גרמניה מתגמלת את עובדי הסקטור הציבורי

גרמניה מתגמלת את עובדי הסקטור הציבורי

גרמניה: לאחר שאיימו בשביתה כללית, עובדי הסקטור הציבורי יקבלו תוספת שכר בשיעור של 6.3%

שיתוף
העלאות שכר נשים

לאחר מלחמה עיקשת של וועדי העובדים (במסגרתה אף דובר על השבתה כללית במשק), 2 מיליון עובדי הסקטור הציבורי בגרמניה יזכו לתוספת שכר בשיעור של 6.3% בממוצע במהלך השנתיים הקרובות.

זהו הישג עצום עבור הוועדים שכן בשנים עברו, לפני המיתון, נהנו עובדי הסקטור הציבורי בתוספות שכר שלא עברו את ה-3.3% ואילו היום, בטרם יציאתה מהמשבר הכלכלי, הסכימה הממשלה להעלאת שכר של כמעט 50% יותר מהשיעור הממוצע להעלאת שכר במשק.

עובדי הסקטור הציבורי (וביניהם עובדי מחלקות לפינוי אשפה, מורים, אדמיניסטרטורים ועוד עובדי ממשלה והרשויות המוניציפליות) דרשו העלאת שכר בשיעור של 6.5% כבר בשנה הקרובה וזאת לטענתם בתמורה לעבודה מאומצת במהלך השנתיים האחרונות בהן הם ויתרו על תוספות שכר משמעותיות. הממשלה התחייבה להעלות להם את השכר ב-6.3% (המהווה 97% מהשיעור המבוקש) במהלך 24 חודשים.

פרנק בסריסק, מנהל איגוד המסחר Ver.di, בירך על ההישג של וועדי העובדים בסקטור הממשלתי ואמר שעליה זו בשכר הינה נחוצה לצמצום פערי השכר בין העובדים במגזר הפרטי לזה של הציבורי, כדרך לייצב את הכלכלה.

בנוסף על עובדי הסקטור הציבורי, גם עובדי תעשיית המתכות עומדים בפני העלאת שכר בשיעור של 6.5% בעקבות הביקוש הגדל לכוח אדם בתחום.

במסגרת ההסדר מול הממשלה יקבלו עובדי שדות התעופה בונוסים חד פעמים. עובדי שדות תעופה המשרתים למעלה מ-5 מיליון נוסעים בשנה ייהנו ממענק חד-פעמי בסך 600 יורו ועובדי שדות תעופה המשרתים פחות מ-5 מיליון נוסעים ייהנו מבונוס חד פעמי בסך 200 יורו.

ואולם וועדי העובדים הצליחו להבטיח לעובדי המדינה תוספת שכר מכובדת, הניסיון שלהם להעלות את שכר המינימום החודשי ב-200 יורו לא צלח. "זה ממש חבל היות שמי שבאמת נפגע מהמיתון הם העובדים החלשים הנאלצים להתקיים משכר מינימום", טען בריסקס. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה