5 טיפים לניהול עובדים מופנמים

5 טיפים לניהול עובדים מופנמים

גיוון תעסוקתי אינו מתייחס רק לדמוגרפיה אלא קשור גם לטיפוסי אישיות. לכן חשוב לא לפספס את האנשים המופנמים שלכם

שיתוף
ניהול עובדים

ניהול עובדים

איזון מגדרי, אתני ודורי הוא דבר חשוב, אבל יש אלמנטים נוספים ביצירת צוותים מגוונים, למשל טיפוסי האישיות. מופנמות היא תכונה שלא מתיישבת בקלות עם התרבות העסקית שרווחת היום. האופי השקט והנטייה להסתגר, הצורך בפרטיות והיעדר ההנעה להתבלט עלולים לגרום למנהלים לשכוח את המופנמים ולצוות לחשוב שהם מתנשאים או אנטי-סוציאליים. אבל למופנמים מוכשרים יש מה לתרום לארגון וכדי ליהנות מכך יש לנהל אותם היטב. ג'ן האבלי לוקוואלדט מ-PayScale מציעה איך לעשות זאת.

• אל תדחקו אותם לפינה. טעות לבקש ממופנמים להביע את דעתם ללא הודעה מוקדמת. אחד הדברים שמאפיינים את המופנמים הוא הצורך לשבת עם המחשבות שלהם ולעבד מידע. אם מציעים מופנמים פרק זמן לעיבוד, תוכלו ליהנות ממלוא היתרונות של ההשקפה שלהם וממערך הכישורים שלהם.

• תנו להם זמן ומרחב הרחק מהקבוצה. רוב המופנמים אינם צריכים לעבוד לבד 100% מהזמן, אבל הם כן זקוקים לקצת מקום לחשיבה עצמאית. אם אין אפשרות לספק להם מרחב עבודה מופרד שמיועד רק להם, מה שסביר שיקרה בעידן המשרדים הפתוחים של היום, שקלו לעודד אותם לעבוד מדי פעם בבית או להשתמש בחדר הישיבות על מנת לתפוס קצת זמן עבודה הרחק מההמון המתהולל.

• שקלו למנות אותם לתפקידים ניהוליים. מפתה להכניס את המופנמים למשבצת של תורמים אינדיבידואלים, אבל לא תמיד זאת תהיה הדרך הטובה ביותר לנצל את כישוריהם. כתלות באדם, תפקיד הנהגה עשוי להיות התאמה מושלמת. מופנמים נוטים פחות מאחרים לקחת סיכונים מיותרים או לרמוס את רעיונותיהם של חבריהם לצוות. שמרו על ראש פתוח ודברו עם כל האנשים שלכם על מטרותיהם ושאיפותיהם, ללא קשר לטיפוס האישיות שלהם.

• הקדישו זמן לאחד על אחד. על תדלגו על פגישות אחד על אחד עם העובדים המופנמים שלכם (או כל עובד אחר). פגישות קטנות מאפשרות לכם לבנות אמון ונאמנות, וכן להבין מה מניע את האנשים שלכם להוציא מעצמם את המיטב.

• השאירו מקום לקול שלהם בדיונים קבוצתיים. כיוון שחברי הצוות המוחצנים שלכם נוטים יותר מאחרים לדבר בפגישות, עליכם להיות יצירתיים על מנת להבטיח שאתם שומעים גם את קולותיהם של חברי הצוות המופנמים שלכם. אחת השיטות לעשות את זה היא לתת "מטבעות דיבור" לכל אחד מחברי הצוות. בכל פעם שמישהו מדבר או מדברת, הם מוסרים מטבע. כשנגמרים המטבעות, לא מדברים יותר. לא משנה באישו שיטה משתמשים, הדבר החשוב הוא להבטיח שהקול השקט ביותר בחדר יקבל את ההזדמנות להישמע. הצוות שלכם ירוויח ממגוון ההשקפות וכך גם תבטיחו הערכה והקשבה לכל חבר צוות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה