גרמניה פותחת את שעריה למהגרי עבודה

גרמניה פותחת את שעריה למהגרי עבודה

הצורך הדוחק בבעלי מקצועות חופשיים, וביניהם רופאים ומהנדסים, הוביל את ממשלת גרמניה ליזום שורת מהלכים לעידוד הגירת עבודה

שיתוף
גיוס עובדים זרים בגרמניה
גיוס עובדים זרים בגרמניה

אירופה עדיין מוכת אבטלה כתוצאה מהמשבר העולמי אולם בגרמניה יש מחסור רציני בהון אנושי בענפים ספציפיים ולשם איוש משרות בטווח הקרוב, גיבשה הממשלה מדיניות הגירת עובדים.

מדובר בחבילות 'אטרקטיביות' שנועדו למשוך בעלי מקצועות ממדינות העולם, כשהדגש הוא על רופאים, מהנדסים ועד כמה מקצועות ספציפיים הנחוצים בחברות פרטיות במשק ובמגזר הממשלתי.

כדי לקדם הגירת עבודה, אד-הוק, של בעלי מקצועות מועדפים, תקדם המדינה יוזמה לשינויים רגולטוריים בחוקי ההגירהה. כמו כן, המדינה תציג בפני החברות המגייסות מודלים חדשניים לאבחון טאלנטים מרחוק, כדי לאפשר תהליך מתקדם ויעיל של הערכת טאלנטים זרים לפני הבאתם לארץ.

שר העבודה הגרמני ארסולה ואן-דר-לבן הסביר כי הממשלה שוקלת להכניס שינוי דראסטי לחוקי העבודה במסגרתם היא תוריד משמעותית את השכר המינימלי למהגר עבודה. עד כה, כדי לקבל אישור עבודה בגרמני, היה צריך האזרח הזר להציג יכולת השתכרות של מינימום 94,000 יורו בשנה, כיום, שוקלת הממשלה להוריד את השכר המינימלי לכדי 40,000 יורו בשנה, קרי ירידה בשיעור של 57%.

בנוסף, שר העבודה הגרמני עומד לבטל את סעיף חובת המעסיק המקומי להוכיח כי הוא פתח את המשרה לעובדים מקומיים וכעת הוא מבקש אישור מהממשלה לגייס אזרחים זרים. בהתאם ליוזמה לקדם את המשק הגרמני בטווח הקצר, תפעל המדינה לזירוז התהליך על ידי מתן אישורים אוטומטיים לחברות גרמניות לגייס בעלי מקצועות חופשיים אשר להם ביקוש שיא.

לסיכום, ממשלת גרמני עומדת לצד מובילי המשק והיא ערוכה לבצע רפורמות בחוקי ההגירה והעבודה, כדי למשוך בעלי מקצועות להם יש ביקוש, על מנת לחזק את הכלכלה המקומית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה