שיתוף

"כולנו משתמשים בהופעה בציבור כדי להעביר את המסר הרצוי לקהל גדול, במטרה לזכות בתמיכה למטרה שלנו", אמרה ספאא פרחאת, עיתונאית, פיינלסטית בערוץ 13, ומגישת תוכנית אקטואלית ברדיו צפון, בהרצאתה בכנס חשיפת מרצים בנושא: העברת נאומים והופעה מול קהל. בהרצאתה מלמדת ספאא את המשתתפים כיצד להגיע אל המטרה מהר מכפי שנדמה, בכלים מקצועיים ופשוטים ליישום, שמסייעים להגיע לשלב הבא.

"הצלחה בעידן החדש היא מה שכל אדם מסוגל לעשות באמצעות דיבור מול קהל", אומרת ספאא פרחאת, "כל רגע אנחנו פוגשים אנשים וכל שנייה היא הזדמנות לשווק, למכור ולהיות מי שאנחנו. ויש הרבה מצבים ורגעים בהם אנחנו גם מפספסים, משום שיש לנו פחות יכולות דיבור מול קהל".

היכולת להופיע יכולה להתאים לכל אדם

היא מסבירה, כי "הצורך והיכולת לדבר מול אנשים מתאימה לכל אדם, בין אם הוא מנכ"ל או עובד מתחיל, או כל אדם שמעוניין לעששות כל דבר. הלימוד לדבר מול קהל יכול להעצים את המסוגלות והיכולות שלנו.

"כל הופעה מול קהל יכולה להיות מנצחת [בתנאי שהגעתם מוכנים לכך]. אם לא הגעתם עם מוכנות ונכונות להצליח, אתם יכולים להכשיל את עצמכם באותה מידה".

לעבור מסך

המצגת שהוצגה בפני משתתפי ההרצאה המחישה איך אנשים אחרים הצליחו והשיגו את מטרותיהם הודות ליכולת שלהם לדבר בצורה מול קהל. לדבריה, מי שמנהיג את העולם הם מנהיגים כריזמטיים שעוברים את מסך הטלוויזיה. העידן בו מנהיגים שלא עוברים מסך מצליחים להיבחר – הסתיים.

"ואין זה אומר שהם צריכים להיות יפים או דוגמני מסלול. הכי רחוק מזה. יש דרכים לעבור מסך ויש בכך הכרח משום שהיום אנחנו מצולמים כל הזמן. בכל רגע אנחנו מתוקשרים. אם כך, מה זה בעצם לעבור מסך ומה מאפיין את האנשים שמצליחים לעשות זאת? ראשית, הם אלופים בכושר שכנוע. ואנחנו יכולים ללמוד המון מהדרך של אלה שהצליחו".

הדוגמה הראשונה שספאא מביאה היא של דונלד טראמפ: "הוא חושב תמיד בגדול והוא איש של ביצוע. לפני שנה הוא אמר לאסד: אם מגלה שהפצצת בחומר כימי אשלח טילי טומהוק מחר בבוקר. וזה בדיוק מה שהיה. 59 טילי טומהוק הוא הפיל על סוריה לפני שנה. כלומר הוא לא מקשקש. אומר ומבצע. הוא מייצר לעצמו דמות של מנהיג חזק.

"דונלד טראמפ למעשה לא היה איש פוליטי. הוא היה איש עסקים ובליין והכי רחוק מפוליטיקה שיש.  ומי התמודד מולו? הילרי קלינטון. הילרי עשתה את כל התפקידים הפוליטיים הנחוצים חוץ מאשר להיות נשיאת ארה"ב. זוכרים את מערכת הבחירות שלו? אנחנו יודעים שהוא השקיע פחות כסף מהילרי וניצח אותה. אני רוצה שתקשיבו היטב לאיש הזה. במי הוא נגע, מה הוא עשה ואיך ניהל את מערכת הבחירות שלו, כדי להבין מה היה שם".

[בפני המשתתפים מוצגים סרטונים עם נאומי בחירות של טראמפ].

"בכל מערכת הבחירות שלו", מדגישה ספאא, "הוא ניהל סאונד בייטים, ואנחנו לא הבנו. הסאונד בייטס משאירים רושם עמוק על השומעים והצופים. מה עשה ביבי נתניהו בכל נושא החקירות? איזה משפט ייצר? 'לא יהיה כלום כי לא היה כלום'. אפילו את המערכת המשפטית הוא הצליח לבלבל עם המשפט הזה. גם זה נקרא לייצר סאונדס בייטס. [ואנחנו יכולים ללמוד מזה]. בכל מקום שנהיה תמיד נשתמש בסאונד ביייסט משלנו. כי אנשים זוכרים תמיד מה שאתם משאירים להם בתת מודע. זה ניכר בכל מערכת הבחירות של טראמפ. המשפט שחזר על עצמו: 'אף אחד לא יכול כמוני לעשות X'. המשפט הזה נאמר יותר מפעם אחת, ושנייה ושלישית ורביעית וחמישית . ה נתפס מחלחל והופך להיות עובדה. והוא ניצח.

"גם מנתניהו אפשר ללמוד המון בכל מה שקשור לעמידה מול קהל. הבה נראה אותו לכל אורך דרכו משנת 1978 ועד היום. מתחילת דרכו, כל הופעה שלו בכל מקום היוותה עבורו הזדמנות. [הקהל צופה בסדרת נאומים של נתניהו לאורך דרכו מתחילת דרכו כשהיה בן 28 ועד עכשיו].

"לעומת זאת", מדגישה ספאא, "זהבה גלאון לא עמדה בקצב ההופעות. בכל דיון אגרסיבי [מול נתניהו] היא הולכת לאיבוד. בשפת הגוף, בטון וכו. היא נכנסה לשטח לא שלה. [ובעידן הנוכחי] – או שאת באה מוכנה או שאת לא נכנסת לזה. ההבדל ביניהם הוא ברמת המודעות. נתניהו מבין שהוא מתוקשר ומצולם. גלאון לעומת זאת, לא הגיעה מוכנה. היא פרשה משום שהיא לא יודעת להתמודד בעידן המצולם".

דוגמה אחרת היא מארי לה פן. לדברי ספאא, "לה פן הכפילה את מה שאבא שלה לא עשה. בואו נראה איך אשה אחת מצליחה לסחרר את הבוחרים. [הקהל צופה בקליפ של מארי לה פן בפני הבוחרים]: "תראו את הכניסה שלה, הבגד האדום, איזה הופעה [נמרצת]".

להבין את השפה החדשה

"כדי להצליח יש צורך להבין את השפה החדשה", מדגישה ספאא. "כדי לנצח צריך לבוא מוכנים לכל מקום לכל מעמד גם אם זה בחיצוניות ואם כמובן הרבה מאוד בתוכן. תראו עכשיו איזה כניסה [על הבמה]. אני פה.

"לעומת זאת, אלו שהפסידו לאורך השנים, הגיעו לא מוכנים. אנשים נופלים בגלל אי מוכנות". [הקהל צופה בסרטונים המדגימים אנשים שהגיעו בלתי מוכנים לראיונות ובסופו של דבר לא נבחרו].

לסיכום אמרה סאפאא: "הכוח החזותי הוא מאוד חשוב. אבל גם את החתיך האלוף אפשר למצוא בסיטואציות לא נעימות. [המרכיב החשוב הוא לדעת] לשכנע בכל סיטואציה.

"בהרצאה זו הבאתי על קצה המזלג דוגמאות מעולם גדול של תיאוריות שפיתחתי בעקבות מה שנקרא 'הצלחה בעידן החדש'. אני יכולה לספק כל הרצאה וכל סדנה. יש לי סנדאות מוכנות. בפליירים שנחלק, תראו את האתר וכל ההרצאות שיכולות להעשיר ולהכשיר את העובדים שלכם".

 

להזמנת ההרצאה המלאה וקבלת פרטים נוספים:

Sfaafarhat164@gmail.com

052-6761653

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה