שיתוף

בימים אלה, כאשר ארגונים נאלצים לחסוך בעלויות, וכולם מקצצים שכר, חשוב לדעת שיש עוד כמה דרכים בהן ניתן לחסוך בהוצאות שקשורות בעקיפין לעובדים, ואין צורך להנחית על השכר את כל הקיצוץ.

קיצוץ ראשון שכבר מתבצע מעצמו הוא החסכון בנסיעות לחו"ל לצרכי עבודה. בימים אלה, כאשר השמים סגורים, עדיף שלא לשלוח אנשי מכירות ושיוק לחו"ל, גם אם ניתן לקבל לכך אישור חריג.

אלטרנטיבות לנסוע כמו מפגשים עם לקוחות בוועידות וידאו מרחוק יכולות לחסוך לא רק את דמי הנסיעה של אנשי המכירות והשיווק אלא גם את השהות שלהם במדינות מרוחקות.

קיצוץ נוסף שכבר כתבנו עליו כאן לא מעט הוא העברת העובדים לעבודה מהבית.

ככל שיותר עובדים יעברו לעבודה מהבית, וככל ששיטת העבודה מהבית תמשך זמן רב יותר (גם לאחר תום משבר הקרוונה), כך יוכל הארגון לחסוך בהוצאות תקורה רבות, ובהוצאות החזרי הנסיעות לעובדים.

יצויין, כי כאשר מדברים על הוצאות תקורה, מדובר לא רק על הוצאות חשמל ומים, אלא גם על דמי השכירות של המשרדים.

זאת, משום שארגון שהרוב המוחלט של עובדיו עובדים מביתם, יכול לעבור למשרד קטן הרבה יותר, ובמיקום שהוא זול יותר.

ארגונים שרוצים להוסיף לכך חסכון משמעותי עוד יותר, יכולים להעביר את מטה החברה לאיזורים המרוחקים ממרכז הארץ; לרבות אל פארקי תעשייה בערים שבהן יש הטבות מס משמעותיות לארגון. בדרך זו, יתווסף אל החסכון בדמי השכירות גם חסכון במיסים.  

במהלך 3.5 החודשים האחרונים, נוכחו ארגונים רבים בכך שלא רק שהפרודוקטיביות של העובדים מהבית אינה נופלת מהפרודוקטיביות שלהם במשרד, אלא שבמקרים רבים מאוד היא אף גבוהה יותר.

סוג אחר של חסכון ארוך טווח ניתן להשיג בחיזוק הקשר עם הלקוחות. עובדה ידועה היא שתחזוק לקוחות קיימים ומכירת מוצרים נוספים ללקוחות הקיימים זוהי אופציה הרבה יותר זולה מאשר לרכוש לקוחות חדשים.

ככל שהארגון ייטיב לחזק את הקשר שלו עם הלקוחות הקיימים, בעיקר אלו שנחשבים ללקוחות הליבה, שהם גם החזקים יותר, כך יוכל לאפשר לעצמו חסכון ארוך טווח בעלויות תוך שמירה על רמת ההכנסות ואולי אף צמיחתה בשיעור מסויים על אף המיתון.

קיצוץ מסוג אחר בעלויות יכול להיות מושג על ידי הערכת שרשרת האספקה. הפסקתה של אספקת הייצור מחו"ל ומעבר לרכישות מיצרנים מקומיים, מאפשרים להעריך מחדש את שרשרת האספקה ​​של הארגון ולמצוא חוליות חלשות.

חשוב למצוא את החוליות החלשות לפני שמתעוררת בעיה אמיתית, ויש לחזק את שרשרת האספקה עם חומרי גלם בארץ או במדינות קרובות. יתכן שבתקופה זו תהיה אפשרות לקבל הנחות על חומרי גלם.

ולבסוף, תכנון אסטרטגיה ארוכת טווח. למרות כל הקשיים, האתגרים, המכשולים והמהמורות שבניהול עסק כיום, על אף אי הוודאות שרק הולך וגובר, חשוב מאוד לתכנן אסטרטגיה ארוכת טווח להתמודדות עם המצב הנוכחי.

יש לתכנן לטווח הבינוני וגם הארוך, במקום לעסוק כל הזמן ב"כיבוי שריפות". ארגונים שיתכננו לטווח הבינוני והארוך, יצאו מחוזקים מהמשבר.

אחד הגורמים שיש לתכנן כבר עכשיו לטווח ארוך הוא הקשר עם העובדים. כפי שצויין, עבודה מהבית היא פתרון טוב.

מדובר בפתרון שהוא טוב לא רק לצורך חסכון בעלויות התקורה והדלק או דמי הנסיעות, אלא גם לצורך הגברת שביעות הרצון של העובדים.

ככל שהעובדים יהיו יותר שבעי רצון ומרוצים בעבודה, כך תגבר המוטיבציה שלהם והארגון כולו יעלה על מסלול של התקדמות קדימה, באופן שיאפשר לו.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה