מיזמים להגברת המוטיבציה אינם יעילים כשאין מעורבות

מיזמים להגברת המוטיבציה אינם יעילים כשאין מעורבות

מעורבות זה טוב, אבל לא מספיק. על מנת להחדיר בכוח העבודה גם מוטיבציה צריך להשקיע בעיקר בהתפתחות שלו

שיתוף
מעורבות עובדים

מעורבות עובדים

דוח שפורסם באמצע מארס נועד להפריד את המוטיבציה ממעורבות העובדים ומלמד שכל ניסיון להגביר את המוטיבציה נועד לכישלון אם קיימת בארגון בעיית מעורבות. זוהי קביעה מפתיעה, שכן מקובל להתייחס למעורות ולמוטיבציה כאל שני חלקים של אותו שלם.

סוכנות שירותי השיווק הבריטית P&MM מבחינה בין מעורבות לבין מוטיבציה בדוח שכותרתו "מעורבות עובדים: הפסיכולוגיה שמאחורי התנהגותו של הפרט." הדוח בחן גם את המשמעות הפיננסית של מעורבות עובדים נמוכה ודן בדרכים שבהן יכולים מעסיקים לתמוך בכוח העבודה שלהם ולרתום אותו.

אדריאן דאנקן, המומחה לתחום המוטיבציה ב-P&M, אמר ל-HR magazine שמעורבות עובדים ומוטיבציה הם שני נושאים נפרדים לחלוטין. זוהי קביעה מפתיעה בהתחשב בכך שבשיח של משאבי האנוש והניהול שני המרכיבים האלה כמעט תמיד מקושרים זה לזה. דאנקן הדגיש שאם כוח העבודה אינו מתואם עם ערכיו של הארגון, כל ניסיון להחדיר מוטיבציה בעובדים לא יישא פרי. דאנקן הסביר בנוסף שמעורבות חייבת להיתפס כיוזמה עסקית ולא רק כמשימה המוגבלת לטיפולה של מחלקת משאבי האנוש.

"המשמעות של מוטיבציה היא יותר מאשר למלא סקרים ולהשלים שאלונים," אמר דאנקן. "ישנם תחומים כמו תמיכה בעובדים שכל אחד מהם הוא חלק מהגישה ההוליסטית. אם לעובד או לעובדת יש את הכלים המתאימים ואת התמיכה המתאימה לבצע את תפקידם בצורה אפקטיבית, הם ירגישו מיד מעורים יותר בחברה."

עובדים מעורבים הם עובדים שמתפתחים

רות פאטל, פסיכולוגית תעסוקתית בחברת הייעוץ Unlocking People Potential ואחת ממחברי הדוח, אמרה שלמידה והתפתחות הן חלק חשוב במעורבות. "מחקרים הראו שעובדים יהיו מעורבים יותר, אם ירגישו שהם לומדים וצומחים בתפקידיהם ומוסיפים ערך ממשי למטרותיו של הארגון," אמרה פאטל.

"למקצועני משאבי אנוש ולמקצועני הדרכה ופיתוח יש תפקיד מרכזי למלא כאן. אם הם יוכלו לטפח את מעורבות העובדים באמצעות למידה והתפתחות, הארגון יראה שיפור ברור בשורה התחתונה, שינבע משיפורי נתוני המכירות או משירות לקוחות משופר," הוסיפה פאטל.

ממצאי הדוח מאתגרים במובן הזה שגם אם אתם חשים או אפילו יש לכם נתונים שמוכיחים כי מעורבות העובדים בארגון שלכם משביעת רצון, עדיין אין לכם סיבה לנוח כיוון שהדבר אינו מבטיח שרמת המוטיבציה נמצאת באותה רמה. מעורבות היא טובה, אך אינה מספיקה ומשאבי האנוש ומחלקת ההדרכה צריכות לפעול ביחד על מנת להוסיף על המעורבות שכבה של מוטיבציה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה