גיוס נכון – לחשוב על המועמד כמו על לקוח

גיוס נכון – לחשוב על המועמד כמו על לקוח

לחוויית המועמד בתהליך הגיוס יש השפעה על אופי כוח האדם של החברה ובסופו של דבר על ההישגים שלה. הנה כמה מיתוסים שהגיע הזמן להפריך

שיתוף
המועמד כלקוח

המועמד כלקוח

מצב התעסוקה גרוע באופן כללי בכל העולם. עם זאת, יותר ממחצית המעסיקים (56 אחוזים), שגייסו עובדים חדשים במהלך השנה האחרונה, דיווחו שמועמדים דחו את הצעות העבודה שלהם. הנתון הוא ממחקר של אתר התעסוקה וחברת פתרון משאבי האנוש הבינלאומית CareerBuilder.

בעלי עסקים יודעים עד כמה חשובה חוויית הלקוח, אבל כמעט לעולם אינם מתייחסים לחוויית המועמד. ב-CareerBuilder מזכירים שההתנסות של המועמד עם המעסיק הפוטנציאלי מראשית הקשר ביניהם ממלאת תפקיד משמעותי בהחלטת המועמד האם לקבל את המשרה. לכך יש בסופו של דבר השפעה על השורה התחתונה בהישגיו של העסק. 15 אחוזים ממחפשי העבודה דיווחו בסקר שאחרי שיצרו קשר עם המעסיק הפוטנציאלי לקביעת ראיון, דעתם עליו הפכה רעה יותר. אם אתם מעסיקים, ייתכן שאתם מאבדים כישרונות שיכלו להיות חלק חשוב מכוח העבודה שלכם.

הסקר עקב אחרי חוויות ודעות של יותר מ-800,000 עובדים בתעשיות שונות שהגישו מועמדות לעבודה מתחילת יוני 2011 ועד סוף אפריל 2012. מטרת הסקר הייתה לנפץ מיתוסים הקשורים לגיוס ולעזור למעסיקים להגיע למועמדים המעוניינים באמת להיות חלק מהארגון. הנה המיתוסים והעובדות.

מיתוס: אם נכשלנו בהכרה בערכו של מועמד, זה לא יפגע בחברה.

עובדה: 44 אחוזים מהמועמדים שהמעסיק לא חזר אליהם אמרו שיש להם דעה רעה יותר על המעסיק הזה. במחקר אחר 32 אחוזים ממחפשי העבודה אמרו שסביר יותר שלא ירכשו מוצר של חברה שלא השיבה להגשת המועמדות שלהם לעבודה. תזכורת: לחזור למועמד זה לא רק בשביל לקבוע ראיון, אלא גם בשביל להודיע בנימוס שהוא לא נמצא מתאים או שהמשרה נתפסה.

מיתוס: מה שקורה בתהליך הגיוס נשאר בתהליך הגיוס.

עובדה: חוויה רעה עלולה להפוך ויראלית ולהתפשט ברשת הקשרים של המועמד. 78 אחוזים מהנשאלים אמרו שהם ישוחחו על ההתנסות הגרועה שלהם עם המעסיק עם חברים ובני משפחה. 17 אחוזים אמרו שהם יפרסמו משהו על החוויה השלילית במדיה החברתית ו-6 אחוזים אמרו שיכתבו עליה בבלוגים שלהם.

מיתוס: כששוק העבודה במצב גרוע, רק לשמוע מהמעסיק מספיק בשביל לשמור על המועמד מעוניין.

עובדה: רושם ראשוני עשוי לגרום למחפשי עבודה להוציא עבודה אצל אותו המעסיק מכלל אפשרות. 21 אחוזים ממחפשי העבודה אמרו שהמגייס שפנה אליהם לא היה נלהב בנוגע למעסיק שלו כמעסיק מועדף. 17 אחוזים לא השתכנעו שהמגייס הוא בעל ידע הולם, ו-15 אחוזים לא חשבו שהמגייס היה מקצועי.

מיתוס: הסיבה העיקרית שבגללה אנשים מגישים מועמדות היא משכורת.

עובדה: מה שבסופו של דבר יעורר עניין אצל המועמד קשור בדרך כלל לקרבת מקום העבודה למקום מגוריו (45 אחוזים), סוג התעשייה (33 אחוזים), המוניטין של החברה (25 אחוזים), משימות מעניינות (23 אחוזים) ואפשרויות להתקדמות (22 אחוזים). גובה התגמול חשוב, אך דורג במקום השישי ברשימת הסיבות שבשלן מחפשי עבודה אמרו שהגישו מועמדות.

מיתוס: הסיבה העיקרית שבגללה עובדים אינם מגישים מועמדות היא תוכן מודעת הדרושים.

עובדה: התוכן אכן חשוב מאוד, אבל סוגיות טכניות הן לעתים קרובות האשמות בכך שמבקשי עבודה אינם מגישים מועמדות למשרה שעשויה לעניין אותם. הנסקרים ציינו לינקים שלא עבדו ובעיות במחשב או באינטרנט כסיבות עיקריות לכך שלא הגישו מועמדות. סיבה נוספת היא טופס הגשת מועמדות ארוך מדי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה