גיוס עובדים בקלות: הפכו את התחום ל"עבודה מועדפת"

גיוס עובדים בקלות: הפכו את התחום ל"עבודה מועדפת"

כך עשתה רשת הסופרים "ויקטורי", כשהחליטה להפעיל מנגנון מענק "עבודה מועדפת" לחיילים משוחררים שיתמידו בעבודה ברשת

שיתוף
גיוס עובדים-עבודה מועדפת

ברשת הסופרמרקטים "ויקטורי" החליטו להרים את הכפפה בהתמודדות עם הקשיים בגיוס עובדים: הנהלת הרשת הודיעה כי תחל בהפעלת מנגנון מענק לחיילים משוחררים, בדומה למנגנון "עבודה מועדפת" שמופעל כיום על ידי הביטוח הלאומי. במסגרת עבודה מועדפת מוכרים תחומי המלונאות, הבנייה תחנות הדלק ועוד. ואולם עבודה בענף הקמעונאות אינה מוכרת כעבודה מועדפת.

הנהלת הרשת תעניק מענק חד פעמים בגובה של 9,011 שקלים לחיילים משוחררים שישתלבו בתפקידים שונים ברשת, בין היתר כקופאים, עובדים במחלקות השירות, מחסנאים, קצבים ועוד, לא כולל עבודות פקידות. המענק יוענק גם למי שכבר קיבלו מענק במסגרת "עבודה מועדפת", כל עוד יעמדו בתנאים הבאים:

המענק יוענק לחייל משוחרר שיועסק ברשת במשרה מלאה לתקופה של לפחות 180 ימי עבודה רצופים, במהלך 19 חודשים מיום השחרור משירות חובה או עד שנתיים מיום שחרור משירות קבע.  

כמו כן יוענק גם לבנות שהשלימו שנתיים מלאות בשירות לאומי וגם לאלה שנישאו בתקופת השירות הלאומי.

בתנאים מסוימים עובדים שיועסקו במשך פחות מחצי שנה יוכלו לקבל מענק חלקי, על פי שיקול דעת של ההנהלה. מנכ"ל רשת ויקטורי, אייל רביד, אמר כי מעבר לפעילות העסקית, החברה רואה בנושא קידום נושאים חברתיים במדינה, וקרא לחיילים ולחיילות המשוחררים להגיש עוד היום מועמדות לעבודה בסניפי הרשת.

גיוס עובדים בעידן האינטרנט, בו נשלחים בקלות מאות קורות חיים שאינם רלוונטיים מחד, בעוד לתפקידים אחרים יהיו תמיד חוסרים מאידך – הופך להיות דבר מורכב. כששיטות הגיוס "חבר מביא חבר" וגיוס באמצעות הרשתות החברתיות הם בין אמצעי הגיוס הפופולאריים ביותר, לעתים נדרשת חשיבה באמת יצירתית ו"יציאה מהקופסה". שיטות גיוס שאינן פופולאריות ורעיונות חדישים יכולים בהחלט להיות מעניינים ומוצלחים לא פחות, ולקלוע בסופו של דבר למטרה: לגייס את העובדים המתאימים ביותר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה