שיתוף

יתרונות הגדלת גיוון הגיל במקום העבודה יכולים להיות בגדר חידה במונחים של תקשורת לאורך הדורות וההבדלים בהעדפות תרבותיות וחברתיות. תחלופת עובדים בארגון הוא נקודת דאגה נוספת שארגונים עם עובדים מזדקנים חייבים להתמודד איתם. עם זאת, לכוח עבודה מבוגר ישנם יתרונות רבים, גם בגיוון התעסוקתי, כאשר המבוגרים יותר בארגון מספקים קשת רחבה יותר של ידע, ערכים והעדפות.
יתרונות וחסרונות של גיוון הגילאים בעבודה
העובדים המבוגרים יותר יסתמכו על ניסיונם, בעוד שהעובדים הצעירים יותר ככל הנראה יסתמכו בעיקר על הכישורים האקדמיים שלהם, ויצרו שילוב קלאסי של מיומנויות ויכולות.
מגוון גיל גדול במקום העבודה יכול להיות גם מועיל וגם בעייתי לארגון. עם זאת, היתרונות רק יגדלו עד לנקודה מסוימת ולאחר מכן יתכן ותהיה ירידה, בעוד שהחסרונות של גיוון הגיל ימשיכו לגדול ככל שכוח העבודה יהפוך להיות יותר ויותר מכוון. אולי כתוצאה ממגבלות אלה, מקובל לחשוב כי גיוון הגיל בקרב העובדים הוא בעיה שיש לפתור.
החוקרים Backes-Gellner ו- Veen חשפו כמה עובדות להן השלכות יקרות המנוגדות למה שחושבים. במחקר שלהם, הם בחנו את היתרונות, העלויות וההשלכות של גיוון הגיל במקום העבודה.
גיוון הגיל בעבודה מטפח בסיס ידע גדול יותר
המחקר קבע שכאשר עובדי הארגון הם מגוונים במידה רבה בגיל, באופן טבעי קיים מאגר ידע רחב יותר וניסיון מגוון. זה בתורו משפיע על הביצועים הארגוניים הכוללים המעניקים יכולת גדולה יותר להתמודד עם תפקידים שונים ומשימות. בעוד שלגיוון הגיל יש השפעה חיובית ניכרת על הפריון של הארגון, תועלת זו קיימת רק כאשר הבעיה או המשימה אינם מובנים. כאשר מתקיימים מצבים דינמיים אפשריים, יש יותר מקום לדעות שונות לבוא ולחדש. כאשר האירועים נתפשים על ידי קבוצה מגוונת של עובדים, דעות שונות ומודלים נפשיים נכנסים למשחק אשר יכולים להוביל לפתרונות פורצי דרך. במקרים אלה, העלויות של כוח אדם מגוונות משתלם פעמים רבות.
למחקר יש השלכות חשובות, במיוחד עבור מדינות עם ההזדקנות כוחות עבודה כגון: הודו ורוסיה. כוח עבודה מזדקן יכול לשמש יתרון גדול, אבל רק אם ארגונים פתוחים לעבודה בצורה יצירתית. זה הכרחי כי המגוון העצום בגילאים בקרב העובדים לא ייתפש כבעיה שיש לפתור אלא יהיה מובן ככלי שימושי להשגת חדשנות ופתרונות יצירתיים. סוג זה של ידע יכול גם לעזור לכם לבנות מגוון מקצועי מוצלח יותר והכללה בארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה