע נוסף על כנס חדשנות במשאבי אנוש – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. אחלה כתבה! אנחנו בקומיט עובדים כבר חודשים כדי לאפשר לראיונות וידאו להתקיים בנוחות ופשטות גם למראיינים וגם למועמדים.

השאר תגובה