השקת תוכנית לשילוב אקדמאים עם מוגבלות כעובדים במשרדי הממשלה

השקת תוכנית לשילוב אקדמאים עם מוגבלות כעובדים במשרדי הממשלה

המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה שבמשרד הכלכלה יערוך כנס להשקת תוכנית לשילוב אקדמאים עם מוגבלות כעובדים במשרדי הממשלה.

שיתוף
תעסוקת אנשים עם מוגבלות

תוכנית לשילוב אקדמאים עם מוגבלות כעובדים במשרדי הממשלה

המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה במשרד הכלכלה, בשיתוף מינהל הרכש שבחשב הכללי במשרד האוצר, מקדם תוכנית חדשה בה אקדמאים עם מוגבלות ובעלי השכלה על תיכונית יוכלו להתנסות בעבודה במשרדי ממשלה בתחום לימודיהם, לתקופה של עד 15 חודשים. בכך מאפשר המשרד לבעלי מוגבלויות שרכשו תואר אקדמי או השכלה מקצועית בתחומים נדרשים להשתלב ביתר קלות בשוק העבודה לאחר צבירת ניסיון תעסוקתי במגזר הממשלתי.

תוכנית ההתנסות הינה המשך ישיר של תוכנית לשילוב עובדים עם מוגבלות במשרדי הממשלה, תוכנית הפועלת כבר מעל לשלוש שנים בהצלחה ושבמסגרתה השתלבו כבר כ-320 עובדים עם מוגבלויות.

התוכנית מיועדת למי שסיים תואר אקדמי בחמש השנים האחרונות, אך העסקתם תעשה באמצעות חברת "תגבור" אשר זכתה במכרז של מינהל הרכש ולא באמצעות העסקה ישירה. בצורה זו מרחיב המשרד את יכולותיו להעסיק בעלי מוגבלויות מעבר למכסת התקנים.

לוח משרות לאקדמאים עם מוגבלויות

לתוכנית זו מצטרפות גם פעילויות נוספות של המטה כדוגמת העלאת לוח משרות מיוחד המרכז משרות פתוחות עבור אנשים עם מוגבלויות. הלוח מאפשר לחברות לפרסם משרות ולקלוט עובדים עם מוגבלויות ומהווה מקור גיוס נוסף עבור ארגונים. במסגרת אתר לוח הדרושים החדש יכולים הגולשים גם לקבל הדרכה, ייעוץ והכוונה בנושא.

חשוב לציין כי במסגרת העסקת עובדים עם מוגבלויות יכול הארגון המעסיק לקבל תקצוב ומימון החל מהתאמת סביבת העבודה לעובדים בעלי מוגבלויות ועד קבלת סיוע ממרכזי תמיכה בנושא העסקת עובדים בעלי מוגבלויות.

ללוח המשרות לבעלי מוגבלויות – לחץ כאן!

מנתונים שהמינהל למחקר וכלכלה פרסם עולה כי:

  • ישנם מעל מאה ועשרים אלף אקדמאים עם מוגבלויות, מתוכם כ- 16.6% עם מוגבלויות חמורות.
  • שיעורי התעסוקה של אקדמאים עם מוגבלויות נמוך בצורה משמעותית מהממוצע (בכ-15%): שיעור תעסוקה של 79.4% לאקדמאים עם מוגבלויות בינוניות ורק 48.4% בקרב אקדמאים עם מוגבלויות חמורות. מעבר לכך שיעורי האבטלה בפועל גבוהים מהממוצע לאוכלוסיה האקדמאית ללא מוגבליות (3.8% ו-11.3% בהתאמה).
  • שכרם של אקדמאים עם מוגבלויות נמוך בכ – 1,500 ₪ בחודש בממוצע ממקביליהם.

מחר (יום ב') יקיים המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה שבמשרד הכלכלה כנס להשקת התוכנית. הכנס ייערך באולם ההדרכה בבניין ג'נרי בירושלים ומיועד למנהלי מחוזות במשרדי ממשלה, מנהלי משאבי האנוש ממשלתיים, חשבים וסגני חשבים במשרדי הממשלה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה