בריאות עובדים: תמיד יש לחדש

בריאות עובדים: תמיד יש לחדש

כדי לקדם את הצלחת העובדים והארגון, יש לעודד את העובדים לדאוג לבריאותם. מספר עצות בריאות

שיתוף
בריאות עובדים

בריאות עובדים

חשיבה חדשנית בתחום בריאות עובדים היא כזו המכוונת מבט על האמת: אך ורק העובד יוכל להחליט האם הוא שומר על בריאותו, על המשקל, אם הוא פעיל ספורטיבית ואם הוא אינו מעשן. יחד עם זאת, יצירת סביבה ידידותית תקל עליו בהכרח ותעודד אותו להתחיל לעשות משהו בעניין. את מנהליו של העובד ואת גורם משאבי האנוש בארגון, בהחלט מעניין כיום אם העובד בריא או לא. עובד בריא הוא עובד מאושר יותר ואפקטיבי יותר בעבודתו. זוהי המגמה גם בכל העולם.

כיצד נוכל לעודד לסייע לעובדים לשמור על בריאותם? אספנו עבורכם מספר רעיונות:

תזונה וספורט

  • אם ברצונכם לפנק את העובדים בהטבות – העניקו הנחות והטבות שאינם קשורים לאוכל! כמעט כל בילוי כיום מסתכם בישיבה במסעדה, צאו מנקודת הנחה כי בכל מקרה אוכל הוא תמיד סיבה למסיבה, וכמעט בכל מסיבה ומפגש יהיה אוכל (ולא ממש בריאותי). אם תפנקו את העובדים שלכם בשוברי ספא, או הנחות על קניית בגדים או למוצרים אחרים ולא אוכל – כבר תחשבו כנותני מתנה חדשניים.
  • העובדים נהנים מארוחות מסובסדות? דאגו לכלול במסגרת ההטבות מסעדות המגישות גם מזונות בריאים ולא רק ג'אנק פוד. כיום יותר ויותר מסעדות המגישות אוכל בריא הן נגישות.
  • יש חדר אוכל בבניין המשרדים? דאגו לקייטרינג המגיש מזון מגוון ומופחת שומן.
  • חדר כושר במקום העבודה פותר לאנשים רבים את המכשול של לצאת ולהגיע לחדר הכושר. הנגישות הנוחה לחדר הכושר בתום העבודה או אף בהפסקה, תעודד את העובדים ותקל עליהם להתחיל בפעילות ספורטיבית.
  • הימנעו מאחזקת מזון שומני וחטיפים במשרד. גם כאשר מגיעים אורחים, ניתן לכבד אותם בירקות ובפירות חתוכים.
  • דאגו לשלב בהדרכות מקצועיות תכנים הקשורים בבריאות ובספורט. לדוגמא, בקורס מנהלים ניתן לדבר על בריאות העובדים, שתתרום לתפוקת עבודתם. בהכשרות מקצועיות ניתן לשלב אתנחתאות של מספר דקות בסגנון: "60 שניות על בחירה חכמה של ארוחת צהריים".  

סביבת עבודה

  • דאגו לסביבת עבודה שאינה תומכת בעישון ומנעו עד כמה שניתן עישון בקרבת המשרדים. לדוגמא, במקום להקצות חדר מיוחד עבור מעשנים, הוציאו הנחיה ברורה כי העישון מותר אך ורק בחוץ – גם אם זה אומר שיש לרדת במעלית 10 או 20 קומות כדי לעשן.  
  • בריאות נפשית אינה חשובה פחות מבריאות פיזית של העובדים, ומחקרים רבים דנו בקשר ההכרחי ביניהם. לשם כך יתכן שיידרשו שינויים בתרבות העבודה של הארגון. למשל, יותר ויותר ארגונים מדברים על איזון עבודה-בית בהקשר לבריאותם הנפשית של העובדים. בחינה של העניין עשויה להביא לתוצאות רצויות של עובדים בריאים ואפקטיביים יותר.  
  • בעוד שתפקיד בעל אופי לחוץ קשה מאוד לשנות, יתכן והקלה מסוימת, גם אם לסירוגין, בשעות העבודה עשויה להקל על העובדים ועל אווירת הלחץ.
  • יש עובדים שאינם יוצאים להפסקות מסיבות שונות (שבעיקר קשורות לאופי עבודתם). באחריות המנהלים הישירים ו/או מחלקת משאבי האנוש בארגון לוודא כי הם יוצאים להפסקות התרעננות וחידוש כוחות.
  • העלאת מוטיבציית העובד. הנעת העובדים והעלאת המורל שלהם תביא לשיפור מצב רוחם.

 כנס חדשנות במשאבי אנוש יוצא לדרך! לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה