ח"כ גילאון: למנות בכל משרד ממשלתי אחראי על תלונות עובדי קבלן

ח"כ גילאון: למנות בכל משרד ממשלתי אחראי על תלונות עובדי קבלן

ח"כ ליה שמטוב הצהירה כי תשבות רעב אם לא יקודם הצעת החוק המטילה אחריות על מזמין השירותים לזכויות עובדי הקבלן.

שיתוף
אילן גילאון על עובדי קבלן

ח"כ אילן גילאון ממרצ, הציע במהלך דיון מהיר בנושא אחריות מזמין שירותי חברת כח אדם לזכויות עובדיו בוועדת העבודה והרווחה, "למנות בכל משרד ממשלתי נושא משרה שיהיה אחראי על תלונות עובדי קבלן. האדם שימונה  יישא באחריות פלילית אם יתברר שלא פעל למנוע ניצול, עושק והפרת זכויות של עובדי הקבלן". גלאון ציין כי הצעתו מתחייבת מעצם העובד כי "העבריינית הגדולה ביותר בתחום עובדי הקבלן – היא מדינת ישראל על משרדיה השונים."

לעומתו, ח"כ ליה שמטוב מישראל ביתנו, אשר הגישה הצעת חוק הקובעת כי גם מזמין שירותים יהיה אחראי לתנאיהם וזכויותיהם של עובדי הקבלן ולא רק המעסיק – בחרה בדרך קיצוני להפגין את מורת רוחה מאי קידום החוק, והכריזה על שביתת רעב, עד אשר החוק יקודם.

ח"כ שלי יחימוביץ' ממפלגת העבודה, אשר הגישה יחד עם שמטוב את הצעת החוק, המליצה לה ולמפלגתה לא לשבות רעב כי אם ליזום משבר קואליציוני על רקע הפגיעה בעובדי הקבלן. "העסקת עובדי קבלן היא תפיסת עולם אידיאולוגית, ואין סימנים שהממשלה הנוכחית תוותר עליה", הוסיפה יחימוביץ'.

"ציפינו לשמוע נימה אחרת אחרי המחאה בקיץ האחרון", אמר עפרי רביב, סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים, אשר התארח בדיון בוועדה והוסיף כי "פקידי האוצר ומשרדי הממשלה ממשיכים להתנגד לאכיפה יעילה והטלת סנקציות. לא נרפה עד שנראה סוף לעושק המתמשך" .

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה