דירקטוריון "חלמיש" ידון בהמשך העסקתו של המנכ"ל גיל סער

דירקטוריון "חלמיש" ידון בהמשך העסקתו של המנכ"ל גיל סער

למנכ"ל החברה הממשלתית לדיור חילוקי דעות עם היו"ר החדשה רחל תורג'מן, ומופנות כלפיו טענות לגבי תחזוקת דירות בבעלות החברה וניהול תקציבה

שיתוף

לא שקט בחברת הדיור הממשלתית חלמיש. חברי הנהלת דירקטוריון החברה יקיימו ביום חמישי הקרוב שימוע למנכ"ל החברה, גיל סער, באשר להמשך כהונתו בחברה.

אתמול (א') נערכה במשרדי החברה בתל-אביב ישיבת דירקטוריון, במהלכה הטילו שבעה מתוך שמונת החברים בו ספק ביכולתו של סער להמשיך ולנהל את החברה.

הסיבות ה"רשמיות" לכך היו מגוונות: החל מתחזוקה לקויה של מאות דירות בבעלות החברה שבהן מתגוררים זכאי הדיור הציבורי ועד שימוש לא מספק בתקציב בן עשרות מיליוני שקלים שהוקצו במהלך ארבע שנות כהונתו.

סוגיית הדיור הלקוי אוזכרה אף בדו"ח מבקר המדינה לפני שנה. המבקר מיכה לינדנשטראוס קבע כי חברות ממשלתיות, לרבות חלמיש, לא פועלות לתיקון הליקויים בדירות הציבוריות.

מקור בדירקטוריון החברה אמר לעיתונות הכלכלית, כי במשך כהונתו של סער, עמד לרשותו תקציב בסך 30 מיליון שקל לטיפול בליקויים בדירות, אך בפועל השתמש ב-13 מיליון שקל בלבד מתוכם.

מן העבר השני, מקורביו של סער טוענים כי הרקע לטענות נגדו הוא כניסתה של היו"ר החדשה רחל תורג'מן לחברה לפני חמישה חודשים. בין השניים שוררות מחלוקות מקצועיות מהותיות, שבמרכזן עומדות התביעות המשפטיות שמנהלת חלמיש נגד תושבי שכונת כפר שלם בתל-אביב. תורג'מן החליטה להקפיא את התביעות כנגד התושבים ולבצע סקר מקיף שיקבע מי מהם זכאי לפיצוי, ואילו סער סבור שאין להעניק פרס למי שמתגורר על קרקעות מדינה בניגוד לדין.

בשבוע שעבר שלח סער מכתב לתורג'מן ובו הוא מביע תרעומת על קיומה של הישיבה המדוברת ביום חמישי הקרוב. במכתב מדגיש בא כוחו של סער, עו"ד גיל אגמון, כי מטרתה הסופית של תורג'מן היא שחרורו של המנכ"ל מהתפקיד, מחר והוא מהווה את המכשול האחרון שמנע את הפסקת ההליכים המשפטיים כנגד פולשטים לקרקעות מדינה.

חלמיש היא חברה ציבורית בבעלות משותפת של משרד הבינוי והשיכון (50%) ועיריית תל-אביב (50%). החברה נוסדה ב-1961 לשם פינוי ובינוי מחדש של אזורי מגורים שבהם איכות החיים נמוכה ולסייע במתן פתרונות דיור לתושבים שהתקשו למצוא דיור מתאים או מימון לרכישתו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה