הסכם קיבוצי תקדימי ב"מגנזיום ים המלח": הטבות שכר ואייפד לכל עובד

הסכם קיבוצי תקדימי ב"מגנזיום ים המלח": הטבות שכר ואייפד לכל עובד

לראשונה מאז הופרדה פעילותו העסקית מ"מפעלי ים המלח", יזכו העובדים לתוספות שכר של עד 30% והגדלת ההפרשות לפנסיה

שיתוף
הסכם קיבוצי במפעל מגנזיום ים המלח

המתיקו להם את המלח: על רקע איומי ההסתדרות בשביתה כללית במשק בקרוב, נחתם היום (ב'), הסכם קיבוצי בין עובדי מפעל מגנזיום ים המלח להנהלת המפעל.

משמעות הדבר היא שמעתה ובחמש השנים הקרובות, ישודרגו תנאי ההעסקה של 350 העובדים. בין היתר יזכה כל אחד מהם לתוספות שכר משתנות ולמכשיר אייפד מתנה.

בהסכם מפורטים כ-40 סעיפים, המתייחסים למתן דרגות ועלייה בשכר בשיעורים של 20%-30% (ב-2 פעימות ובהתאם לוותק ולתפקיד); קיצור טווח הזמן לעלייה בדרגת שכר לחצי שנה; מתן קביעות לכ-140 עובדים זמניים במפעל; הגדלת ההפרשות לקרנות הפנסיה וההבראה; מתן מלגות לסטודנטים ילדי עובדים והטבות נוספות.

יו"ר ועד העובדים, אבי בן-שושן הודה כי "המו"מ היה קשה ומורכב אך השגנו הישג עצום". דובר מרחב הנגב בהסתדרות, אביעד יצחק-שדה, ציין כי המו"מ בין הצדדים התנהל בשלושת החודשים האחרונים והוסיף: "הסכם קיבוצי זה אף פעם לא משא ומתן קל, במיוחד עם המצב הכלכלי של היום".

הסכם קיבוצי במגנזיום ים המלח
נציגי הנהלת המפעל, ההסתדרות וועד העובדים במעמד החתימה

 

7 מיליון ₪ רווח ב-2011

מגנזיום ים המלח (מבית קונצרן מפעלי כי"ל) השתייך בעבר למפעלי ים המלח. אלא שעם השנים הפך לעול עסקי, צבר הפסדים ונקלע לקשיים כלכליים. כדי למזער נזקים, הופרדו שני הגופים לפני 12 שנה ומאז נאלצו חלק מעובדיו לקצץ בשכרם על מנת לשמור על מקום עבודתם.

בשנתיים האחרונות החל המפעל להרוויח – סדר גודל של 7 מיליון דולר בשנה החולפת – דבר שסלל את הדרך אל חתימת ההסכם ומימושו.

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף: "ההסכם הזה הוא כרטיס הכניסה של עובדי 'מגנזיום ים המלח' לליגה של הגדולים – מפעלי הנגב המצליחים הידועים בתנאים המעולים שהם מעניקים לעובדיהם. עובדי המפעל הזה עבר שנים לא קלות, ואנו לצידם. אך כעת המפעל הפך רווחי".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה