שיתוף

השימוש הגובר במערכות מציאות מדומה לצורך ניהול עובדים, ממחיש יותר מתמיד את החשיבות של שיתוף פעולה ותקשורת בארגון.

כלים של מציאות מדומה יכולים לחולל מהפכה של ממש בשיתוף פעולה מרחוק על ידי יצירת חללי פגישות וירטואליים ומשרדים וירטואליים.

מערכות המציאות הווירטואלית יכולות לשמש בגיוס העובדים, בהכשרות מרחוק, בעבודה מהבית, במפגשי המשוב מרחוק, בקליטת עובדים חדשים מרחוק, בניהול חווית עובד מרחוק ועוד.

למעשה, מערכות של מציאות מדומה מאפשרות לעובדים שעובדים ממקומות שונים, להתאחד בסביבה וירטואלית משותפת.

המטרה היא לגרום לתחושת נוכחות המדמה נוכחות פיזית של העובדים במשרד, דבר שמאפשר להם לשתף פעולה ביתר קלות, בדומה לאופן שיתוף הפעולה וסיעורי המוחות שמתרחשים בסביבה המשרדית כשהעובדים עובדים במשרד.

בשלבים הראשונים יאפשרו המערכות הללו לעובדים ליצור אינטראקציה זה עם זה באמצעות אווטרים, לשתף מסכים ולעבוד על פרויקטים בשיתוף פעולה. כל אלה יתרמו רבות לעבודת צוות יעילה ואפקטיבית יותר.

סביר להניח שבשלבים מתקדמים יותר, יאפשרו מערכות המציאות המדומה לעובדים שעובדים מביתם, להפגש במשרד הווירטואלי באמצעות הולוגרמות של עצמם.

במילים אחרות, כלים של מציאות וירטואלית יכולים לסייע רבות לשיפור החוויה של עובדים מרחוק על ידי מתן תחושה של נוכחות הדומה לנוכחות פיזית.

המשמעות היא, שעובדים מרוחקים יכולים להשתמש בכלים של מציאות מדומה כדי להרגיש כאילו הם נמצאים פיזית במשרד ביחד עם שאר העובדים, גם במצבים בו כל עובד נמצא במקום אחר.

זה מפחית את מחסומי המרחק, ומשפר את המעורבות של כל אחד מהעובדים במשימות. כל אלה מסייעים רבות ליישום התרבות הארגונית.

אחד התחומים הבולטים שניתן לייעל בעזרת מערכות מציאות מדומה הוא גיוס עובדים וקליטתם בארגון. למעשה, למערכות המציאות המדומה יש פוטנציאל לחולל מהפכה בתהליכי הגיוס וקליטה.

לדוגמה, הארגון יכול לספק למועמדים כמו גם לעובדים חדשים שנקלטים בחברה, סיורים וירטואליים, ולאפשר להם לחוות מרחוק את סביבת העבודה.

סיור וירטואלי שכזה יכול לעזור למועמדים וגם לעובדים חדשים שנקלטים בחברה, להבין את התרבות הארגונית והערכים של הארגון ולאמץ אותם.

עובדים חדשים בעת קליטתם, יכולים לחקור את המשימות המוקצות להם, ולחוות את החזון ואת ערכי הליבה של הארגון בצורה מוחשית יותר.

הם יכולים להיות עדים לתרחישים המדגימים את ההתנהגויות והנורמות התרבותיות הרצויות בחברה, ולקבל הבנה עמוקה יותר והתאמה לתרבות הארגונית.

בנוסף, טכנולוגית המציאות המדומה יכולה לשמש גם לצורך ראיונות עבודה וירטואליים. הטכנולוגיה מאפשרת לקיים ריאיון וירטואלי מרחוק תוך ניצול רוב היתרונות שיש בראיון פנים אל פנים שנערך במרחב פיזי משותף.

יתרה מכך, השימוש באווטרים יכול במקרים מסויימים לנטרל דעות קדומות של המראיין לגבי המרואיין.

שימוש מסוג אחר של מציאות מדומה במשאבי אנוש הוא בתחום ההכשרות. הטכנולוגיה מאפשרת לעובדים להתנסות במשימות עליהן הם לומדים, בתוך מציאות מדומה, כאילו הם מתנסים במשימה עצמה.

אין ספק שלמערכות המציאות המדומה יש פוטנציאל אדיר בשימוש בארגונים, אבל בעת הטמעת פתרונות המציאות המדומה, חשוב לקחת בחשבון גורמים כמו עלויות, התקדמות טכנולוגית ושדרוג המערכת בהתאם, ויישומים ספציפיים לכל תעשייה.

ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח ולהיות נגישה יותר, כך גובר הסיכוי שהשילוב שלה בהיבטים שונים של ארגונים יתרחב, ויפתח הזדמנויות חדשות לשיפור שיתוף הפעולה, תקשורת, פיתוח מוצרים, שיווק, עבודה מרחוק, ניתוח נתונים וניהול כישרונות.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה