דיוורסיטי אמיתי בכנס משאבי אנוש

דיוורסיטי אמיתי בכנס משאבי אנוש

ניל"י גולדפיין חזרה עם רשמים מכנס משאבי האנוש של ASTD

שיתוף
נילי גולדפיין

נילי גולדפיין

נילי גולדפיין, שותפה מנהלת בקבוצת נירם גיתן, נשאה הרצאה בכנס ניהול משאבי אנוש בעולם הגלובלי המסכמת את כנס משאבי האנוש הגדול של ארגון ה-ASTD, שנערך בחודש מאי האחרון בוושינגטון. נושא הכנס היה מגמות חדשות בעולם הארגוני. להלן עיקר הרשמים:

  • הכנס כלל כ-9,000 משתתפים. מתוכם 6,000 מארה"ב, יתרת המשתתפים הגיעו מכל מדינות העולם. מדובר בששה ימים של כנס שכלל תערוכת ספקים הגדולה בעולם. הכנס כולל פעילויות טרום כנס, סדנאות, הרצאות מליאה, וחלוקה למושבים לפי נושאים שונים במשאבי אנוש.
     
  • ניתן היה לפגוש במגוון של אנשים. רבים מהם מלוכסני עיניים, וגם המון נשים ערביות. מישראל הגיעו כ-60 משתתפים, ממגזרים שונים במשק. היה תרגום סימולטני להמון שפות, ביניהן לסינית ולקוראנית. ממגוון עצום זה של אנשים, כבר ניתן לקבל מושג על עולם הפיתוח הארגוני כיום. אחד הדברים שבאים לעשות בכנס הוא נטוורקינג, והדבר שפותח אופקים הוא מגוון האנשים השונים ממך: בכנס כזה ניתן לראות דיוורסיטי מהו. 
  • ד"ר גדי רביד אמר לפני כמה שנים: נכון שהמון אנשים מחליפים בגדים ומתאימים אותם לפי שינוי צו האופנה? כך צריך לנהוג גם בניהול. אנשי משאבי אנוש צריכים להסתכל מה קורה בעולם, להיות מעודכנים, פרואקטיביים ולשנות. כך תפתיעו את המנכ"ל.
     
     
  • אחד הנושאים שדוברו בכנס הוא דת וחברה. גם נושא זה קשור למשאבי אנוש, מאחר שאנשים מחפשים שייכות וקהילה. בעזרת יצירת קהילה בחיי העבודה שלנו, סוציאליזציה, ממלא הארגון את הצורך הזה. זהו צורך לפגוש קהילה וחברה, והתפרקות של מבנה המשפחה הגרעינית.
     
  • נושאים נוספים שדוברו בכנס הם טכנולוגיות וביג דאטה, חדשנות בפלטפורמות וטכנולוגיות, התרומה שלנו לאנושות, הרותמת את העובדים ובוחנת את תשוקתם לארגון.
     
  • אחת השאלות שנשאלו היא איך כיצד ניתן לתכנן תוכניות עבודה, איך נתכנן מערך גיוס, כאשר מחר בבוקר שוב העולם עשוי להשתנות, ואולי נשתייך לחברה סינית.
    כי מרכז הכובד הכלכלי השתנה: אירופה אאוט, אסיה פסיפיק וברזיל – אין. דברים אלה מובילים למגמה בעולם הארגוני, בו רובינו עובדים עם סייטים שאנו לא מכירים, עם תרבויות שאין לנו מושג מה הן חושבות, וזה מאתגר כאשר אין לנו מושג כיצד אנשים חושבים באותה תרבות. בסין למשל, מצאנו כי שיפור תהליכים ארגוניים כוללים גם מנגנון הלשנה של העובדים, והכרת ארגון שבו יש כפיפות לארבעה אנשים, באזורי זמן שונים.
     
  • התחרות נעשית יותר ויותר מטורפת. פרופ' ענת לחנר אמרה באחת מהרצאותיה שהמתחרה הכי גדולה של טמבור היא לא חברה כמו נירלט, אלא דווקא פיליפס. כי פיליפס מפתחת תאורה מתוחכמת שצובעת את הקירות בכל צבע שנרצה, מתי שנרצה. 
     
  • חדשנות ויצירתיות היא נושא מוביל בעולם הארגוני כיום. הייצור יותר זול כי גם הפיתוח יותר זול, שנעשה במדינות אחרות. הבידול האמיתי וההבדל האמיתי בין הצלחה לכישלון הוא בחדשנות ויצירתיות. ארגון שלא יצליח לצאת מהקופסה לא ישרוד. לכן בטכניון צריך ללמד את המהנדסים אומנות כדי להיות יצירתיים. אחרת גם ההנדסה שלנו לא תצלח.
     
  • דייורסיטי – גבר לבן בוגר אוניברסיטה של אוקספורד זה כבר לא רלוונטי. מה שכן רלוונטי הם אנשים שנראים אחרת, מתנהגים אחרת ולא מדברים אנגלית מושלמת. רלוונטי גם לראות דברים שאנשים אחרים לא ראו, להיחשף ל-360 מעלות של נקודות מבט – זו דייוורסיטי.
     
  • ניהול ומנהיגות. הדורות של היום יודעים ניהול עצמי מהו. מחפשים מנהל שיניע, שיגרום לאנשיו לעוף על הארגון. כל הנושא של הנעה במובן של השראה – זה מה שמחפשים כיום.
     
  • בכנס השתתפו הרבה HRBP.  אנשי משאבי אנוש הלכו על השותפות העסקית עם הארגון עד הסוף, עד ששכחו את ה-Human resources, ומכאן צמחו ארגוני העובדים. אז מי אנחנו, מנהלי משאבי האנוש? מתווכים בין העובד לארגון? מתווכים בין יחידות ארגוניות? זו שאלה שעלתה בכנס ולא היתה לה תשובה. מה שברור הוא שהאיזון בין משאבי האנוש לשותף העסקי (bussiness partner) התערער וצריך לראות איך מחזירים אותו.

לסיכום, הקצב מואץ מאוד. כולם חותרים לשיפור ביצועים באמצעות טכנולוגיה, משחוק, ולצאת מהכיתה לשטח כי אין סבלנות לשבת בתוך כיתה וגם אין זמן. יצירתיות ותשוקה אלה התכונות הבולטות ביותר שצריך להצלחה. 

לכנסים נוספים לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה