הארגון מדרבן את העובדים להפסיד ובגדול!

הארגון מדרבן את העובדים להפסיד ובגדול!

בית המלון הכריז על תחרות "יורדים בגדול" בקרב כלל מחלקותיו במטרה להיפטר מ-3% מהמשקל העודף של העובדים וההנהלה

שיתוף
תחרות דיאטה בעבודה

תחרות דיאטה בעבודה

השמנת יתר היא לא רק מלחמתם של אמריקאים או של תושבי העולם המערבי. השמנת יתר הפכה כבר מזמן לאחת הסכנות הבריאותיות המאיימות על מרבית מדינות העולם. מנהלים בשוק העבודה בסינגפור הצטרפו אף הם למלחמה הארגונית בהשמנת יתר במטרה לצמצם את ההוצאות עבור ביטוח רפואי ולצמצם את הנזקים הנלווים להשמנת יתר (ריבוי ימי מחלה, ירידה בפרודוקטיביות ובמוטיבציה של העובדים).

על מנת לא להפוך את המלחמה בהשמנת יתר בקרב העובדים לעניין "אישי" ולא לייצר אנטגוניזם או חרדות בקרב העובדים, בחרה ההנהלה להפוך את הפרויקט למהנה וחוויתי, דוגמת תוכנית הריאליטי "יורדים בגדול". 360 עובדים, המגיעים יחדיו למשקל של 23,961 קילוגרם, נדרשו לעמוד במשימה של השלת 3% מהמשקל שלהם בפרק זמן של 3 חודשים (קרי להשיל 1% מהמשקל בכל חודש).

יעד נוסף שנבחר היה להפוך את הפרויקט לחוויה מגבשת ומעצימה עבור העובדים כדי ליצור מחויבות לטווח ארוך מתוך חוויית משתתף חיובית.

עובדים יקרים, הנכם מתבקשים להתחיל לרדת!

הריאליטי "יורדים בגדול" (המכונה באנגלית "המפסידן הגדול") מהווה השראה להנהלת בית המלון רויאל פלאזה בסינגפור. הנהלת המלון החליטה, כמו ארגונים רבים ברחבי העולם, לקחת חלק פעיל בתחום הבריאות והרווחה של עובדיה. אחד היעדים הראשיים שנבחרו לצורך התוכנית הינו – ירידה במשקל בקרב העובדים.

על מנת להפוך את המשימה ל"בלתי אישית" ואף לפרויקט חווייתי ומהנה, נבחר הקונספט של תוכנית הריאליטי יורדים בגדול, שם אנשים הסובלים מעודף שומן מתחלקים לקבוצות והם נמדדים על פי הצלחה קבוצתית לא רק אישית. הקבוצה שמצליחה להשיל יותר מהמשקל הקבוצתי היא זו שזוכה בכל פרק. המשתתף שמצליח להשיל את כמות המשקל הגדולה ביותר הוא "המפסיד הגדול".

כך חולקו עובדי המלון למחלקות, כשכל מחלקה מהווה קבוצה מתחרה. המטרה של כל קבוצה הינה להוריד את מספר הקילוגרמים הקבוצתי הגדול ביותר בפרק זמן של שלושה חודשים.
הקבוצה שתעמוד ביעד תזכה בפרס כספי!

כיצד פעלה מחלקת משאבי האנוש כדי להוציא את התוכנית לפועל הלכה למעשה?

– בכניסה לכל מחלקה הוצב משקל דיגיטלי המחשב את משקלם של אנשי הצוות בכל עת כדי לתת להם מדד היכן הם נמצאים ביחס ליעדים.

– הארגון פתח מספר תוכניות לקידום נושא התזונה והבריאות ואלה כוללים: שיעורי התעמלות, טורנירים ומשחקי ספורט (כגון גולף), הכוללים תחרויות ספורטיביות בין העובדים לעמיתים מחברות אחרות ו/או בינם לבין עצמם.

– הארגון העמיד לרשות העובדים תוכנית ללימודי בישול ואפייה על טהרת הבריאות, במטרה לאפשר להם ללמוד את היסודות של המטבח הבריא כדי שהם יוכלו לקנות מזון בריא, לבשל ולצרוך ארוחות בריאות בבית.

– המזון והמשקאות שמוגשים לעובדים בקפיטריה הינם בריאים יותר מבעבר, על מנת להקל על העובדים את הבחירה בסגנון חיים בריא גם בשעות העבודה.

– נפתחה קבוצת גמילה מעישון על מנת לסייע לעובדים שרוצים להפסיק לעשן או להוריד משמעותית את כמות הניקוטין שהם צורכים ביום.

מהו סוד ההצלחה של תוכנית "יורדים בגדול"?

מלון רויאל פלאזה סינגפור בחר לפתור את בעיית השמנת היתר בקרב העובדים, כחלק מאסטרטגיה לקידום בריאות העובדים במקום העבודה. התוכנית הייתה כמובן מבוססת על שיקולים עסקיים ועומד מאחורי אינטרס כלכלי מובהק, אולם הדרך בה פעלה ההנהלה, בתמיכה מלאה של מחלקת משאבי אנוש ובשיתוף עם העובדים, הפכה את הפרויקט הזה להרבה יותר מחיסכון בכסף.

הנהלת החברה הפכה את הפרויקט שנועד לחסוך לה כספים לפרויקט חווייתי ומגבש, אשר מתגמל את העובדים שמשתפים פעולה ואף חולק איתם את הרווחים (באמצעות פרס כספי).

אך מה שהפך את התוכנית להצלחה היה האחריות שלקחה ההנהלה על הפרויקט, תוך מציאת פתרונות אופרטיביים ולוגיסטיים, לתמוך בעובדים ולסייע להם לעמוד ביעדים לאורך כל הדרך. מהמשקל בכניסה למחלקה, דרך הארוחה הבריאה שהעובד קיבל בקפיטריה, דרך שיעורי ההתעמלות שעמדו לרשותו חינם ועד לסדנת בישול ואפייה. העובדים זכו למעטפת כללית שסיפקה להם: ידע, מוטיבציה, כלים ופתרונות לעמוד ביעד שלהם במשך כל שלושת חודשי התחרות.

רוצים לקבל רעיונות נוספים לקידום בריאותו ורווחתו של העובד? בואו לכנס wellbeing – רווחת העובד שייערך ב-9.7.14. לחצו כאן לפרטים נוספים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה