גם רווחה צריך לדעת "למכור": 7 טיפים להגברת שיתוף הפעולה של העובדים

גם רווחה צריך לדעת "למכור": 7 טיפים להגברת שיתוף הפעולה של העובדים

מנהלי משאבי אנוש מעניקים טיפים יעילים להגברת שיתוף הפעולה של העובדים עם פעילויות רווחה

שיתוף
פעילויות רווחה

מנהלי משאבי אנוש יודעים זה מכבר כי למערך רווחה אפקטיבי יתרונות רבים, ביניהם הוזלת הוצאות על ביטוחי בריאות, צמצום ימי המחלה של העובדים ותפוקה גבוהה יותר מעובדים בריאים ומאוזנים יותר. עם זאת, שיתוף פעולה מצד העובדים הינו תנאי הכרחי לכך שמערך הרווחה יתפקד כמו שצריך, ולעיתים לא מעטות היוזמות השונות של מחלקת הרווחה נתקלות בכתף קרה מצד העובדים.  כיצד תגרמו לעובדים לקבל את היוזמות השונות של מחלקת הרווחה?

7 טיפים שנאספו מנהלי משאבי אנוש מחברות מובילות בשוק:

 

  1. תמרוץ ותגמול למשתתפים בפעילות הרווחה:ארגון המעוניין לעודד אנשי מכירות לסגור יותר עסקאות מתגמל אותם בבונוסים, עמלות ועוד. יעדי רווחה אינם שונים מיעדי מכירה, ולעיתים לא פחות חשובים- לכן הארגון צריך להציע לעובדים תמורה הולמת עבור השתתפות פעילה במערכי הרווחה.

     

  2. הוקרה:תמרוץ ותגמול בצורת כסף או מתנות שוות ערך אינן הדרך הבלעדית לתגמל. עבור עובדים רבים הזכייה בתואר 'עובד מצטיין' או ציון שמם על גבי ניוזלטר או על לוח מודעות מלווים  בדברי שבח מפי מנהל או לקוח, מעניקים תחושת הערכה וכבוד שלעיתים שווים יותר ממתנה חומרית. לכן חשוב לזכור לעודד ולתגמל עובדים לקחת חלק ביעדי רווחה באמצעות הוקרה, כמו למשל פרסום רשימת העובדים האמיצים שנגמלו מעישון, הצטרפו לקבוצת התעמלות או הורידו במשקל וכו'.

     

  3. גיבוש:גיבוש העובדים בארגון הנה דרך מצוינת לרתום אנשים ולהבטיח שהם יחזיקו מעמד ויחזקו את העמיתים שלהם כך שגם הם יחזיקו מעמד בטווח הארוך. כיום בעידן הרשתות החברתיות, פעילות גיבוש עובדים לא חייב להיעשות בדרך המסורתית – ניתן לפתוח קבוצה בלינקדאין או בפייסבוק של עובדי הארגון המתארגנים לקבוצת הליכה, קבוצת תמיכה לשומרי משקל או לנגמלים מעישון. הגיבוש החברתי יוצר עניין ומחויבות ולכן מגדיל את הסיכוי של העובדים לא רק להצטרף ולהתמיד, אלא גם לרתום אנשים אחרים.

     

  4. משחקים ותחרויות:שוק העבודה הנו שוק תחרותי ומעט תחרות ספורטיבית הנה אמצעי מעולה לשחרור לחצים ולהעלאת המוראל. לכן מומלץ לחבר פעילות רווחה למשחקים ותחרויות ספורט (נושאות פרסים שווי ערך או אפילו רק סמליים) כדי להוסיף מעט עניין לחיים בארגון.

     

  5.  גיוס עובדים לדוגמה להובלת אורח חיים בריא:בכל ארגון וארגון יש קומץ של עובדים שמנהלים סגנון חיים בריא וספורטיבי ושיהיו שמחים להתחיל את מהפך הבריאות בארגון. כדאי לגייס אותם למערך כנציגי הסברה וסוכני שינוי.

     

  6. הסברה:העובד בחברה המערבית המודרנית אינו מוכן לקבל פקודות מבלי להבינן לעומק, ועל אחת כמה וכמה פקודות במסגרת פעילות הרווחה . על כן ישנה חשיבות עליונה להסברה במסגרת פעילויות הרווחה. כך לדוגמה, הארגון צריך לשים לו למטרה קודם כל לחנך לאורך חיים בריאים על ידי העשרת הידע הכללי של העובד בתחום ורק לאחר מכן יש לעבור לשלב היישומי. אם העובד יכנס לחדר אוכל ביום ראשון בצהריים ויגלה שבמקום שנציל ופירה מגישים אורז מלא עם חסה אורגנית – תגובתו הראשונית תהיה כעס ותסכול. לפני שמעבירים את הארגון כולו לתזונה בריאה יותר, יש ללמד את הארגון מהי חשיבות תזונה בריאה יותר ולהעביר המסר לעובד כי מושקעים משאבים רבים מצד הארגון במהלך זה.

     

  7. תכנית גמישה: לעומת תכניות עבודה רגילות, בניית תכנית רווחה למן העובדים מצריכה הקשבה רבה יותר לאילוצים ולצרכים של העובדים, תוך מוכנות להתגמש. אם הארגון מכריז למשל שבכל יום בין 19:00 ל-20:00 מתקיימת סדנת גמילה מעישון – לא בטוח שכל העובדים המעשנים יתייצבו. קביעת פעילות מסוג זה מצריכה בדיקה מוקדמת מהו המועד והמקום הנוחים ביותר לעובדים. בסופו של דבר, העובד הוא לקוח ומחלקת הרווחה היא זו שצריכה 'לשווק' ו'למכור' לו את שירותיה ואת התפישה הכללית החדשה של הארג.

 

על מנת ללמוד עוד על הדרכים לקדם פעילויות רווחה בארגון, אתם מוזמנים לקחת חלק בכנס רווחה שייערך בקרוב. לפרטים מלאים לחצו כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה