שיתוף

"חברות הביטוח נכנסו לנו לכיס יותר מדי בשנים האחרונות ואנחנו צריכים לדאוג שיצאו לנו מהכיס כי יש לנו ביטוח יותר ממה שאנחנו צריכים", בדברים אלה פתח יובל פנקס את הרצאתו 'חברות הביטוח – צאו לי בבקשה מהכיס' בכנס חשיפת מרצים של HRus.


להשתתפות ב – כנס חשיפת מרצים הבא שלנו – ללא עלות למנהלי/ות משאבי אנוש ורווחה – לחצו על הקישור!


"גם במקומות העבודה תמיד אחרי שהעובד יוצא מהפגישה עם הסוכן ומנהל שיחה עם קולגות או עם בת\בן זוג או חברים, תמיד מסתבר שהוא לא בדיוק הבין מה בדיוק יש שם.

"ותמיד התסכול מאוד גדול, כי מתברר שסוכן הביטוח מכר יותר דברים ממה שהעובדים באמת צריכים. ואתה לא יודע אם אתה באמת צריך עוד ביטוחים או לא.

המפגשים עם סוכני הביטוח הם כמעט תמיד מפחידים את העובדים ומתסכלים אותם. לדוגמה, לרבים מאיתנו יש יותר מדי ביטוח חיים ממה שאנחנו צריכים. אם יש לנו קרן פנסיה כזו או אחרת, אתם צריכים ממש מעט עוד ביטוח חיים.

"למרות זאת, רובנו ממשיכים וקונים עוד מיליון שקל ועוד מיליון וחצי שקל ביטוח חיים. למרות שלא צריך. אם מחשבים הכול, גם קצבאות שנקבל מביטוח לאומי, ועוד דברים, אנחנו סתם קונים יותר מדי ביטוח. חבל על הכסף.

"יש את הביטוחים שבאמת צריך וחשוב שיהיו ויש ביטוחים שנחמד שיהיה אותם אבל הם לא חיוניים. Nice to have. רובנו נמצאים ב-nice to have.

"זה נורא נחמד שאם חלילה יקרה לי משהו אז המוטבים שלי, השארים, יקבלו עוד הרבה יותר. זה נורא נחמד והם בטח יבואו לבקר אותי יותר באזכרה. אבל בתכלס אולי לא צריך כל כך הרבה.

"רובנו מחזיקים המון ביטוח חיים שאנחנו לא צריכים. לא צריך כל כך הרבה. אם יש לכם קרן פנסיה זה מצויין. אולי צריך רק עוד קצת אבל לא הרבה יותר מעבר לזה.

"יתרה מכך, יש הבדל מאוד גדול בין הביטוחים שצריכה משפחה עם שני הורים לעומת משפחה חד הורית. משפחות חד הוריות צריכות תמהיל שונה לגמרי של ביטוח חיים, כי למעשה הם צריכים הרבה יותר.

דווקא משפחה שיש בה שני בני\בנות זוג, בין אם אמא ואמא, אבא ואבא או אמא ואבא צריכים איקס מסוים בביטוח, בעוד שהורה במשפחה חד הורית צריך או צריכה הרבה יותר.

"ברוב המקרים אותו סוכן בן 25-28 שמגיע אליכם לארגון אחרי שניהל הסדרים ואחרי שסגרתם איתו, ואולי עשיתם דיל טוב של דמי ניהול, למד איך לבחור ביטוח חיים וכמה באמת צריך. אבל הם בעיקר למדו איך לקבל רישיון.

"הם עובדים על שטנץ אחד בלי לראות את האדם עצמו, ובלי לראות את ההבדלים הללו. זה חלק מהדברים שהרבה פעמים אנחנו צריכים להבין שיש לנו יותר מדי ביטוחים ויש צורך באנשי מקצוע אוביקטיביים שיגידו אם יש לכם יותר מדי או פחות מדי.

"דבר נוסף: רובנו חייבים כיסוי נכות, או כיסוי של אבדן כושר עבודה שקיים היום בשוק, שהוא הרבה יותר טוב ממה שיש לרובכם בתוך קרנות הפנסיות. אבל מה… לא מספרים לנו על זה. למה? כי הכיסוי הזה שהמפקחת על הביטוח הקודמת חייבה את חברות הביטוח, הסיכוי שנקבל ממנו כסף הוא הרבה יותר טוב אבל חברות הביטוח לא רוצות לשווק אותו.

"אז איך הן לא משווקות אותו? הן נותנים לסוכנים עמלה כל כך נמוכה, שהם לא משווקים. רובנו חייבים לעבור לזה כי הוא הרבה יותר טוב הרבה יותר עיסוקי. לא מספרים לנו על זה.

"אנחנו חייבים לדעת לבחון לעומק את הכיסויים הביטוחיים שלנו ולשם כך יש לשכור אנשי מקצוע אחרים. כאלה שאין להם  אינטרס של מכירה, ולהתייעץ איתם.

"מה באמת אנחנו צריכים לדעת על הפנסיה שלנו ולמה לא מספרים לנו: אם מסתכלים קדימה 20-30 שנה, לרובנו כשנפרוש בעוד 20-30 שנה, עלולות להיות כל כך הרבה בעיות ולא ממש מספרים לנו.

"מגיל 30 צריכים לתכנן נכון, אחרת בגיל 84 נשלם מס הכנסה על הפנסיה. יש הרבה מרכיבים שצריכים להכניס למכלול הזה. דבר נוסף שחשוב לנו זה ממה צריך להיזהר לקראת הפנסיה. לדוגמה, אחת הטעויות הנפוצות היא משיכת פיצויים בעת פיטורים. אם נמשוך נפגע מפטורים שנוכל לקבל.

"דבר נוסף, ברגע שאנחנו מגיעים לאיקס מסוים של חסכון חייבים להתחיל לפצל את הכסף אחרת נשלם יותר מדי מס בפרישה.  ולמה שלם מס הכנסה בגיל 79.

"יש היום תקנון שקובע שאם אני מזיז כסף באמצע התקופה אני 'אוכל אותה' ברמות על. חייבים להיות במודעות, לראות לא את המשווק את איש המקצוע שעומד מהצד.

"כיום סוכני הביטוח עוברים טלטלה בגלל כניסת הדיגיטל. בנוסף, חברות הביטוח נאלצו להוציא המון כסף על דיגיטציה ולכן הן משלמות פחות לסוכנים.

"כל נושא הטיפים שסוכני הביטוח נתנו לנו, בחינם, הולך להעלם בשנים הקרובות. בשנים הקרובות, כל מפגש עם סוכן ביטוח יעלה הרבה כסף, כמו עורך דין ורואי חשבון.

"היזהרו מאנשים שמציעים לנתח לכם את התיק בחינם. בהרצאות שאני נותן בתחום הזה יש המון למידה ובעיקר הטמעה ויישום. כל אחד יכול במהלך ההרצאה להיכנס ולשנות את התיק שלו. תוך כדי הרצאה נכנסים לאתר פותרים עושים את זה נכון.

"בתום ההרצאה אין שום מהלך מכירתי, משום שאני לא סוכן ביטוח פעיל. אני רק מעביר הרצאות".

להזמנת ההרצאה המלאה וקבלת פרטים נוספים: 054-622-9997   |   yuval490@walla.com

 

 

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה