שיתוף

עובדים לומדים יותר במהלך העבודה מאשר בקורסים או בהכשרות פורמליות. אנשים לומדים דרך חוויות והתנסות, עם זאת הדבר יותר קל לסיכום מאשר לביצוע.

על מנת להצליח ולפתח את צוות העובדים שלכם, חשוב לייצר חוויות עבודה לימודיות עבור העובדים ולשתף בהן את העובדים הוותיקים ומנהלי הצוותים.

כמנהל, אתה יכול לסייע לחברי הצוות שלך בהשגת מטרות פיתוח הקריירה שלהם על ידי הצעת אותן חוויות עבודה המספקות הזדמנויות למידה, הן כחלק והן מחוץ לעבודה השגרתית שלהם. למידה חווייתית היא אחת הדרכים הטובות ביותר להגדיל את מעורבות העובדים והמוטיבציה שלהם.

העובדים שלך יכולים לשפר את כישוריהם ולמנף את החזקות שלהם, כאשר הם לומדים באמצעות הפרויקטים או המשימות שהם חלק משגרת העבודה היומיומית שלהם. חשוב מאוד לעקוב ולבחון את מידת ההתקדמות והפיתוח של העובדים במהלך הפרויקטים וההתנסויות במשימות השונות, ע"י בחינת תפקודם ותרומתם.

לדוגמה, עובד אשר מתקשה להתמודד עם ניהול פרויקטים יכול ללמוד ולהתגבר על כך באמצעות ניהול נדבך מסוים בפרויקט ולא את כולו. המנהל יבחן את ההתקדמות שלו בניהול אותו נדבך והאם ישנו שיפור משמעותי באופן הניהול של העובד. עבודה דרך עמדות ספציפיות יכולה לחדד מיומנויות ולהרחיבן בהמשך.

עבודה על פרויקטים היא אחת הדרכים לחיזוק מיומנויות מגוונות. החל מניהול, דרך מיומנויות טכנולוגיות ועד לעמידה בלוחות זמנים – רב המיומנויות הנדרשות אצל עובדים כיום, מפותחות באמצעות הפרויקטים עליהם הם עובדים.
כמנהל וכמלווה את תהליך הפיתוח של העובדים, עליך להיות לצדם במהלך הפרויקטים ולספק לעובדים עצה או הכוונה במידת הצורך. בסוף הפרויקט עליך לספק לעובדים משוב כן ובונה באשר למקומות בהם הם הראו ביצועים טובים ומספקים וכן הנקודות שעדיין מצריכות שיפור.

להלן כמה דוגמאות של חווית למידה תוך כדי עבודה, שתוכלו לספק לעובדים:

מילוי תפקיד של מנהל בחופשה והאצלת סמכויות לעובד.
חונכות או הדרכת עובד חדש.
ייצוג הצוות בישיבות בכירים.
ניהול פרויקט מסוים מתחילתו ועד סופו.
השתלבות ביוזמה ורעיונות לפרויקטים חדשים.
הצגת עבודת הצוות במהלך פגישה.
עבודה על פרויקט מאתגר.
פיתוח מוצר או שירות חדש.
ביצוע ראיונות למועמדים פוטנציאליים.
הכנת שאלות לדיונים שלאחר הפרויקט.

 

המשוב לעובדים לגביי הלמידה תוך כדי עבודה צריך לכלול את השאלות הבאות:

תאר את מטרות הפרויקט ואת המטרות שהקבוצה קיוותה להשיג.

מה היו התוצאות בפועל?

מה הם ההבדלים בין התוצאות שרצינו להשיג, התוצאות שהשגנו, וכיצד הפער הזה התרחש?

זהו נקודות במהלך הפרויקט שהובילו לתוצאות לא רצויות.

מה נעשה להבא כדי שהפרויקט יצליח?

רוב הלמידה מתרחשת תוך כדי העבודה. משמעות הדבר שמנהלים צריכים להסתכל מעבר לתכניות הדרכה ופיתוח לעובדים ולהשריש חוויות למידה תוך כדי עבודה עם הפקת לקחים בסוף התהליך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה