הכשרה במקום קרואסונים

הכשרה במקום קרואסונים

קרואוסונים בפינת הקפה ומנוי לחדר כושר הם הטבות נחמדות, אבל סקר מראה שעובדים מעריכים הרבה יותר תהליכי חפיפה והכשרה טובים לתפקיד חדש

שיתוף
חפיפה לעובד חדש

חפיפה לעובד חדש

נכון, סיפרנו לכם שכוח העבודה צועד על קיבתו ושהטבה כמו מנוי לחדר כושר תורמת לבריאות העובדים ובכך גם לתפוקה, אך עם זאת עדיין הטבות בצורה של מוצרים ושירותים שניתנים לעובדים בחינם הן לא הדרך היעילה ביותר לשווק את החברה שלכם למועמדים חדשים או לשמר עובדים טובים קיימים.

עובדים אינם מתרגשים במיוחד מפינוקים במקום עבודה חדש ומייחסים חשיבות רבה יותר למרכיבי קליטה בעבודה, כמו תוכניות מנטורינג והכשרה למשרה. חפיפה לעובד חדש היא הגורם המשמעותי ביותר שאליו שם לב העובד שרק מכיר את הארגון מבפנים, כך מלמד סקר שכלל יותר מ-1,000 עובדים אמריקאים ובוצע על ידי Lindon, חברה לתוכנת משאבי אנוש מיוטה.

הסקר מצא שתהליכי קליטה, שלעתים קרובות זוכים להתעלמות, הם למעשה חשובים מאוד לאנשים שמתחילים עבודה בתפקיד חדש. לדוגמה, שלושה מתוך כל ארבעה מהנשאלים אמרו שחפיפת עובדים חדשים היא ניצול טוב של זמן.

מנטור, לא עוגייה

עם זאת, נראה שהשיעור הטוב ביותר מתוצאות הסקר עבור בעלי עסקים הוא, ש-76% מהעובדים שנסקרו הסכימו שהכשרה במקום העבודה היא הדבר החשוב ביותר שחברה יכולה לספק על מנת שעובדים חדשים יוכלו להדביק את הקצב ולהתחיל לתרום לחברה. הנסקרים ציינו שהצמדת "חבר מלווה" או "מנטור" למועסק החדש נמצאים במקום השני בסדר החשיבות בקטגוריית הקליטה בעבודה.

לאחר שחברות מגייסות עובדים חדשים לחברה, חשוב שהם יקפידו לכלול אותם במעגל המידע. משיבים לסקר שעזבו משרות לאחר פחות משישה חודשים ציינו כי "סקירות ומשוב של תרומה מוקדמת" היו חשובות מאוד לתחושת האושר וההצלחה שלהם. פחות מאחוז אחד אמר כי "אוכל בחינם ופינוקים" יכולים היו להיות הגורם להישארותם במשרה שעזבו אחרי שישה החודשים.

לכן, כאשר אתם שוכרים עובדים חדשים, אל תעסיקו את עצמכם יותר מדי במנויים לחדר כושר וכיבוד בפינת הקפה. זה אמנם נחמד וחיובי, אבל עדיף להתמקד בתהליכי החפיפה וההכשרה שיש בחברה שלכם. תנאי עבודה מפנקים וסביבת עבודה מפוארת היא חשובה ותורמת מאוד לשימור העובדים הקיימים. אך אם עובד חדש "ייזרק למים" ולא יקבל תהליך חפיפה והכשרה מסודרת, הוא לא ירצה להישאר לאורך זמן בעבודה, ומהר מאוד תצטרכו לגייס עובד חדש במקומו.

גם בכנס wellbeing – רווחת העובדים נדבר על שימור עובדים. ההשתתפות חינם! לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה