שליש מעובדי בריטניה מעדיפים גמישות על העלאת שכר

שליש מעובדי בריטניה מעדיפים גמישות על העלאת שכר

על פי סקר עובדים שנערך החודש בבריטניה, נמצא כי שליש מהעובדים שנשאלו יעדיפו עבודה גמישה יותר על פי העלאה בשכר

שיתוף
שחיקה בעבודה

שחיקה בעבודה

34% מהעובדים בסקר, טענו כי מעדיפים גמישות תעסוקתית על פני משכורת גבוהה יותר. הנשאלים בסקר נתבקשו לבחור בין שני תרחישים: העלאת שכרם ב- 3 אחוזים, או תועלת אחרת שאינה מבוטאת בגמול כספי – כגון גמישות בשעות העבודה, במקום העבודה ובהגשת המשימות.
28% מהעובדים הנשאלים בסקר השיבו שהם לא רואים אפשרות לקידום במקום עבודתם, ו- 24% מהנשאלים השיבו שהם מעדיפים שהמעסיק שלהם ישקיע בהכשרתם ובפיתוח שלהם יותר.
כמעט מחצית (48%) מהנשאלים בסקר שעובדים בבריטניה הודו כי הם מחפשים מקום עבודה חדש שיחליף את מקום עבודתם הנוכחי. הסיבות הנפוצות ביותר לכך היו כי הניהול של המעסיק שלהם כושל לתפישתם, וכי הם אינם מרגישים מוערכים. סיבות הקשורות בשכר הגיעו במקום השלישי.
אחד מכל חמישה עובדים מכל רחבי בריטניה שנשאלו בסקר התלונן על עומס עבודה גבוה, וכמעט רבע מהנשאלים הביעו דאגה מהיעדר אפשרות קידום בעבודה שלהם.
על פי הסקר נראה כי ישנן בעיות עמוקות במקומות עבודה בבריטניה, מבחינת התייחסות לעובדים ודרכי ניהולם. מבצעי הסקר טענו כי ישנה "מנהיגות רעה" בבריטניה שעולה לחברות 39 £ מיליארד בשנה. לדבריהם, אם מעסיקים יתייחסו לנתונים אלו יותר ברצינות, הם יתמקדו בשיפור תנאיהם של העובדים שלהם, במקום להוציא כל כך הרבה כספים על גיוסים תכופים והכשרת עובדים חדשים באופן קבוע.

דברים קטנים שיכולים לעשות הבדל גדול

מעסיקים בבריטניה צריכים ללמוד דבר או שניים על ניהול עובדים ועל התפישות המתקדמות האחרונות, שמציבות את העובד במקום הראשון. השינוי הזה לא מתבטא באמצעים גרנדיוזיים, אלא במחוות פשוטות שעל פי הסקר, אפילו לא יעלו להם הרבה כסף.
שיחות הערכה עם עובדים, חיזוק הביטחון שלהם במערכת, משוב חיובי לעובדים היעילים והמסורים, צ'ופרים קטנים על ביצועי משימות טובים ואפילו פעילויות גיבוש ומפגשי חברה, שיעניקו לעובדים תחושה של שייכות למקום. בנוסף, ישנה חשיבות רבה לפתיחת אפשרויות קידום לעובדים, כדי שיוכלו להרגיש שיש להם לאן להתקדם בעבודה ובכך גם המעסיקים יזכו ליציבות כלשהי, ולא יצטרכו להתמודד עם גיוסים והכשרות חוזרים ונישנים.

גמישות בשעות העבודה

לנושא העדפת הגמישות במקום העבודה, על פני ההעלאה בשכר, ניתן להתייחס בהבנה כי העובדים בבריטניה מנסים לאזן ללא הצלחה בין חיי העבודה שלהם לבין חייהם הפרטיים. זהו נושא חשוב שנידון רבות בשנים האחרונות, במיוחד מאז שעלתה המודעות להשקעה בילדים, הן מבחינת אפשרויות החינוך והקידום שלהם והן מבחינת זמן האיכות עם הוריהם, שכל כך חשוב להתפתחותם. העובדים בסקר, ככל הנראה נוטים לתעדף את זמן המשפחה על הזמן העבודה, לא רק כיוון שהם רוצים לשהות יותר במחיצת ילדיהם ובני זוגם, אלא גם כי אם אינם רואים פוטנציאל קידום בחברה, ולכן אינם רואים טעם בהשקעה בכיוון הזה. על מנת לטפל בכך יכולים המעסיקים בבריטניה לפעול בשני מישורים במקביל: מצד אחד לקצר את שעות העבודה בצורה שתבטיח אפשרות לזמן משפחה של העובדים בחברה ומהצד השני לאפשר לעובדים להתקדם לתפקידים בכירים בחברה, כך שהעובדים עצמם ירצו להשקיע מזמנם על מנת להוכיח את יכולתם לתפקידים בכירים. כחלופה לקיצור שעות העבודה מידיי יום, מה שעשוי לפגוע בתפוקתם של העובדים, יכולים המעסיקים להציע יום קצר אחד בשבוע, בו העובדים ישתחררו מהעבודה מוקדם מאוד, ויוכלו לבלות את אותו היום עם משפחותיהם.
דרך יצירתית נוספת בה יכולים המעסיקים בבריטניה לעשות שימוש, על מנת לטפל הן בסוגיית תחושת השייכות של העובדים למקום עבודתם והן לטיפול בנושא מחסור ב"זמן משפחה", יכול להיעשות באמצעות אירועי חברה של עובדים עם משפחותיהם. זה יכול להתבצע בפעילויות של פיקניק חברתי, טיולים, נופש קולקטיבי ועוד. כך המעסיקים יוכלו לפתור כמה וכמה בעיות בו זמנית ולייעל את שיטות הניהול שלהם. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה