היסטוריה במשטרה: 650 עובדי כוח אדם יקלטו כשוטרים מן המניין

היסטוריה במשטרה: 650 עובדי כוח אדם יקלטו כשוטרים מן המניין

לאחר 4 שנות מאבק, 650 עובדי המשטרה המאוגדים בהסתדרות יעברו מסטאטוס של עובדי כ"א לשוטרים מן המניין

שיתוף
ההון האנושי משטרת ישראל

ההון האנושי משטרת ישראל

הבוקר (יום ה') נערך טקס הקליטה, בו הצטרפו 650 עובדי כוח אדם במשטרת ישראל למעמד של עובדי משטרה מן המניין. הטקס התקיים בשעה 11:00 בהיכל התרבות במודיעין.

לפני כארבע שנים התאגדו עובדי המשטרה (אשר הועסקו על תקן של עובדי כוח אדם) בהסתדרות, למטרת ניהול משא ומתן עם המשטרה. לאחר ארבע שנים של התדיינות, הוחלט כי עובדי המשטרה יקלטו כאזרחים עובדי משטרה בדומה לאזרחים עובדי צה"ל. עם קליטתם של העובדים החל משא ומתן עם המשטרה ועם המשרד לביטחון פנים לצורך הסדר מעברם של העובדים לסטאטוס החדש.

במסגרת ההסכם החדש יעברו העובדים תהליך קליטה לתפקידי שיטור שונים בכוחות המשטרה. כמו כן, הוסדרו תנאי העסקתם לרבות דרגות שכר ודרגות קליטה וכן יינתן לכל עובד מענק שיטור בסך 3000 ₪.

ההסכם החדש מגדיר הארכת תקופה שירות לאזרחים שהועסקו באמצעות חברות כוח אדם במשטרה מעבר לגיל הפרישה הנהוג במשטרה, עד לצבירת 25 שנות ותק או עד לגיל 67 לפי המוקדם. כמו כן, תינתן אפשרות הארכה נוספת לשוטרים אשר גמלתם תהיה נמוכה ממחצית השכר הנהוג במשק, וזאת על מנת שיוכלו להגדיל את גמלתם.

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי: "אני שמח שהצלחנו להביא את העובדים בשני שלבים מעובדי כוח אדם לעובדים מן המניין ואחר כך לשוטרים לכל דבר שהם לב ליבו של הארגון".

יו"ר ועד אזרחים עובדי משטרה, ירון קרילה: "מדובר ביום חג לכ-650 עובדי המשטרה. אנחנו עוברים היום להיות ממעמד של עובדי כתף אל כתף למעמד של שוטרים מן המניין".

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן: "אני מברך את העובדים ביום קליטתם למערכת כשוטרים שווי זכויות. אני רוצה להודות לח"כ אמנון כהן אשר כיו"ר ועדת הפנים עמד על שמירת זכויות העובדים בדיונים אשר התקיימו בוועדה ולכל הגורמים במו"מ ביניהם נציגי ההסתדרות, הועד ונציגי המשטרה על מו"מ אינטנסיבי וענייני".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה