עובדי תעשיית האירוח מגיעים לעבודה חולים

עובדי תעשיית האירוח מגיעים לעבודה חולים

עונת השפעת בשיאה, וסקר מראה שעובדים בתעשיות האירוח והמכירות מגיעים לעבודה גם כשהם חולים. ההימנעות מלקיחת יום מחלה עלולה בסופו של דבר לפגוע בעסק

שיתוף
עובדים מגיעים חולים לעבודה

עובדים מגיעים חולים לעבודה

יותר ממחצית עובדי תעשיית האירוח, 54% ליתר דיוק, אומרים שהם הולכים לעבודה אפילו כאשר הם חולים, זאת בהשוואה ל-38% מכלל העובדים במגזר הפרטי. הנתונים עולים מסקר של CareerBuilder שעסק בתופעת ההיעדרות מהעבודה (absenteeism). עובדי מכירות אינם משתרכים מאחור בהרבה אחרי עובדי האירוח בהיבט הזה – 45% מהם אומרים שהם ילכו לעבודה גם כאשר אינם חשים בטוב.

עובדים בתחומי המכירות והאירוח שייכים לשתיים מתוך שלוש קבוצות שההסתברות שהנמנים עליהן יתקשרו למקום העבודה להודיע שהם חולים נמוכה ביותר. הקבוצה השלישית היא עובדי ה-IT. שיעור העובדים בתעשיית האירוח שלקחו יום מחלה בשנה שחלפה הוא 20% ושיעור זה אצל עובדי המכירות עומד על 21%.

על אף שהסקר התמקד בעיקר בסיבות שכן גורמות לאנשים להודיע שהם חולים – מה שמרמז שהסיבה לכך היא לאו דווקא מחלה, מה שאכן נראה בנתונים – עובדים רבים מצאו את עצמם מחויבים לבוא לעבודה גם כאשר באמת היו צריכים להישאר במיטה. עובדי מכירות ואירוח במקרים רבים אינם יכולים להרשות לעצמם להודיע שהם חולים משתי סיבות. הראשונה היא שאין מי שיחליף אותם במשמרות, והשנייה גרועה יותר – המעסיקים אינם כה רחמניים. הבעיה מחמירה אם מדובר בעובדים חסרי זכויות שאינם מקבלים תשלום עבור ימי מחלה או כאלה שאין כל גמישות בעבודה שלהם. כך העובדים מוצאים את עצמם מול בררה אחת: רוצים כסף? תהיו בריאים. רק מזה אפשר לחטוף מחלה.

השאיפה: חולים בבית, בריאים בעבודה

המשמעות עבור המעסיק היא שעליו לדאוג לבריאות של כל העובדים שלו, בעיקר בעונת השפעת בחלק הזה של השנה. עובד חולה שפעת שהצליח לא להיעדר עלול להדביק עובדים אחרים ולהוביל בעצם להיעדרויות רבות הרבה יותר, שלא להזכיר כמובן את סוגיית רווחת העובדים. ההליכה הכפויה לעבודה עלולה לגרום להם להיות חולים יותר ולפגוע בתפוקה שלהם. עניין נוסף שרצוי לקחת בחשבון, בעיקר אם מדובר בעובדי אירוח או מכירות, הוא שהם עלולים להדביק גם את הלקוחות.

על פי הסקר דצמבר הוא החודש בשנה שבו שיעור לקיחת ימי המחלה הוא הגבוה ביותר – 21% על פי דיווחי העובדים שנסקרו, בהשוואה ל-17% בינואר ו-14% בפברואר. יש להניח שבמדינות המערב תקופת החגים ממלאת תפקיד ביצירת הנתונים האלה.

ומה בדבר המעסיקים שאינם רואים בעין יפה את היעדרות העובדים, ולעתים הם כלל אינם מאמינים להם כי הם חולים? בשנת 2015, בה שקיפות ונאמנות הן בראש סדר העדיפויות, קשה להבין מנהלים ומעסיקים שמחזיקים בעובדים שקשה להאמין להם כשהם מדווחים כי הם חולים. אם ההיעדרויות חוזרות על עצמן פעמים רבות, מומלץ לבחון את שביעות רצונו של העובד ממקום העבודה, ובכלל את טיב יחסי העבודה בין שני הצדדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה