איגוד לשכות המסחר נגד ההסתדרות: "הפכתם את הציבור לבני ערובה"

איגוד לשכות המסחר נגד ההסתדרות: "הפכתם את הציבור לבני ערובה"

(עדכון) באיגוד מיהרו לבקש מביה"ד לעבודה שלא להיעתר לדרישת ההסתדרות לשבות מיום ג' הקרוב. "זה ניסיון לא חוקתי כלפי המעסיקים"

שיתוף

(עדכון) האם בית הדין לעבודה יאשר להסתדרות לשבות מיום שלישי הקרוב?

באיגוד לשכות המסחר מסירים היום את הכפפות מול ההסתדרות, ומפצירים בנשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד, שלא להיענות לבקשת ההסתדרות מהבוקר להשבית את המשק כליל מיום שלישי הקרוב.

במילים אחרות, מבקשים באיגוד להפוך את צו המניעה הזמני שהוציא בית הדין לקבוע. "לא מדובר כאן בשיפור תנאי עובדים", מסרו מלשכת נשיא האיגוד אוריאל לין, "אלא בשינוי מבנה המשק כולו ובמהלך מול כל המגזר הציבורי והעסקי. זהו ניסיון לא חוקתי להכתיב למעסיקים מתי הם חייבים לבצע פעולה עסקית בהעסקה ישירה ומתי מותר להם להזמין שירותים. זה לא סכסוך עבודה במובנו הרגיל".

על רקע הביקורת שהשמיעו בכירי ההסתדרות כלפי השופטת נילי ארד, על כך שאינה מאשרת להם לשבות כצעד מחאתי במאבק עובדי הקבלן, החליטה אמש (ג') הנשיאה, כי ההסתדרות תודיע היום על מועד תחילת השביתה המועדף עליה.

מיד לאחר החלטתה זו, קיים היו"ר עופר עיני התייעצות עם הדרגים המקצועיים בהסתדרות ובסופו של דבר הוחלט לבקש לפתוח בשביתה החל מיום שלישי בשבוע הבא. זאת, לדבריהם, כדי לאפשר לציבור להיערך להשבתת מרבית השירותים במדינה, לאפשר היערכות של ועדי העובדים וההסתדרות ולתת זמן נוסף למשא ומתן עם האוצר והמעסיקים כאשר הפעם ידה של ההסתדרות על העליונה.

עיני שב וחזר אמש על דבריו המוכרים. "אני מקווה שנשיאת ביה"ד מבינה כבר את הצורך באיום שביתה ברור ומוגדר על מנת לקדם את המו"מ שתקוע מזה יותר משלושה חודשים", אמר. "עשינו מאמצים גדולים על-מנת להגיע לפריצת דרך, אולם אין סיכוי שמשרד האוצר והמעסיקים יסכימו לאיזושהי דרישה מהותית, אם לא ידעו שהספירה לאחור לקראת שביתה כללית החלה.

"אני חושב שתחת איום שביתה ברור, עם מועד מוגדר ומסודר, תהיה תזוזה בעמדת האוצר והמעסיקים בכל הקשור לעובדי הקבלן במשק. השביתה אינה מטרה אלא אמצעי לקידום המו"מ, אולם אם נוטלים מהעובדים את האמצעי הזה אז אין איזון במו"מ ולא ניתן יהיה להשיג כמעט כלום", ציין עיני.

ההסתדרות הכריזה באוקטובר אשתקד על סכסוך עבודה, בדרישה לצמצם את מספר עובדי הקבלן במשק על ידי התחלה של מעבר של עובדים מהעסקה קבלנית להעסקה ישירה.

 לפני כ-3 חודשים, עוד כשהמו"מ הגיע למבוי סתום בפעם הראשונה, ביקשה ההסתדרות לקיים שביתה כללית והמעסיקים פנו לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה למתן צו מניעה. בית הדין החליט לאפשר להסתדרות שביתה רק למשך 4 שעות בלבד והחזיר את הצדדים למו"מ.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה