הסתיימה השביתה בתדיראן מערכות; מרבית דרישות העובדים נענו

הסתיימה השביתה בתדיראן מערכות; מרבית דרישות העובדים נענו

סכסוך העבודה המתמשך בחברות מקבוצת אלביט מערכות בא אמש לסיומו, חלקית. עובדי אלישרא עדיין שובתים

שיתוף

הסתיימה שביתת עובדי תדיראן מערכות בחולון, מקבוצת אלביט מערכות.

אמש לאחר חצות חתמו הצדדים – הנהלת המפעל, ועד העובדים ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן, על הסכם שכר קיבוצי שלפיו נענו חלק ניכר מדרישות העובדים.

ההסכם מעגן קבלת תוספת שכר בשיעור של 2%. בנוסף לכך יקבלו העובדים מדי שנה 13.5% מרווחי החברה; 140 העובדים הוותיקים המכונים "דור א'" יקבלו רשת ביטחון מפני פיטורים; תקופת הניסיון לעובדי דור ב' תקוצר מחמש לשלוש שנים; וקליטת מהנדסים בשכר נמוך תהיה מוגבלת.

מנגד, עובדי החברה האם אלישרא מערכות ממשיכים בשביתתם. אתר דה מרקר דיווח כי בשעות אלה נעשים ניסיונות גישור בין ההסתדרות לבין המנכ"ל יצחק גת, לגיבוש הסכם שיסיים גם את השביתה הזאת ויאפשר את חידוש העבודה במפעל בבני ברק שבו עובדים 900 איש.

 יו"ר ועד העובדים בתדיראן, סטריאן פינקל: "זהו מאבק מן הקשים שהיו בתולדות החברה. אני מקווה שעובדי אלישרא יגיעו אף הם להסכם מוקדם ככל הניתן".

 

נזק בסך 10 מיליון דולר

ובתוך כך נודע, שהנזקים שנגרמו לאלביט מערכות בשל השביתה במפעלי הבת אלישרא ותדיראן, מוערכים ביותר מ-10 מיליון דולר.

הנזקים נגרמו בשל הפסקה של מרבית הייצור, איחור במסירת מוצרים ללקוחות ופגיעה תדמיתית.

אתמול חלה החרפה בצעדים שנקטו העובדים השובתים במפעל אלישרא בבני ברק, המאוגדים בהסתדרות. השובתים מנעו מהעובדים המועסקים באמצעות חוזים אישיים, שאינם שובתים, להיכנס לתחומי המפעל, ובמקביל אילצו את אלה שהצליחו להיכנס אליו בכל זאת לצאת – באמצעות שימוש בחצוצרות.

שלשום (א') בבוקר פרצו עובדי תדיראן מערכות לישיבת ההנהלה ופוצצו אותה. לפי הודעת העובדים, הם איבדו את סבלנותם על רקע הקשחה של עמדת ההנהלה כלפיהם, כלשונם.

במשך כשעה התבצרו הנוכחים, חברי הנהלת החברה ומנכ"ל אלישרא (החברה האם) איציק גת בלשכתו של האחרון כאשר הדלתות נעולות. במקביל, צרה קבוצת עובדים מיליטנטיים על דלתות לשכת המנכ"ל. כעבור זמן ממושך, במהלכו הבינו כי ההנהלה לא מתכוונת לבוא לקראתם בסכסוך הנכנס לשבוע השני שלו, פרצו לאולם הישיבות והפסיקו את הישיבה. מיד לאחר מכן, עזב גת את שטח החברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה