בניית תהליך ראיון עבודה לגיוס אפקטיבי

בניית תהליך ראיון עבודה לגיוס אפקטיבי

בטרם פונים לגיוס מועמדים יש לבנות תהליך ראיון עבודה מסודר ומאופיין, על מנת לבצע את הראיונות בצורה הטובה ביותר

שיתוף

גיוס עובד חדש מצריך זמן, כסף ומאמצים. כמגייס אתה משקיע את מיטב זמנך ומרצך בתהליכי הגיוס, אולם לא רק אתה עצמך משקיע בו. כל המעורבים בתהליך משקיעים מעצמם אף הם. החל ממנהל הגיוס, דרך מנהל משאבי האנוש ומנהל הכספים ועד למנהל הישיר של העובד הפוטנציאלי, כולם נותנים את חלקם בתהליך המורכב. למרות המאמצים של כלל המעורבים בתהליך, ראיון העבודה עליו אתה אחראי כמגייס, הוא הכלי האפקטיבי ביותר לבחינת התאמת המועמד לתפקיד ולחברה. 

בהתאם לכך, על ראיון העבודה להיות המוצלח והאפקטיבי ביותר שאפשר, על מנת שלא לבזבז לשווא את הזמן והמשאבים של כלל המשתתפים בתהליך. המפתח לגיוס אופטימלי הוא יישום תהליך ראיון עבודה מובנה שיכלול את כל המרכיבים החשובים ביותר בראיון וכן שלבים מסודרים ומפורטים בתהליך כולו.

להלן שלושה שלבים בתהליך ראיון העבודה שתוכל לעשות בהם שימוש:

שלב 1: הגדר את מי אתה רוצה לגייס

השלב הראשון בהקמת תהליך ראיון עבודה מובנה הוא, להבין באמת איזה אדם אתה מעוניין לגייס לתפקיד המסוים הזה. רצוי להתחיל בבסיס: שם התפקיד, המחלקה והמנהל הישיר. לאחר מכן יש להגדיר אילו מיומנויות התפקיד הזה מצריך, איזה ידע וכישורים, וכיצד תוכל לבחון את מיומנויותיהם של המועמדים בהתאם לכך. בהמשך עליך לכתוב לעצמך מה אתה מצפה מהעובד שיתקבל להשיג, בשנה הראשונה שלו בתפקיד.

שלב 2: כיצד להעריך מועמדים

לאחר שתגדיר כיצד בדיוק התפקיד נראה ואיזה מועמד אתה מחפש, תוכל להגדיר לעצמך, איך תוכל להעריך את המועמדים בהתאם לדרישות התפקיד. תוכל להתחיל בדרישות בסיסיות כגון: לימודים, ניסיון, ידע ואז לעבור למיומנויות רכות כגון יכולת ניהול הפרויקטים, יכולת למידה ותפישה, יכולת עבודה בצוות, וכד'.

לאחר מכן עליך להגדיר את הקריטריונים לקבלת התפקיד המסוים הזה. במילים אחרות, מה הם הכישורים הנדרשים, התכונות האישיות, והמיומנויות הספציפיות שירכיבו את האדם המתאים למלא את התפקיד. עליך להגדיר את המאפיינים המרכזיים שיעידו כי למועמד ישנה הסתברות גבוהה להצלחה.

שלב 3: תהליך ראיונות העבודה

בשלב האחרון תוכלו לעצב את תכנית הראיון בפועל. זה המקום בו תוכלו להתאים כל שלב בראיון לפי קבוצה מסוימת של קריטריונים. מספר וסוגי הראיונות משתנים בהתאם לתפקידים המוצעים בחברה, אך ישנה מסגרת כללית בה תוכלו לעשות שימוש קבוע. המסגרת הזו מכילה את השאלות שתשאל בראיון, את הבקשות לאסמכתאות כגון תעודות ודיפלומות, מכתבי המלצה וכד'. את מהלך הראיון – כמה זמן יערך וכיצד הוא יחולק בין שאלות לשיח. את מספר הראיונות שתרצה לקיים עם המועמדים ואצל אילו גורמים נוספים הם יתראיינו. את הזמן שיידרש לכם לקבל החלטה וכמה זמן הוקצה לכם מראש לגיוס התפקיד. כל אלו יכנסו לשלב הזה של תהליך ראיונות העבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה