בקרוב: מאות מקומות חדשים בתחום התקשורת

בקרוב: מאות מקומות חדשים בתחום התקשורת

ההחלטה על הקמת חברת תשתיות תקשורת חדשה, צפויה ליצור מאות מקומות עבודה חדשים במשק. עיקר הביקוש יהיה למומחי תשתית בתחום הסיבים האופטיים ותחומים משיקים

שיתוף

 מאות מקומות עבודה חדשים יפתחו בקרוב בתחום התקשורת, בעקבות ההחלטה על הקמת חברת תשתיות תקשורת שלישית בישראל. ההחלטה על הקמת החברה התקבלה בין משרד האוצר, המשרד לתשתיות לאומיות, משרד התקשורת וחברת החשמל.

בשלב הראשון יבחר משקיע פרטי שיחזיק  ב-51% מהחברה, כאשר יתרת השליטה תהייה לחברת החשמל. חברת התקשורת החדשה תרשת בפרק זמן של 20  שנה את כל שטח ישראל, כאשר 65% משטח המדינה ירושת כבר בשבע השנים הקרובות. ההחלטה על הקמת החברה החדשה צפויה ליצור מאות מקומות עבודה חדשים במשק. עיקר הביקוש יהיה למומחי תשתית בתחום הסיבים האופטיים ותחומים משיקים.

בתום הדיון על הקמת החברה, אמר שר התקשורת משה כחלון כי "ענף התקשורת זקוק לשחקן חדש בתחום התשתית, שיתחרה מול חברות התשתית הקיימות." לדברי כחלון המיזם, המכונה  'המוביל הדיגיטלי', "יזניק את ישראל לקדמת הבמה הטכנולוגית ומי שייהנה מהפירות יהיה ציבור הצרכנים בישראל, שישלם פחות ויקבל הרבה יותר. לא עוד מאות שקלים על שירותי אינטרנט וטלוויזיה".

שר התשתיות עוזי לנדאו ציין כי "מדובר ביום חג, זהו צעד משמעותי וממשי לקראת מהפכה אמיתית בשוק התקשורת, אשר הראשונים שירוויחו ממנו הם אזרחי ישראל ובעיקר תושבי הפריפריה. אני שמח לראות את המיזם הזה ממריא ושמח שחברת החשמל, שהיא למעשה חברת תשתיות שעליהן כבר משלם הציבור, משמשת בסיס לפרויקט, דבר שיאפשר הקמה מהירה, יעילה ומקצועית."

לנדאו הוסיף כי  "חברת החשמל היא אחת מזרועות הביצוע החשובות של הממשלה, בד בבד עם הצורך לבצע רפורמות בשורותיה, יש לראות כיצד מייעדים אותה לפרויקטים מרכזיים, ופותחים לה את האפשרות לעבוד גם מחוץ לגבולות ישראל".

שר האוצר ,יובל שטייניץ, אמר כי "מדינת ישראל הידועה בתחום הסטארט אפ והחדשנות, עומדת להפוך בתוך שנים ספורות לאחת המדינות המובילות בעולם בהיקף פריסת הסיבים האופטיים לבתי התושבים. מחקרים רבים הצביעו על הקשר הישיר בין צמיחה כלכלית לבין הרחבת שירותי התקשורת ובראשם האינטרנט, על כן הפרויקט שאנו משיקים היום, יאפשר לממש את פוטנציאל הצמיחה בכל מקום בארץ, תוך הגברת התחרות בתחום התקשורת ושיפור משמעותי בשירות לצרכן".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה