הנעת עובדים ברילוקיישן

הנעת עובדים ברילוקיישן

רילוקיישן הוא לא תמיד בונוס, ומנהלים אינם פטורים מהנעת עובדים שנמצאים מעבר לים. להיפך

שיתוף
הנעת עובדים בעת רילוקיישן
הנעת עובדים בעת רילוקיישן

הנעת עובדים בעת רילוקיישן אינה דבר שמובן מאליו. מעסיקים רבים רואים ברילוקיישן כבונוס לעובד, ובטוחים שלאחר וידוא הסתגלותו במדינה הזרה ולאחר שהכל בא על מקומו, הדברים ימשיכו להסתדר מעצמם, אפשר להמשיך למשימה הבאה.

האמת בשטח מוכיחה שלא רק שלא מדובר בבונוס, אלא במקרים רבים העובד נתקל בקשיים שעלולים בכל רגע לגרום לו או למשפחתו לרצות לחזור הביתה. הקשיים יביאו קודם לכן לפגיעה בהנעת העובד במקום עבודתו  וגם בהתמודדותו עם "הבעיות הרגילות" שיש בכל מקום עבודה. מחובתה של מחלקת משאבי האנוש לא רק להיות עם היד על הדופק לאורך כל שהייתם בחו"ל, אלא גם לקחת אחריות על הנעת העובדים.  

[adrotate banner="47"]הן מחלקת משאבי האנוש המקומית והן מחלקת משאבי האנוש בישראל, צריכות לקחת אחריות שווה על הנושא. חשוב שגם מחלקת משאבי האנוש הישראלית לא תזניח את הנעת העובדים, לה יש את הקשר קודם עם העובד, כי הוא חייב לשמוע מהארץ, מהבית.

הדבר בהחלט יכול להיות מורכב, ולשם כך הבאנו בפניכם מספר עצות להנעת עובדים מעבר לים:

  1. דאגו שנציג מהחברה יקבל את העובד ומשפחתו בנחיתה בשדה התעופה.
  2. שמרו על קשר. אינטנסיביות הקשר תשתנה מעובד לעובד ומתפקיד לתפקיד, אך שמירה על קשר חייבת להתקיים ולהיות קבועה, ויכולה להתבטא בשיחת טלפון תקופתית הכוללת התעניינות בשלום העובד, מייל שבועי וכדומה.
  3. קחו אחריות על הבעיות. בעת הסתגלות העובד במדינה הוא עובר פרוצדורות שלא כולן קלות. בכל קושי שהוא נתקל, גם אם הוא לא בתחום אחריותכם, קחו את אחריות סייעו והביעו דאגה והתעניינות.
  4. אחד הדברים המרכזיים המטרידים עובדים ברילוקיישן הוא נושא ביטוח רפואי לחו"ל. חשוב לדאוג לכך עוד מהארץ לפני יציאת העובד מהארץ, ולוודא שהבין את תנאי הפוליסה. בקשו מעובדים בארץ הזרה שימליצו לעובד על רופאים טובים.  
  5. שלחו מברק ברכה בדואר ביום הולדתו של העובד וביום הולדתם של ילדיו. תזכורת מהארץ תמיד תחמם את הלב.
  6. טרם יציאתו מהארץ, בררו מה מניע את העובד. כידוע, הנעת עובדים אינה רק כסף. יש עובדים המונעים מצורך חזק בשייכות, מיכולת השפעה בחברה, אפשרויות קידום ועוד.  
  7. דאגו למשפחה. מאחר שאחוז גבוה מכישלונות של רילוקיישן נובעים מכך שהמשפחה לא השתלבה במקום, ודאו כי הילדים נרשמו לבית הספר, שהאשה מרוצה.
  8. גרמו לעובד לאהוב את סביבתו החדשה, סביבת העבודה עצמה וגם סביבת מגוריו החדשים. דאגו שיקבל טיפים לחיים הכלכליים והחברתיים במקום החדש.
  9. ארגנו ארוע לכל הישראלים בחברה במדינה הזרה, כדי שיבינו שהם לא לבד, שיש להם עם מי לדבר, למי לפנות ואת מי לשתף.
  10. הנעת עובדים היא גם שיתופם. עדכנו אותם במה שקורה בארגון בארץ, כדי שיבינו שהם עדיין שייכים.

 לסיכום, הנעת עובדים בחו"ל תלויה במנהלים המקומיים, אך תלויה רבות גם במנהלים בארץ. עובד חייב להרגיש קשר לשורשיו, שיש מי שדואג לו במקום בו הוא נמצא לבד, גם ולרבות כאשר הוא עם משפחתו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה