העובד העתיק מגורים והתפטר? הוא זכאי לפיצויי פיטורין

העובד העתיק מגורים והתפטר? הוא זכאי לפיצויי פיטורין

יש מקרים שהחוק מכיר בהתפטרות עובד בגין העתקת מגורים כפיטורין לכל דבר ועניין. הנה המקרים

שיתוף
העתקת מגורים ופיצויי פיטורין

העתקת מגורים ופיצויי פיטורין

במקרים בהם עובד נאלץ לעזוב את מקום העבודה בעקבות העתקת מגורים, יתכן שהמעסיק יידרש לשלם לעובד פיצויי פיטורין, מאחר שיהיה זה מקרה של התפטר בדין מפוטר.

החוק אינו מחייב תשלום פיצויי פיטורין בכל המקרים בהם עובד העתיק את מקום מגוריו. אלה הם המקרים שהחוק כן מכיר במקרה של התפטר כדין מפוטר:

  1. במידה והעתקת מקום המגורים הנה לרגל נישואין, ולמרחק של 40 קילומטרים לפחות, ומקום מגוריו של העובד הוא רחוק יותר ממקום מגוריו הקודם.
  2. מעבר ליישוב באזור פיתוח או יישוב חקלאי: במידה ועובד עבר לאחד מהיישובים הבאים, והוא מתגורר בו ששה חודשים ומעלה, הוא יהיה זכאי לתשלום פיצויי פיטורין: אופקים, אילת, בית-שאן, בית-שמש, דימונה, חצור, ירוחם, כרמיאל, מגדל-העמק, מדרשת שדה בוקר, מצפה רמון, מעלות-תרשיחא, נתיבות, נצרת-עילית, ערד, צפת, קרית-גת, קרית-מלאכי, קרית-שמונה, שדרות, שלומי, יקנעם-עילית, עכו, טבריה, עפולה, גילון, עצמון, יודפת, יעד, קורנית, שכניה, מורשת, מנוף, מרכז ספיר, יבנאל, כפר-ורדים, הילה, מתת, אדר, עמקה, תרשים, כמון, מכמנים, ורד הגליל, ארשת, עדי, הררית, פרחי אביב, צורית, טל אל, כליל, קציר, מנחמיה, מטולה, מגדל, רמת ישי, ראש פינה, כנרת (המושבה), כפר תבור, יסוד המעלה, מסד, מצפה נטופה, חיספין, אשחר, הר חלוץ, יובלים, מעלה צביה, רקפת, חורפיש, מצפה הושעיה, גבעת אלה, גבעת אבני, אלון הגליל, אבטליון, שרשים.
  3. העובד העתיק מקום מגורים בעקבות מעבר תפקיד של בן הזוג המשרת בצה"ל בשירות קבע, במשטרת ישראל או בשירות בתי הסוהר. גם כאן, יהיה מתפטר בגין מפוטר במידה ומקום שירותו החדש של בן הזוג יהיה במרחק של 40 קילומטרים לפחות, ואפ מקום המגורים החדש רחוק יותר ממקום העבודה לעומת מקום המגורים הקודם.  
  4. במידה והעובד יעתיק את מגוריו להיאחזות או להתנחלות (באישור של משרד הביטחון ומשרד החקלאות), והעובד מתגורר בו במשך ששה חודשים לפחות, ניתן יהיה לראות את התפטרותו כדין מפוטר.
  5. במידה ועובד הצטרף לבן זוגו לשליחות בחוץ לארץ מטעם המדינה, יש לשלם לו פיצויי פיטורין. מדובר במקרים של שליחות של המוסדות הבאים: ההסתדרות הציונית העולמית, הסוכנות היהודית, קרן קיימת לישראל או קרן היסוד, המגבית המאוחדת לישראל. במידה ומדובר בתקופה קצובה של שליחות, על המעסיק לשלם לעובד חופשה בתשלום, או לחילופין לפטרו עם תשלום פיצויי פיטורין.
  6. עובד שהעתיק את מקום מגוביו עקב גירושים, ומקום מגוריו החדש רחוק ב-40 קילומטרים לפחות, והוא מתגורר בו ששה חודשים לפחות – זכאי לפיצויי פיטורין.  
  7. עובד שבן זוגו עובד בשירות המדינה, באחד ממוסדות המדינה, ומקום עבודתו מועבר לירושלים, יהיה זכאי לפיצויי פיטורין במידה ומקום מגוריו הקודם רחוק מירושלים מרחק של 40 קילומטרים.
  8. למעשה החוק מכיר בהתפטרות כדין מפוטרף כל מקרה שבו העובד עוזב לטובת הצטרפות לבן זוגו, שעבר למקום עבודה אחר. כמובן, גם במקרה בתנאי שמקום המגורים החדש מרוחק מזה הקודם ב-40 קילומטרים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה