ההסתדרות מפעילה מוקד מידע לעובדים בזמן חירום

ההסתדרות מפעילה מוקד מידע לעובדים בזמן חירום

המוקד יתן מענה לעובדים ולחיילי מילואים בנושא זכויות עובדים בשעת חירום

שיתוף
ההסתדרות

מוקד מידע ארצי מיוחד לעובדים ולחיילי מילואים יופעל במהלך השבוע על ידי ההסתדרות. המענה יינתן על ידי אנשי האיגוד המקצועי ויופעל בימים א-ה בין השעות 8:00 ל-16:00, וירחיב את שעות הפעילות לפי הצורך.

המענה יינתן בשפות העברית, הערבית והרוסית. אנשי האיגוד המקצועי יענו על שאלות בנושא זכויות עובדים לשעת חירום, כגון העסקת עובדים בשעת חירום, פיטורים בזמן חירום, זכויות העובדים בזמן חירום ובזמן מילואים, הוצאה לחופשה יזומה על ידי המעסיק ועוד.

בנוסף למענה הטלפוני, העלתה ההסתדרות לאתר האינטרנט שלה ולפייסבוק שאלות ותשובות בנושא. התכנים נכתבו על ידי הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

מספר הטלפון של המוקד: .1-700-700-331

 ביום חמישי האחרון חתם שר התמ"ת, שלום שמחון על צו על פיו ניתן לגייס עובדים למפעלים חיוניים לציבור בשעת חירום. זאת בעקבות מבצע "עמוד ענן" והירי המסיבי ליישובי הדרום. הצו נחתם במסגרת חוק שירות עבודה בשעת חירום התשכ"ז 1967, וכולל גיוס עובדים למקצועות הנחשבים כשירות חיוני לציבור.

מדובר במקצועות רפואיים וגם בתפקידים נחוצים בענף הרפואה (כגון אנשי אחזקה),

נהגים, ובעלי תפקידים בתחום התחבורה, עובדים בתחום ההנדסה, הביטחון ועוד.

חוק זה מתייחס לזכויות העובדים והמעסיקים בשעת חירום. הוא מפרט למשל כי חל איסור לפטר עובד שגויס לעבודה במסגרת חובתו לשירות עבודה בשעה זו.

 עובדים רבים גם אינם מודעים לזכויותיהם אודות השכר המגיע להם בתקופת המילואים או העבודה בשעת חירום, כמו גם מוקד ההסתדרות גם החוק נותן מענה גם לשאלות בנושא זה.

באפשרותו של כל מעסיק ליידע את את העובדים אודות זכויותיהם, אך במציאות רבים מהמעסיקים עסוקים וטרודים באופן טבעי בביצוע העבודה בתקופה לא שגרתית זו. מוקד ההסתדרות יכול לתת להם את המענה לשאלות הרבות, וימנע אי הבהרות בנוגע להעסקתם.  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה