הוד מעלתך, העובדים במתח!

הוד מעלתך, העובדים במתח!

סקר עולמי שנערך במשך 4 שנים בהשתתפות כ-60,000 עובדים, מראה שהעובדים באנגליה הם המתוסכלים ביותר בעולם

שיתוף
אנגליה: מגמות גיוס במשק
אנגליה: מגמות גיוס במשק

במרוצת ארבע השנים האחרונות, על רקע המיתון הכלכלי, נרשמה עלייה חדה בקרב העובדים המדווחים על לחץ, מתח וחרדה, תופעה המכונה 'מתח בעבודה'. כדי לבדוק את היקף התופעה ברמה עולמית, נערך סקר עולמי בו השתתפו 60,000 עובדים מארה"ב, אנגליה, גרמניה, הודו, סין וברזיל.

הסקר, שנערך על ידי Kenexa High Performance, מצביע על העובדה שלמעמה מ-35% מציבור העובדים באנגליה סובל ממתח בעבודה. בארצות הברית רק 32% מהעובדים סובלים ממתח בעבודה, בגרמניה 33%, בברזיל 34% בעוד שבסין ובהודו רק 17% סובלים ממתח בעבודה.

עוד עולה מהסקר שבמרוצת 4 השנים, קרי משנת 2008 ועד סוף 2011, עלה שיעור העובדים הסובלים ממתח בעבודה באנגליה בשיעור של 10%.

על פי המחקר עולה כי הגורם העיקרי למתח בעבודה בקרב העובדים, הינו חרדה מפני פיטורים, חוסר ביטחון תעסוקתי וכלכלי. זאת הסיקו החוקרים, בין השאר, מן העובדה ש-40% מקרב העובדים הסובלים ממתח בעבודה, באים מארגונים בהם נעשו קיצוצים משמעותיים בכוח האדם ואילו בקרב עובדים המשתייכים לארגון שכמעט ולא נאלץ לבצע הליכי פיטורין במהלך המיתון, רק 25% סבלו ממתח בעבודה.

עוד עולה מהסקר כי עובדי סקטור הבריאות סובלים ממתח בעבודה יותר מכל ענף אחר. בהפרש זעיר נמצא סקטור העובדים הציבוריים ולאחר מכן עובדי ענף הפיננסי והקמעונאות.

מנהלת המחקר רנה רש: "חל גידול משמעותי באחוז העובדים הסובלים ממתח בעבודה. גידול זה נראה בברור בכל מדינה, בכל סקטור ובכל תפקיד. זה בגדר מגמה שמאפיינת את ארבעת השנים האחרונות. על פי מחקרים, עובדים אשר סובלים ממתח בעבודה חווים בעיות שינה, בעיות לחץ דם, עייפות, כאבי ראש וירידה כללית בתפקוד המערכת החיסונית. לכל אלו יש השלכות לא רק על חייו של העובד, אלא גם על תפקוד הארגון. למתח בעבודה בקרב העובדים, יש ההשלכות קשות על שוק העבודה בתקופה הרגישה ביותר, שכן מתח בעבודה מגביר היעדרות וירידה בתפוקה ובאיכות העבודה." 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה