הקשר בין מעורבות העובדים ושביעות רצון הלקוחות

הקשר בין מעורבות העובדים ושביעות רצון הלקוחות

האם שמירה על העובדים שלכם מאושרים יהפכו את הלקוחות שלכם לשבעי רצון אף הם?

שיתוף
מעורבות עובדים בארגון

מעורבות עובדים בארגון

מספר מחקרים שנעשו לאחרונה אישרו את הרעיון כי עובדים מאושרים הופכים לקוחות למאושרים יותר. אוניברסיטת וורוויק מצאה עלייה של 12% בפריון העבודה בקרב העובדים שהיו מרוצים בלימודיהם. USA Today כתב על עלייה של 10.8% ברווח השנתי בחברות בהן העובדים היו מאושרים. המחקר של RagingWire הראה כי עסקים שהוקדשו לאושרם של עובדיהם היו בעלי הנתון הגבוה ביותר של שביעות רצון לקוחות.

הנתונים באופן עקבי מצביעים על קשר ישיר בין מעורבות ואושר העובדים ובין שביעות רצון הלקוחות וההצלחה העסקית. לכן, כמעסיק, חשוב לעשות כל שביכולתך כדי לשמור על מעורבות ואושר העובדים בחברה.

להלן מספר דרכים לבצע זאת:

שכר הוגן

אתה בטח כבר יודע כי מרכיב עיקרי באושר העובד הוא בשכר. לכן, עליך להציע שכר הוגן החל מהיום הראשון. שכר הוגן הוא סכום המאפשר לעובד לדאוג למשפחתו ולהוצאות מחייתו. כך העובד יוכל להיות שבע רצון ונטול דאגות הקשורות לקושי לגמור את החודש ומחשבות מהיכן להשלים את הכסף. שכר הוגן מקל משמעותית על הלחץ של העובד ומייצר עובדים נאמנים ופרודוקטיביים שהם שבעי רצון מהכנסתם.

העלאת שכר תקופתית

דרך נוספת לשמור על עובדיך מאושרים היא לספק להם העלאות שכר תקופתיות. העובדים צריכים לדעת שהם הולכים לגדול עם החברה וכי הצמיחה שלהם כוללת גידול בהכנסות. לכן, זה יעשה להם טוב אם תספק להם את ההזדמנות לקבל העלאה משמעותית במידה והם ישמרו על הביצועים הטובים שלהם במשך תקופה ארוכה. ההעלאה תהיה כמובן בהתאם ובמידה שהגיעו להישגים גבוהים ועקביים.

יתרונות משמעותיים

כאמור, העובדים צריכים להרגיש שהם יכולים לדאוג לעצמם ולמשפחותיהם. לכן, הם רוצים לקבל חבילת הטבות שאף הן בדומה לשכר, יועילו לכלכלת המשפחה. מנוי לחדר כושר והטבות בריאות וכן הנחות לחנויות ולבתי עסק שונים, יסייעו מאוד לעובדים בהתנהלות הכלכלית שלהם. כנ"ל לגבי ביטוח חיים, ביטוח בריאות, חופשות בתשלום, חופשות לידה ארוכות, וכן הלאה. העובדים שלכם יהיו מאושרים כאשר הם ירגישו שהם מקבלים את כל מה שהם צריכים מהמעסיק שלהם.

הערכה והוקרה לעובדים

העובדים רוצים לדעת שאתם רואים את העבודה הקשה שלהם ושאתם מרוצים ממנה. הם לא יודעים זאת באופן אוטומטי ולכן עליכם לקחת את הזמן כדי להביע זאת בפניהם. חשוב מאוד להודות לעובדים ולהביע הערכתכם לעבודתם הקשה והמוערכת. תנו להם לדעת כי אתם רואים שהם עושים עבודה נהדרת ואמרו להם זאת כל פעם מחדש, כך הם יהיו מאושרים. כולם כמובן זקוקים לביקורת בונה מעת לעת, אבל הם לא צריכים לשמוע יותר ביקורת שלילית מאשר חיובית.

גרמו להם להרגיש ייחודיים

עובדים רוצים להרגיש שהם מיוחדים וייחודיים. אתם יכולים לגרום להם להרגיש זאת ע"י קיום טקסי הערכה בהם יוכרו הביצועים הטובים ביותר. ביקורות ביצועים חיוביות במועדן הן דרך נוספת שתאפשר לכם לשמור על העובדים שלך מאושרים, וכן תוכנת משאבי אנוש שמתזכרת על תאריכי סקירת ביצועים, נתונים ותהליכי הגדרת יעדים. המערכת תאפשר לכם להגיע אל העובדים ולתת להם לדעת כיצד הם מבצעים את עבודתם בכל היבט של העבודה והיכן הם מצטיינים. העובדים מעריכים מילים טובות ושבחים. ביקורות עובדים הן הזמן המושלם לתת אותם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה