שיתוף

חווית מועמד חיובית, חווית קליטה חיובית וחווית עובד חיובית הן אחד הגורמים שמהווים את ההבדל המהותי בין האפשרות לגייס את המועמד ולאחר מכן לשמר אותו, לבין היעדר האפשרות לגייס ולשמר אותו.

אחת הסיבות המרכזיות לחשיבות הרבה שיש להשקעה של ארגון בחווית מועמד חיובית וחווית קליטה חיובית היא העובדה שלרושם הראשוני שהארגון עושה על המועמד, יש השפעה מכרעת על החלטתם של מועמדים פוטנציאליים האם להצטרף לחברה או לא, והאם להשאר בה לאורך זמן

לכן, אין ספק שהשקעה בחווית מועמד חיובית וחווית קליטה חיובית הן השקעות שמניבות תשואה חיובית לארגון, שינה חיונית ביותר.

אחת הדרכים שבהן ניתן לשפר מאוד את חווית המועמד היא לוודא שהליך הגיוס (מיון, סינון, ריאיון חתימת חוזה העסקה וכו) הינו מהיר ככל האפשר. הליכים מהירים מעניקים לארגון עדיפות משמעותית על פני ארגונים אחרים שהמועמד נמצא מולם בהליך גיוס.

אחד ממרכיבי המפתח ליצירת חווית מועמד חיובית וחווית קליטה חיובית, הוא השימוש בתקשורת ניידת בהליכי הגיוס, המיון וקליטת העובד בארגון לאחר גיוסו.

קליטת עובדים בתקשורת ניידת הולכת והופכת נפוצה יותר ויותר. אין זה סוד שטלנטים מבוקשים, ובעיקר טלנטים צעירים, נוהגים לחפש עבודה דרך הטלפון החכם.

לאור העובדה שעובדים צעירים מהווים שיעור ניכר מהארגונים, הרי שגיוס וקליטת עובדים באמצעות הטלפון החכם הם מרכיב הכרחי. למעשה, יתכן שזו הדרך היחידה להגיע אל מועמדים צעירים.

מיקוד התקשורת מול המועמד ולאחר מכן העובד, דרך הסמארטפון, יכול לסייע רבות למיצוב מותג מעסיק חיובי. בנוסף זה משדר מסר שהחברה הינה מוטת דיגיטל, דבר שמושך את תשומת הלב של מועמדים רבים.

במילים אחרות, המעבר לדיגיטל תוך התמקדות בסמארטפונים הופך את כל הליך קליטת העובדים החדשים לפשוט, קל ואטרקטיבי יותר, עבור הארגון ועבור המועמד כאחד.

יתרה מכך, המעבר לדיגיטל מאפשר למנהל משאבי האנוש 'להעביר' לרובוטים את הטיפול בכל משימות משאבי האנוש שגוזלות זמן, כמו למשל מילוי טפסים, ולאפשר לו להתמקד בחומרי הדרכה חשובים ובפריטים הקשורים לאסטרטגיה.

אחת הנקודות החשובות היא שניתן להעביר לעובדים החדשים הדרכות והשתלמויות באמצעות התקשורת הניידת, עוד לפני היום הראשון שלהם בעבודה.

יעול התקשורת של הארגון עם עובדים חדשים בעת קליטתם היא גורם חשוב ביותר מבחינתם של העובדים החדשים. הם יכולים לקבל ישירות אל הטלפון שלהם מה הם השלבים הבאים בקליטתם ולהיות מעודכנים בזמן אמת.

בנוסף, ניתן להעביר להם באופן מיידי לא רק את כל המידע הדרוש להם אלא גם את הדברים שנדרשים מהם, ולאפשר להם לספק משוב על התהליך.

בסיכומו של דבר, הליך המיון והליך קליטת העובד החדש בחברה שמתבצעים באופן מלא באמצעות הטלפון החכם, מהווים גורם שמבדל את הארגון לטובה בעיני המועמדים והעובדים החדשים, לעומת ארגונים שאינם משתמשים בתקשורת ניידת באופן מלא בהליכים אלה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה